Gå til innhold

Handle på eBay.. hvordan?

Anbefalte innlegg

Gjest Nybegynneren
Skrevet

Jeg har lyst til å prøve å handle et par hudpleieprodukter på eBay, men har aldri forsøkt det før. Har funnet en auksjon jeg har lyst til å legge inn bud på. Budhistorikken til han som har den ser bra ut. Er disse til å stole på egentlig?

Han tar imot overføringer fra europeiske kontoer, er det å anbefale? Et annet alternativ er å bruke såkalt PayPal, hva er egentlig dette for noe?

Setter veldig stor pris på om noen kan gi meg en innføring! Engelsken min er dessverre ikke så stødig at jeg orker å lete meg frem til informasjon på siden.

Og må jeg registrere meg som bruker for å by? Er det eventuelle taktikker jeg bør benytte meg av for å få produktet?

Tusen takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

- Registrer deg på Ebay

- Registrer deg på PayPal

- Let etter det du vil ha

- Sjekk selgerens feedback. Står det ting som falske produkter, ikke levert varer osv , styr unna! Selv handler jeg MEGET sjelden hos selgere som har under 99% positiv feedback.

- Finn ut hva du maks er villig til å betale for varen og by denne summen. Du kan sette inn en maks sum du er villig til å betale, og la Ebay by automatisk for deg opp til denne summen. Så selv om du f.eks. setter inn et maks bud på 15 dollar kan det godt være at du får varen for 5 dollar dersom ingen gidder å by mot deg. By en gang, og by så nært auksjonsslutt som du tør.

- Spør eventuelle spørsmål FØR du byr. Spesielt gjelder dette porto. Vær oppmerksom på at det er opp til selgeren å sette porto og "ekspedisjonsgebyr", noe som kan føre til at den billige tingen du bød på fort kan bli rådyr. Forsikre deg også om at selgeren er villig til å sende varer til Norge.

- Betal med PayPal! (Vær også obs på at det ikke er alle selgere som godtar dette). Ikke betal med Western Union, money transfer eller lignende, og for all del ikke send penger i posten.

- Merk deg at det opereres med forskjellig valuta på Ebay alt etter hvor i verden selgeren er. Byr du f.eks. på en auksjon hvor summene er i Britiske pund, betaler du også i britiske pund. Avhengig av valutakurs kan dette bli dyrt eller billig alt ettersom.

Skrevet
- Registrer deg på Ebay

- Registrer deg på PayPal

- Let etter det du vil ha

- Sjekk selgerens feedback. Står det ting som falske produkter, ikke levert  varer osv , styr unna! Selv handler jeg MEGET sjelden hos selgere som har under 99% positiv feedback.

- Finn ut hva du maks er villig til å betale for varen og by denne summen. Du kan sette inn en maks sum du er villig til å betale, og la Ebay by automatisk for deg opp til denne summen. Så selv om du f.eks. setter inn et maks bud på 15 dollar kan det godt være at du får varen for 5 dollar dersom ingen gidder å by mot deg. By en gang, og by så nært auksjonsslutt som du tør.

- Spør eventuelle spørsmål FØR du byr. Spesielt gjelder dette porto. Vær oppmerksom på at det er opp til selgeren å sette porto og "ekspedisjonsgebyr", noe som kan føre til at den billige tingen du bød på fort kan bli rådyr. Forsikre deg også om at selgeren er villig til å sende varer til Norge.

- Betal med PayPal! (Vær også obs på at det ikke er alle selgere som godtar dette). Ikke betal med Western Union, money transfer eller lignende, og for all del ikke send penger i posten.

- Merk deg at det opereres med forskjellig valuta på Ebay alt etter hvor i verden selgeren er. Byr du f.eks. på en auksjon hvor summene er i Britiske pund, betaler du også i britiske pund. Avhengig av valutakurs kan dette bli dyrt eller billig alt ettersom.

:Nikke: Jeg handler mye på ebay og er helt enig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...