AnonymBruker Skrevet 9. juli #1 Skrevet 9. juli Jeg er hjemme med barn av eget ønske frem til de er to år, har også en til på vei. Går fint, men blir lite trening siden jeg ikke har barnevakt tilgjengelig så lett. Går på trilleturer til vanlig og synes dette er kjekt, men det er vanskelig nå når bekkenet plutselig låser seg eller jeg er veldig kvalm. Har noen her god erfaring med en treningssykkel i stua, eller en av de små tredemøllene? Støver de bare ned, eller får man brukt dem når man uansett er vant med å være i aktivitet? Det koster jo penger, og vil ikke hive meg over det om det ikke blir brukt Anonymkode: 93981...207
AnonymBruker Skrevet 9. juli #2 Skrevet 9. juli Følger tråden, kunne og tenkt meg noe som jeg lett kan ta frem når til vinterstid når det ikke er like fremkommelig. Anonymkode: 9ebdf...8c5
AnonymBruker Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli Jeg har crosstrainer fra Jula som står i stua, og brukte den 4-6 dager i uka før det ble sommer og jeg heller trener utendørs. Kjenner 2 stk som har tredemølle, og bruker de mye. Og kjenner flere som har tredemøller, crosstrainer og sykkel som støver ned. Hvor mye de blir brukt kommer an på hvor godt man liker trene, og hvor strukturert man er. Anonymkode: 3c964...a42
AnonymBruker Skrevet 9. juli #4 Skrevet 9. juli Jeg har mye glede av slynge + kettlebells. Droppet treningssenter for noen år siden, og dette gir meg alt jeg trenger ( i tillegg til noen joggeturer og intervalløkter). Det kan varieres enormt mye, også i kombinasjon med egen kroppsvekt. Det er veldig enkelt å finne øvelser på nett. Innimellom velger jeg videoer, men som oftest ber jeg Chat GPT lage et program basert på hva jeg føler for, og tiden jeg har. Og det beste er at alt kan stues bort ganske raskt. Anonymkode: 5be2b...ddf 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #5 Skrevet 9. juli Jeg har en stang med skiver, manualer og en tredemølle. Men maskinen som kanskje gir mest uttelling er romaskinen. Min absolutte favoritt hjemme. Absurd at ikke flere prioriterer å ro. Legen min som er spesialisert seg i idrettsmedisin som fikk meg på tanken. Roing på romaskin er en svært effektiv treningsform som gir en rekke fysiske og mentale fordeler. Roing engasjerer opptil 85 % av kroppens muskler, inkludert bein, rygg, kjerne (mage/rygg), armer og skuldre. Dette gjør det til en av de mest komplette treningsformene. Kardiovaskulær helse yter store fordeler av roing. Roing forbedrer hjerte- og lungefunksjonen. . Roing er svært effektivt for å forbrenne kalorier (200–600 kcal/time, avhengig av intensitet). Quadriceps, hamstrings og setemuskler aktiveres kraftig i frasparket. Latissimus dorsi, trapezius, rhomboids og magemuskler jobber for å stabilisere og trekke håndtaket. Biceps, triceps og skuldermuskler brukes i trekket og returfasen. Den metabolske effekten er en stor bonus. Anonymkode: 91457...b86 2
PopcornReka Skrevet 9. juli #6 Skrevet 9. juli Har tredemølle, benk og rack med stang og vekter, syntes det er topp å trene når ungene sover! Savner treningssenter, men alt til sin tid 😊
I Grosny Skrevet 9. juli #7 Skrevet 9. juli (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er hjemme med barn av eget ønske frem til de er to år, har også en til på vei. Går fint, men blir lite trening siden jeg ikke har barnevakt tilgjengelig så lett. Går på trilleturer til vanlig og synes dette er kjekt, men det er vanskelig nå når bekkenet plutselig låser seg eller jeg er veldig kvalm. Har noen her god erfaring med en treningssykkel i stua, eller en av de små tredemøllene? Støver de bare ned, eller får man brukt dem når man uansett er vant med å være i aktivitet? Det koster jo penger, og vil ikke hive meg over det om det ikke blir brukt Anonymkode: 93981...207 Jeg har en sykkelmaskin, wahoo kickr core, som erstatter bakhjulet på en sykkel på soverommet. Bruker den 2,3,4 tusen km i året, koblet til Rouvy som er et sted med sykkelløypevideoer der mange syklister kjører disse rutene. Endret 9. juli av I Grosny 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #8 Skrevet 9. juli Har walkingpad og elsker den. Bruker den før jobb, litt pangstart på dagen og etter middag. På sommeren blir den mindre brukt, for da er det like enkelt å gå ut. Har også grei fart for mitt nivå, går opp til 12 km/t. Anonymkode: 750cd...b46
AnonymBruker Skrevet 9. juli #9 Skrevet 9. juli Her går det i strikktrening, slynegtrening, ro-maskin og mølle hjemme. Vi har både en stor mølle og en av de mindre. Den lile møllen er en Urevo Strol 2S Pro og synes den fungerer helt topp. Jeg bruker den mest til å ha under kontorpulten (hjemmekontor). Den kan gå i 12km/t og ha 9 grader stigning. Den går dessverre akkurat ikke under sofaen hos meg, men har tenkt å bestille nye bein. I forhold til den vanlige, så har den litt kortere og litt smalere belte. Jeg er ikke noe løpefantom så den fungerer helt topp for meg. Så ville vært litt obs på høyden til de små møllene om den skal legges under en sofa. Noen står oppreist også, men de er vel endel dyrere. For oss så hadde den helt fint kunne erstatte den store (som er gedigen, ikke noe å ha i stua i alle fall...). Veldig fornøyd med den lille rulla. Det blir mest på den lille rulla og strikktrening for meg (vond skulder/arm). Slynge har jeg akkurat kjøpt og ikke fått hengt opp enda, men ser fram til det også. Brukt mye slynge hos manuellterapaut og synes det er topp trening. Anonymkode: b8bac...2f5
AnonymBruker Skrevet 9. juli #10 Skrevet 9. juli Har best erfaring med vekter. Har flere tyngde som gir meg muligheten til variasjon. Liker også et sett med treningstrikker, liker å ta de rundt lårene for ulike ben øvelser. Selvsagt også en god yoga matte. Har steppkasse men bruker ikke den så mye. Ønsker meg en hopp kasse, men bor i blokk og kan bruke trappa til trappe løp og trappe hopp viss jeg vil. Anonymkode: 6b6ec...7a4
AnonymBruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli Jeg bruker tredemøllen mye, mannen bruker den litt mindre. Jeg bruker den fast 2-3 ganger i uken nå sommerstid, men det kan bli mer ved dårlig vær. På vinteren blir den brukt stort sett daglig. Vi har også en multigym som jeg egentlig ser på som et bomkjøp. Jeg bruker den til 6 styrkeøvelser (av 25 mulige), men størrelsesmessig passer den ikke for små kvinner, og jeg får ikke brukt den optimalt. Til de andre styrkeøvelsene bruker jeg strikk eller bare kroppsvekt. Men sykkel og romaskin fungerte som klesstativ hos oss. De ble ikke brukt. Anonymkode: 6a2b3...abc
Saima Skrevet 10. juli #12 Skrevet 10. juli Tredemølle bruker både jeg og mannen min mye utenom sommer, romaskin bruker mannen min mest (men jeg planlegger å bruke den x 1/uke) og slynge (red core) bruker mannen min mest. Vektsett som kan reguleres 5-40 kg er på ønskeliste💪
AnonymBruker Skrevet 10. juli #13 Skrevet 10. juli Ts Så utrolig kjekt at mange av dere har så god erfaring med hjemmeapparater. Jeg skal sjekke ut romaskin, kanskje det passer bedre for meg. Har kronisk kompartmentsyndrom i leggene, og kan derfor ikke løpe eller gå fjelltur. Trilleturer i passe tempo funker greit, men hender jeg må ufrivillig ta en dags pause pga leggene. Er det noen apparater dere foretrekker over andre, for de av dere som har prøvd mer enn en? Og er det noen apparater dere har på ønskelista? Anonymkode: 93981...207
AnonymBruker Skrevet 10. juli #14 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har mye glede av slynge + kettlebells. Droppet treningssenter for noen år siden, og dette gir meg alt jeg trenger ( i tillegg til noen joggeturer og intervalløkter). Det kan varieres enormt mye, også i kombinasjon med egen kroppsvekt. Det er veldig enkelt å finne øvelser på nett. Innimellom velger jeg videoer, men som oftest ber jeg Chat GPT lage et program basert på hva jeg føler for, og tiden jeg har. Og det beste er at alt kan stues bort ganske raskt. Anonymkode: 5be2b...ddf Samme her. Midt i taket i stua har jeg skrudd opp to kroker. Bytter på med ringer og slynger, fantastisk god trening. Og ungene elsker å henge i ringene de også Anonymkode: 72f78...c99
AnonymBruker Skrevet 10. juli #15 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts Så utrolig kjekt at mange av dere har så god erfaring med hjemmeapparater. Jeg skal sjekke ut romaskin, kanskje det passer bedre for meg. Har kronisk kompartmentsyndrom i leggene, og kan derfor ikke løpe eller gå fjelltur. Trilleturer i passe tempo funker greit, men hender jeg må ufrivillig ta en dags pause pga leggene. Er det noen apparater dere foretrekker over andre, for de av dere som har prøvd mer enn en? Og er det noen apparater dere har på ønskelista? Anonymkode: 93981...207 Jeg ønsker meg tredemølle, men har ikke plass. Og ribbevegg med pullup bar. Anonymkode: 3c964...a42
AnonymBruker Skrevet 10. juli #16 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ønsker meg tredemølle, men har ikke plass. Og ribbevegg med pullup bar. Anonymkode: 3c964...a42 Så lenge du ikke er veldig sprek, så fungerer de møllene man kan legge under sofaen bra. Forutsatt at du har litt høy sofa da. Anonymkode: b8bac...2f5
Adrenalina1 Skrevet 10. juli #17 Skrevet 10. juli (endret) Har tredemølle,vektstenger med skiver,manualer,pullupbar og kettlebells. Kommer langt med det🏋️♀️♀️ Endret 10. juli av Adrenalina1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #18 Skrevet 10. juli Hei! Vi har tredemølle, og vektmanualer. (Ikke stang- bare manualer). Masse gode øvelser på YouTube og treningsinfluensere på insta. Jeg savner ikke treningssenter 😊 Anonymkode: 293a2...a9b
AnonymBruker Skrevet 10. juli #19 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så lenge du ikke er veldig sprek, så fungerer de møllene man kan legge under sofaen bra. Forutsatt at du har litt høy sofa da. Anonymkode: b8bac...2f5 Har ikke høy sofa, og heller ikke god nok gulvplass. Om den må pakkes bort eller dyttes til side for å gjøre andre treningsøvelser, så blir det bare tungvint, og da blir det sjeldent brukt. Anonymkode: 3c964...a42
AnonymBruker Skrevet 12. juli #20 Skrevet 12. juli Har dere hus og egne rom til apparater, eller er de bare i stua? TS Anonymkode: 93981...207
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå