Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

8 dager igjen til 17.juli og da var svaret oftest kommet de siste årene. Kjenner jeg er sykt spent på om min datter kommer inn på sykepleierstudiet! Husker selv når jeg ventet på svar for 10 år siden på studiet og hvilken støtte og samhold det var her inne 🤩

Anonymkode: 3b303...bb9

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Blir kjekt å få dette i boks. Jeg vet at jeg kommer inn, poenggrenser og inntak de siste årene tatt i betraktning så mer spent om studiet blir fullt og hvem som blir mine medstudenter :)

Anonymkode: 899f9...31c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt litt forskjellig. Men, glemte å endre rekkefølgen på studiene og nå er det egentlig bare et studie som er litt lenger ned på lista mi som er interessant. Men, hvis jeg kommer inn på de over så takker jeg nei og melder meg opp på ledige plasser i august.

Anonymkode: ab252...a86

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er spent, og jeg har et spørsmål: hva skjer hvis man takker nei til sitt førstevalg? Blir alle andre valg automatisk borte, eller får man tilbud lengre ned på listen, for eksempel på sitt andrevalg? Jeg har valgets kvaler mht. hvilket av to studier jeg skal velge. 

Anonymkode: bac0a...db1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er spent, og jeg har et spørsmål: hva skjer hvis man takker nei til sitt førstevalg? Blir alle andre valg automatisk borte, eller får man tilbud lengre ned på listen, for eksempel på sitt andrevalg? Jeg har valgets kvaler mht. hvilket av to studier jeg skal velge. 

Anonymkode: bac0a...db1

Om du takker nei til førstevalg så får du ikke flere tilbud.

Altså de andre tilbudene bortfaller om du får tilbud på en høyere plass. Dvs la oss si du har:

1. sykepleie

2. elektroingeniør

3. lærerutdanning

Om du får tilbud om 1. sykepleie, så vil 2 og 3 falle bort selv om du takker nei til 1. sykepleie. Da ender du bare opp med ingenting. Men du kan evt takke ja til venteliste på 1. sykepleie samtidig som du takker ja til studieplass for 2. elektroingeniør f eks.

Anonymkode: 0d3ef...b7a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ganske sikker på at jeg kommer inn! Har søkt profesjon i teologi. Eneste som kan ødelegge det nå er om jeg har glemt å laste opp noe. Men UiO har sagt alt ser bra ut, så stoler på det

Anonymkode: 1fdcf...743

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter i spenning.. leste 20.juli et sted jeg, så har forberedt meg på å vente så lenge.. vil komme inn med tidligere poenggrenser, men tar ingenting for gitt. 

Anonymkode: b587e...cfc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg venter i spenning.. leste 20.juli et sted jeg, så har forberedt meg på å vente så lenge.. vil komme inn med tidligere poenggrenser, men tar ingenting for gitt. 

Anonymkode: b587e...cfc

Det kommer vanligvis et par dager før den 20. Juli. Da jeg søkte i 2017, kom det vel den 17/18, hvis jeg husker riktig. 

Nå er 20. Juli også på en søndag.

Anonymkode: 69e6c...f25

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest i andre tråder at svar har kommet ca. 17 juli de siste årene, så håper på det samme i år😁

Anonymkode: 797ee...19e

AnonymBruker
Skrevet

Er mer spent på hvilke emner jeg kan velge ved siden av de obligatoriske og hvem som blir mine medstudenter.

De siste årene har det vært ledige plasser og lav poengsum for å komme inn, så det skal vel mye til om det endrer seg drastisk.

Anonymkode: b8445...be2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 17.32):

8 dager igjen til 17.juli og da var svaret oftest kommet de siste årene. Kjenner jeg er sykt spent på om min datter kommer inn på sykepleierstudiet! Husker selv når jeg ventet på svar for 10 år siden på studiet og hvilken støtte og samhold det var her inne 🤩

Hvorfor sier google at svaret kommer den 20. juli?

AnonymBruker
Skrevet
Ny Bruker skrev (52 minutter siden):

Hvorfor sier google at svaret kommer den 20. juli?

Det er 20.juli som er den offisielle datoen men det pleier å komme svar noen dager før. 

jeg er spent på sykepleiestudiet om poenggrensene kommer til å hoppe opp, spesielt i Stavanger. I fjor var det rekordlav poenggrense på 30,5 ordinært opptak. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kom på høyt oppe på venteliste på Jordmor ved UiT. Vet ikke helt hva jeg gjør om jeg kommer inn - jeg er egentlig ikke i en livssituasjon som gjør at jeg kan studere fulltid😅

Anonymkode: 35ac4...63b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er 20.juli som er den offisielle datoen men det pleier å komme svar noen dager før. 

jeg er spent på sykepleiestudiet om poenggrensene kommer til å hoppe opp, spesielt i Stavanger. I fjor var det rekordlav poenggrense på 30,5 ordinært opptak. 

Tviler på det. Tror heller de vil gå ytterligere ned. 

Anonymkode: 6839a...181

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er mer spent på hvilke emner jeg kan velge ved siden av de obligatoriske og hvem som blir mine medstudenter.

De siste årene har det vært ledige plasser og lav poengsum for å komme inn, så det skal vel mye til om det endrer seg drastisk.

Skal du studere mer enn 100% ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk svar 16.juni, men så har jeg søkt videreutdanning, og ikke førstegangsutdanning. 

Anonymkode: 88fc0...231

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok årsstudium i ledelse i år, har søkt meg inn på bachelorprogrammet så er spent på om jeg kommer inn og hvor hektisk det blir 😅

Anonymkode: c02d8...e3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Stoltskeiv skrev (3 timer siden):

Skal du studere mer enn 100% ?

Nei?

Skrevet

Svaret bruker å komme noen dager før ja, torsdag antagelig senest vil jeg tro. 20 er jo en søndag. 

Skrevet

Venta på en sånn tråd ja! Vært innom i ny og ne og sjekket 🙈 

4 dager igjen nå til 17 juli! Slik jeg har sett så har det kommet 17 juli siste årene 😎 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...