Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #1 Skrevet 21. mars 2006 Har lyst på pai --- og har tatt kyllingfileter ut av frysern .. noen som har en aktuell oppskrift ... ?
Arkana Skrevet 21. mars 2006 #2 Skrevet 21. mars 2006 Her er to oppskrifter jeg liker godt, du kan fint bruke stekt kyllingfilet i dem istedet for ferdiggrillet kylling, og har du ikke alle ingrediensene i huset er det ikke så farlig. Kyllingpai I 150 g smør 200 g hvetemel 2 ss vann 400 g grillet kylling 150 g bacon 1 løk 3 dl melk 5 egg ½ pk frossen spinat (jeg foretrekker fersk) 1 ts salt ½ ts hvit pepper 1 dl revet ost Smuldre smør og mel og tilsett vann. Dekk bunnen av en paiform og stek ved 200 grader i ca 15 minutter. Klipp bacon i biter og finhakk løk, fres i en panne. Skjær kyllingkjøtt i biter. Fordel av godt på den forstekte paibunnen. Hell over sammenvispet egg, melk, tint spinat, salt og pepper. Dryss revet ost på toppen. Stek videre i 25 minutter. Karri-kyllingpai 250 g hvetemel 1 ts gurkemeie 1 ts malt spisskummen 125 g smør 1 egg 2-3 ss kaldt vann 1 kokt kylling 40 g smør 1 hakket løk 2 ss karripulver 1 ts spisskummenfrø 1 ss hvetemel 3,75 dl hønsebuljong 1,25 dl kremfløte 1 ss mangochutney 200 g søtpoteter i terninger, kokte Bland mel, gurkemeie og spisskummen. Smuldre inn melet og rør sammen med egg og nok vann til en fast deig. Dekk med plast og sett kaldt 20 minutter. Fjern skinn og bein av kyllingen og del kjøttet i biter. Fres løken myk, tilsett karri og spisskummen og stek 1 minutt til. Rør inn mel og spe så med buljongen. La koke og tykne. Rør inn fløte, chutney, søtpoteter og kylling. La koke 4 minutter og smak til med salt og pepper. Ta av varmen og avkjøl helt. Kjevle ut halvparten av deigen til en 23 cm paiform. Fordel kyllingfyllet i og kjevle resten av deigen til et lokk. Pensle med melk og stek ved 190 grader i 40 minutter.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #3 Skrevet 21. mars 2006 mmmm takkogtakk - karri-kyllingpaien er på gang
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #4 Skrevet 21. mars 2006 laget kyllingpai her om dagen, ble knallgod. stekte paiskall. hadde stekt kyllingfilet i ovnen tidligere på dagen, hadde hp-saus (barbecue) på mens de stekte, og dryppet litt på bitene før jeg hadde dem i paien. surret løkbiter og varmet så små brokkolitopper i stekepanna. helte dette i skallet og hadde paprikabiter oppi. så tre egg, litt melk, krydder og finhakket ost (kjørt i en hakkebeholder til stavmikser). mikset sammen og helte over paien, dyttet litt rundt på fyllet så osten ble fordelt. ost på toppen og ca 30 min på 200 grader. salat med balsamicodressing ved siden av. knallgodt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå