Gå til innhold

Alene hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det sikkert mange som synes jeg er litt småtussete her altså :sjenert: men.... hunden min er hjemme alene de fleste ukedagene. Han er da alene hjemme i mellom 6 og 7 timer - aldri mer. Men, når det da er ting som skal foregå på ettermiddags eller kveldstid - så har jeg ikke samvittighet til å la han være alene på nytt igjen. Han ligger i bur mens vi er borte.

Meg som er merkelig eller - har dere forståelse for dette? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det er da ikke rart! Du har vel ikke hund for at den skal ligge i buret hele tida, heller! Vår valp ligger i buret så lite som mulig, kun hvis ingen av oss har mulighet til å være hjemme hos ham, og da maks fire timer. Stort sett er han med uansett hvor vi drar.

Gjest Gjesta
Skrevet
Nå er det sikkert mange som synes jeg er litt småtussete her altså  :sjenert:  men.... hunden min er hjemme alene de fleste ukedagene. Han er da alene hjemme i mellom 6 og 7 timer - aldri mer. Men, når det da er ting som skal foregå på ettermiddags eller kveldstid - så har jeg ikke samvittighet til å la han være alene på nytt igjen. Han ligger i bur mens vi er borte.

Meg som er merkelig eller - har dere forståelse for dette?  :sjenert:

Jepp, sambo og jeg kan aldri dra på noe begge 2 etter jobb eller på kvelden. 8 timer om dagen er mer enn nok å være alene hjemme.

Gjest Turboguri
Skrevet (endret)

Jeg tar alltid med hunden min hvis jeg skal på noe om kvelden! Som regel er det greit at jeg har med min lille hund! Hvis ikke blir spør jeg søs pent om ikke ho kan passe hunden!! Hun elsker å være på gården til søs :)

Endret av Turboguri
Skrevet

Vår hund går løst inne i huset når vi er borte.

Husk at hunder sover mye, så når du er borte så sover den antakeligvis. :)

Og man må jo kunne være sosial selv om man har hund! Så jeg synes ikke du skal bekymre deg.

Skrevet

Hunden har ikke riktig noen ordentlig tidsfornemmelse og nytet livet selvom dere er borte på jobb hver dag. Det er viktig å venne en hund til å være å alene hjemme også på kvelden, mange glemmer nemlig det. Så lenge dere ikke drar akkurat med en gang dere kommer hjem fra jobb ser jeg intet problem i at dere har en sosialliv på kveldstid, sørg bsre for å venn han til det og bruk ekstratid på ettermiddagen til lidt kos. Mht til bur, så har vi aldri brukt det, men leste i det siste hundeblad at hunde ikke reagere anderledes på at være i bur enn hele huset, så lenge de er trent til det. Det betyr at selvom dere drar ut på kvelden kan han fint være i bur, så lenge der er god plass og tilgang til vann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...