Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #21 Skrevet 22. mars 2006 Og du er kanskje klar over at mye av grønnsakene og frukten på Lidl er levert av de samme lokale leverandørene som leverer til de store, mer anerkjente kjedene her i landet? ← Alle butikker får testet frukt/grønt for miljøgifter. Der kommer Lidl dårligst ut. Sjekk på nett.vær klar over at mye av det de har er så billig at en må stile ? om du sjekker på nett, så finner du fakta.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #22 Skrevet 24. mars 2006 Toalettpapir, 9 ruller til 25 kroner. De har også noen fyllte lakriser som er kjempegode. ← Jeg ville holdt meg langt unna toalettpapir fra Lidl. Det løser seg ikke opp like fort som det bør, og tettet kloakkavløpet hjemme hos svigerforeldrene mine. De har aldri hatt tett avløp på over 25 år, og man kunne tydelig se at det var toalettpapiret som var årsaken da avløpet skulle stakes...
Seterjenta Skrevet 24. mars 2006 Forfatter #23 Skrevet 24. mars 2006 Jeg ville holdt meg langt unna toalettpapir fra Lidl. Det løser seg ikke opp like fort som det bør, og tettet kloakkavløpet hjemme hos svigerforeldrene mine. De har aldri hatt tett avløp på over 25 år, og man kunne tydelig se at det var toalettpapiret som var årsaken da avløpet skulle stakes... ← Tusen takk for det tipset! Skal holde meg langt unna!!
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #24 Skrevet 24. mars 2006 Siden det var flere over som kritiserer kvaliteten på frukt og grønt hos Lidl... Har en venninne som arbeider på Lidl, og hun forteller at torghandlerne i Bergen kommer der og kjøper frukt og grønt, og selger for ti ganger prisen på Bryggen i Bergen... (spesielt gjelder dette moreller og agurker av en eller annen grunn!). Så det du betaler i dyre dommer for er ikke alltid bedre. Bare sånn at det er sagt!! Jeg for min del kjøper frukt og grønt der, hermetikk, dopapir, baberskum, kjøkkenting som kluter, plastposer etc.... Drar aldri ens ærend på Lidle, men det er stort sett dette jeg ser etter når jeg handler der.
Theka Skrevet 24. mars 2006 #25 Skrevet 24. mars 2006 Jeg synes urtebaguettene der er kjempegode. Og den sjokoladen som er mørk nederst og hvit på toppen (smaker litt kaffeaktig) Nydelig. Potetgullet er også ganske godt der, men noen er ganske smakløse. Krydderet er også greitt.
Pandore Skrevet 24. mars 2006 #26 Skrevet 24. mars 2006 Jeg bruker å kjøpe sjokolade og sjokoladepudding. Den er kjempegod!
Gjest gjesta Skrevet 24. mars 2006 #27 Skrevet 24. mars 2006 jeg har kjøpt storfekjøtt der, entrecone (vet faktisk ikke hvordan jeg staver det hehe) den var veldig god og krympet ikke så mye i panna som annet kjøtt har en tendens til å gjøre, det var fra gullgryten som vi nå har fått vite kommer fra gilde slakteri, så de er det vel ikke mer farlig å kjøpe kjøtt der enn andre plasser. De har også mye fin frukt, spesielt om somrene ellers går det i toalettpapir, hermetikk, pasta og godteri.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #28 Skrevet 25. mars 2006 Bleier!! Bedre enn andre billigmerker og mye å spare. Har tidligere brukt Libero og Pampers, men merker på budsjettet at vi har gått over til Lidl. Ellers; brød, frokostblanding (den med nøtter! Nam!), frukt og grønnsaker, div. kjøtt/kylling, fruktkvarg, cottage cheese, noe pålegg, pasta, ris, tørkerull, oppvasktabletter, glandsemiddel, vaske- og skyllemiddel + noe lørdagsgodteri til barna. Du må nesten bare prøve deg fram. Har handlet en del på Lidl og bare noen få ganger har vi blitt skuffet over produkt. Kan også nevne at første gangen vi handlet der hadde vi estimert at handlekorgen vår ville komme på 1200-1400 kroner (Rema/Rimi pris), men ble positivt overrasket da vi måtte ut med under 600 kroner. Har hørt mye ille om Lidl og mange i byen her (og i nabobyen da Lidl åpnet der) dømte dem nord og ned. Men de fleste skeptikerne både på inn- og utsiden har nå snudd. Svertekampanjen har stilnet, og jeg lurer litt på hvor den egentlig begynte jeg. Noen vil jo nødvendigvis tape på at kundene forsvinner til et billigere sted... Syns at Rema og Lidl ganske greit dekker vår families behov egentlig.
Hu i Svingen Skrevet 25. mars 2006 #29 Skrevet 25. mars 2006 Masse godt og annerledes pålegg der, og tyske pølser - nam! Kjøper også billig hermetikk, juice, vaskemidler, pizza, te og øl. Og så har jeg kjøpt en skikkelig stor og god tursekk der til 160,- pluss litt hesteutstyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå