Latee Skrevet 21. mars 2006 #1 Skrevet 21. mars 2006 Noen som har oppskrift på yoghurt is? Og så har jeg hørt om is med ingefær-smak.. Noen som vet hvordan man lager det?
Arkana Skrevet 21. mars 2006 #2 Skrevet 21. mars 2006 Yoghurtiskrem 250 g frukt eller bær etter ønske 1 ½ dl sukkerlake (1 liter vann + 1 liter sukker) 300 g avrent yoghurt naturell ½ dl honning Kjør renset frukt/bær til puré i foodprocessor. Tilsett kald sukkerlake litt etter litt. Bland alt godt. Trykk blandingen gjennom en sil for å fjerne klumper og frø. Pisk godt avrent yoghurt med honning, bland inn bærpuréen og ha over i en boks. Legg i fryseren, etter 1 - 1 ½ time (når den er halvstiv) har du den tilbake i foodprocessor og kjører den jevn. Gjenta prosessen minst to ganger til, samme tidsintervall.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #4 Skrevet 21. mars 2006 Ingefæris = Godt!!! På innvandrerbutikker i Oslo får du kjøpt både kandisert ingefær og "ingefærsirup" (glaze) på flaske, ganske mye tynnere enn vanlig sirup, minner om sukkerlake. Du kan sikkert erstatte sukkerlaken i isoppskriften ovenfor med slik og i tillegghakke opp kandisert ingefær. Hmm.. smart, blir sikkert en bra ingefæris Jeg kandiserer ingefær selv/lager ingsfær sirup og knekk/krokan selv. Får helt dilla innimellom, og pleier å ha det i vanlig vaniljeis eller småkaker.
Gjest piaf Skrevet 21. mars 2006 #5 Skrevet 21. mars 2006 Oppskrift på hjemmelaget ingefær-iskrem. (Har ikke testet den selv).
Snitta Skrevet 22. mars 2006 #6 Skrevet 22. mars 2006 Dette hørtes godt ut! Jeg vil også prøve å lage det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå