AnonymBruker Skrevet 9. juli #1 Skrevet 9. juli Jeg er en dame på 41 år og det har nylig gått opp for meg at jeg bruker veldig lite penger sammenlignet med mine jevnaldrende venninner i samme situasjon. Det er ikke noe minus akkurat, men skjønner ikke helt hva andre bruker penger på? Som alle andre bruker jeg penger på mat og bolig, men tror jeg naturlig har lagt til meg en nøysom livsstil og at det er derfor jeg bruker så lite penger..? Anonymkode: 9f2af...ef8
AnonymBruker Skrevet 9. juli #2 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er en dame på 41 år og det har nylig gått opp for meg at jeg bruker veldig lite penger sammenlignet med mine jevnaldrende venninner i samme situasjon. Det er ikke noe minus akkurat, men skjønner ikke helt hva andre bruker penger på? Som alle andre bruker jeg penger på mat og bolig, men tror jeg naturlig har lagt til meg en nøysom livsstil og at det er derfor jeg bruker så lite penger..? Anonymkode: 9f2af...ef8 Har venninner med barn og familie som bruker 30-50.000 i mnd på å leve og bo. Jeg bruker mye mindre på de samme tingene, resten bruker jeg på meg selv, god mat, unner meg litt pleie i form av massasje og sånn av og til, en spontan helgetur hit og dit, sparer, donerer til veldedighet, tja.. bruk de på hva du vil, maks frihet. Anonymkode: 55ffa...111 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli Foretrekker å bruke pengene min på reising. Samler på fine minner. Anonymkode: 9a593...8ec 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #4 Skrevet 9. juli Jeg er gift, men håper det går greit at jeg svarer likevel. For føler svaret mitt ville blitt omtrent det samme - bare erstatte "mannen" med "venninner" Innså gradvis at vi ville gå i graven med millioner på bok, uten arvinger. Så har skrudd opp forbruket. Reise - og også det å unne seg luksus på reise. Fine rom, privat transport, behagelig flysete, og alt slik. Jeg er glad i fine ting, i et visst omfang, så har kjøpt noen fine vesker og smykker. Mat - kan fint finne på å plukke med gode oster, skalldyr til 1000 kr/kg, etc, til helgen. Oppussing. Jeg har alltid likt hage, og dyrking, men er ikke så god. Brukte hagearkitekt, og har nå en hage jeg stortrives i, som er passe lettstelt, men som jeg samtidig kan dyrke litt i. Var på et fly i går, følte for å surfe på nett, så betalte 200 kroner for det. Slikt jeg tenkte var tull før. Anonymkode: 7fde4...72c 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #7 Skrevet 9. juli Har samboer og vi bruker penger på forbruk som god mat, drikke, hotell, hudpleie osv. Anonymkode: a3e38...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #8 Skrevet 9. juli Er som deg. Singel over 40. Har lav inntekt,men er alltid mye til overs . Spesielt på vinteren når jeg ikke trenger å bruke penger på vedlikehold. Alt jeg har av inntekt går til hus, mat og regninger. Kanskje litt klær og sminke en sjelden gang. Det som spares på vinteren går til vedlikehold . Og resterende penger går rett til huslånet. Anonymkode: c5cdb...575
AnonymBruker Skrevet 9. juli #9 Skrevet 9. juli Hobby, kjøpte meg et småbruk 😂 Anonymkode: c646c...bfe 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #10 Skrevet 9. juli Bruker mye på hotell, vin og matopplevelser. Har en nedbetalt leilighet og har sluttet å spare. Anonymkode: 85d17...566 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #11 Skrevet 9. juli Kosmetiske behandlinger og reising. Anonymkode: 9adf4...927
Sparkling_Pink Skrevet 9. juli #12 Skrevet 9. juli Først og fremst det å overleve. For livskvalitet er og reise prioritert og jeg har et opplevelsesbudsjett som blir brukt på konserter, festivaler, film, seminarer og kurs. Jeg har oppgradert noe av utstyret mitt i heimen, forsøker å kjøpe billigst mulig, eller brukt da. Og jeg må på et vis ordne meg ny datamaskin nå i høst. Et par tusen årlig går til medlemskap diverse steder. I år har jeg brukt for mye på reise og får ikke med meg en eneste festival. Jeg kunne levd en del mer sparsommelig, men med kraftig reduksjon i livskvalitet som resultat.
AnonymBruker Skrevet 9. juli #13 Skrevet 9. juli Eier enebolig og det er ALLTID noe å bruke penger på. Unner meg nok tidvis litt dyrere interiør og verktøy enn de som har mange munner å mette. Huset har glort at jeg knapt reiser, kjøper sjeldnere nytt tøy enn før, og unner meg bedre råvarer. Sparer, men ikke like strengt som tidligere. singel og enslig betyr at man står for alle løpende utgifter og lån alene - bor man smått og usentralt kan kanskje det være billig, men det er ikke mitt tilfelle. Anonymkode: 51c60...286 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #14 Skrevet 10. juli Nå er det jo i seg selv en høy kostnad med å betale bolig og bil alene fremfor om man er i et par, så det gå en del penger til det. Jeg har valgt å bo sentralt og nær jobb av mange grunner, men fordi ingen kan hente meg om det blir sent på jobb eller jeg skal på noe til ugunstige tidspunkt, så bor jeg godi ifht å kunne gå eller ta kollektiv. Ellers bruker jeg penger på kvalitet i mat og drikke, spiser gjerne ute, og bestiller mat når jeg har lyst. Bruker penger på hobbyer, kvalitetsgaver til familie og venner, hudpleie til meg selv, tar meg råd til en del på helsefronten mange nok må velge vekk. Og så sparer jeg for fremtiden, sånn at hvis noe skjer og inntekten stuper så trenger jeg ikke bekymre meg for å ha råd til hus og hjem, mat og medisiner. Jeg har gjort kloke økonomiske valg i livet som nå gir god avkastning i form av trygg og interessant jobb, god lønn, lite gjeld og romslig økonomi. Anonymkode: 15345...1a5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #16 Skrevet 10. juli Katt, reise og trening! Anonymkode: 8c7a5...e4d 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #19 Skrevet 10. juli Sånn utover bolig, mat, hudpleie, og frisør, så går pengene mine til klær (hovedsakelig når jeg trenger det), bil, hjem, og reise. Helt vanlige ting. Bruker veldig lite penger på kino, konserter, cafeliv. Anonymkode: d40c9...8aa
AnonymBruker Skrevet 10. juli #20 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånn utover bolig, mat, hudpleie, og frisør, så går pengene mine til klær (hovedsakelig når jeg trenger det), bil, hjem, og reise. Helt vanlige ting. Bruker veldig lite penger på kino, konserter, cafeliv. Anonymkode: d40c9...8aa Men hvorfor er du ikke mer ute på byen? Anonymkode: ac533...8da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå