Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det fortsatt nødvendig med kuldekrem om morgenen nå lenger?

Bor på Østlandet, og det er jo ikke varmt her, men er jo ikke vinter lenger heller ;)

Er så lei den fete kuldekremen.. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Kuldekrem har jeg aldri brukt, kun på jentungen da hun var mindre.

Gjest Gjest
Skrevet

Se på termometeret. Kuldekrem brukes når det er kuldegrader ute for å unngå forfrysninger.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg vet jo hvorfor man bruker kuldekrem, jeg sa da ikke noe annet.

Jeg kjenner ingen voksne som bruker kuldekrem bare fordi det er minus grader på morgenen. Jeg synes det er på grensa til hysterisk.

Skal man på tur/være ute hele dagen, ja da ville jeg kanskje vurdere det.

Gjest gjest1
Skrevet

Hadde ikke giddet å bruke det nå, nei.

Jeg brukte det da jeg jobbet mye ute, og det reddet huden min den vinteren

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har jeg gått over til solkrem på barna..

Men jeg har også lest et sted at kuldekrem er tull... men må innrømme aat jeg har fortsatt å bruke det allikevel. Man vet jo ikke helt hva man kan stole på lengre.

Men når sola nå er kommet, er det viktigst med solkrem på barna.

Gjest Gjesta
Skrevet

Solkrem inneholder vann og bør absolutt ikke brukes når det er minusgrader.

Gjest Elfrida
Skrevet

Nå begynner det å bli vanskelig - kuldekrem er tøys og tull, men vanlig krem (og solkrem) kan vi heller ikke bruke fordi det er minusgrader? Hva skal en stakkar med tørr hud gjøre? Jeg nekter i hvert fall å la være å smøre meg, da ser jeg ut som en flassende mumie.

Gjest Gjesta
Skrevet

Smør på vanlig krem minst en halvtime før du går ut. Da vil vannet ha fordampet, og ingen forfrysninger pga. vanninnhold kan oppstå. Kuldekremer må dessuten vaskes av huden med en gang man kommer inn, så huden får puste.

Skrevet

Jeg anbefaler Elizabeth Arden`s kuldekrem, bruker den hver gang jeg er ute. Men nå er det jo opp mot 40 minus her da. Men uansett når det er minus så er det bedre føre var...det er tross alt huden vår...ta godt vare på den....

Skrevet

Kuldekrem skal ikke inneholde vann. Vanlige kremer inneholder vann, og dette vil fryse i kuldegrader, utvide seg og "sprenge" hulrommene i huden. (Hørtes fryktelig dramatisk ut dette..!)

Til vanlig bruker jeg ikke kuldekrem, men hvis jeg skal på en lang skitur og være ute i mange timer i flere kuldegrader synes jeg det er greit å bruke kuldekrem i stedet for vanlig fuktighetskrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...