Seterjenta Skrevet 21. mars 2006 #1 Skrevet 21. mars 2006 Det har nylig åpnet en lidl-butikk her jeg bor, og jeg stakk innom idag for å kikke. Men det var ikke mye rart jeg kjøpte... et rundstykke, en drikkeyoghurt (som faktisk var ganske god) og en liten nattlys til å plugge rett i kontakt på barnerommet... Kjenner at jeg er litt skeptisk til ting jeg ikke vet særlig mye om. Hvilke erfaringer har dere, og hva synes dere det går an å kjøpe der? Tenker da både mat og annet som vaskemidler etc..
Gjest -eline- Skrevet 21. mars 2006 #2 Skrevet 21. mars 2006 Endel av sjokoladen de har er god... eplejuicen deres er like god som annen billigjuice, pasta/ris er helt greit. Også har de grei vodka og "baileys-wannabe", men det selger de vel i Norge... Alkoholprisene var stort sett årsaken til at jeg gikk de ekstra kilometerene til Lidl tidligere, har ikke vært innom på lenge. Handler aldri kjøtt der, dvs har kjøpt kyllingfilet der en gang og det var absolutt ingen suksess...
Majka Skrevet 21. mars 2006 #3 Skrevet 21. mars 2006 Jeg digger frokosblandingen deres med masse nøtter i. Posen er svart og blå, og koster ca 22 kr.
Gjest Liten Tapir Skrevet 21. mars 2006 #4 Skrevet 21. mars 2006 Vi handler stort sett frukt og grønnsaker der, vi. Billig, og mye bedre kvalitet enn andre steder! Dessuten er pestoen grei.
Ephemera Skrevet 21. mars 2006 #5 Skrevet 21. mars 2006 * Quelle vann med kullsyre og sitronsmak i 2 liters flasker er kjempegodt * Pommes noisettes * Har også hørt at pommes frietesen der er knallgod * Baby-Lion (altså små Lion-sjokolader i pose) * Billig frukt og grønnsaker * Spennende sjokolader Sambo synes hvitløksbrødet der er veldig godt, men jeg foretrekker absolutt det norske fra Hatting. De har også endel greie pizzaer.
lillesky Skrevet 21. mars 2006 #6 Skrevet 21. mars 2006 Synes de av og til har fine torgtilbud. Har bl.a. kjøpt tørkestativ, katteseng, og annt småting.
cbc Skrevet 21. mars 2006 #8 Skrevet 21. mars 2006 jeg kjøper tøymykner på lidl, 2 liter konsentrat til ca. 12 kroner (blå flaske). Den er helt ok, passer meg bra da jeg ikke liker at det lukter for mye av klærne etter vask.
Jaya Skrevet 21. mars 2006 #9 Skrevet 21. mars 2006 Fruktkvargen som selges i 12-pakninger eller hvor mange det nå er, er veldig god. Og mye av sjokoladen, og potetgullet i rosa pakning. I fryseren har de også mye godt, for eksempel noe slags små, avlange kjøttrulledingser (husker da pokker ikke hva de heter), og ferdigmarinert kjøtt i forskjellige varianter.
Octavia Skrevet 21. mars 2006 #10 Skrevet 21. mars 2006 Toalettpapir, 9 ruller til 25 kroner. De har også noen fyllte lakriser som er kjempegode.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #11 Skrevet 21. mars 2006 Det meste du får kjøpt er fullt av sukker og/eller fett er min erfaring.. Selvfølgelig ikke frukt og grønt da. Har hørt flere som er fornøyd med det. Selv handler jeg på en butikk i nærheten..
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #12 Skrevet 21. mars 2006 Vi handler stort sett frukt og grønnsaker der, vi. Billig, og mye bedre kvalitet enn andre steder! Dessuten er pestoen grei. ← Du er klar over at Lidl har de frukt og grønnskaer med mest miljøgifter.? skal du abselutt ha det billig, så må du regne med det. regner med at første lidl butikk er stengt innen tre år.
Gjest Liten Tapir Skrevet 21. mars 2006 #13 Skrevet 21. mars 2006 Du er klar over at Lidl har de frukt og grønnskaer med mest miljøgifter.? skal du abselutt ha det billig, så må du regne med det. regner med at første lidl butikk er stengt innen tre år. ← Og du er kanskje klar over at mye av grønnsakene og frukten på Lidl er levert av de samme lokale leverandørene som leverer til de store, mer anerkjente kjedene her i landet?
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #14 Skrevet 21. mars 2006 Frukt og grønnsaker. Hermetiske champignonger, mais og ananas. Ost er litt billigere der. Kjeks. Tortilla. Fryseposer. Flytende håndsåpe. Shampoo. Balsam. Appelsin juice. Ferdig pizza. Kan ramse opp mye - var der og handlet i dag. Ta deg en tur og kikk litt på prisene.
Mora di Skrevet 21. mars 2006 #15 Skrevet 21. mars 2006 Det er stort sett Gartnerhallen som lever frukt og grønt til Lidl. Så jeg vil vel egentlig tro, at det omtrent det samme som vi får i andre matvarekjeder her i landet. Når det gjelder hva som er billig der...Tja, brød er veldig billig. Kjøpte noen, og puttet de i fryseren, for jeg syns det er viktig at de kan fryses, uten å gå i oppløsning når jeg tar de opp etterpå...Og her går det mye brød. De holdt seg bra lenge også syns jeg. Ostene de har , er jeg ikke så sikker på om ernoe billigere, men de har myr som vi ikke får på rimi, rema, etc. De har en nydelig appelsinjuice der, med fruktkjøtt. Passe billig. Tilbudstorget dems er tidvis veldig bra. når det gjelder priser på do-papir etc, så er jeg ikke veldig sikker på om det lønner seg å kjøpe der, for rullene går veldig fort. Ellers har de billig såpe-produkter, og de syns jeg har vært bra.... Men det beste jeg har spart på, er en OB type. De er gode, og utrolig billig. Gir ca 30 kr for 56 stk, og samme pris for en pakke med 80....Alt etter hvilken størrelse de er. Har brukt dem i litt over ett år, og de er helt topp.....Bind er også veldig billig... Ellers må jeg si meg enig med de som mener at Lidl ikke kommer til å vare lenge i norge. Den måten de driver på, er hlet utrolig. Har sett en del fra innsiden, fordi min mann kjørte fra oslo til vestlandet og leverte varer for dem før ulykken, og det er helt sykt hvordan de gjør ting. De har ikke oppbevaring ti varene, så de får ferske varer hver dag, og kaster varer som går ut på dato nesten en uke etterpå..... men dem om det.. Handler ikke mye der, men noe kan man helt sikkert spare...
Rosenrød Skrevet 22. mars 2006 #16 Skrevet 22. mars 2006 Kjøpte en ost der som var veldig god. Og champignoner!
Seterjenta Skrevet 22. mars 2006 Forfatter #17 Skrevet 22. mars 2006 Takk for gode tips! Jeg er liksom litt sånn at jeg holder meg til de kjente gode norske merkene, for jeg har brent meg noen ganger på å kjøpe ting jeg ikke helt har visst var bra. Men det skader da ikke å prøve noe annet! Får ta meg en tur når jeg har bedre tid!
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2006 #18 Skrevet 22. mars 2006 Sjelden jeg er der, men når jeg først er der så kjøper jeg dette: -Sjokoladepudding - vanvittig god og billig -Barberhøvel og barberblad til - Kjempegreit å ha noe billig til under armene og bena, der jeg ikke er så utsatt for røde nupper. -Grønnsaker - synes kvaliteten er ganske ålreit -Godis!! -Mozzarella
Mini_me Skrevet 22. mars 2006 #19 Skrevet 22. mars 2006 * Quelle vann med kullsyre og sitronsmak i 2 liters flasker er kjempegodt * Pommes noisettes * Har også hørt at pommes frietesen der er knallgod * Baby-Lion (altså små Lion-sjokolader i pose) * Billig frukt og grønnsaker * Spennende sjokolader Sambo synes hvitløksbrødet der er veldig godt, men jeg foretrekker absolutt det norske fra Hatting. De har også endel greie pizzaer. ← Er ikke Hatting dansk da???? Jeg elsker fløtebollene fra Lidl, men de er for farlige til å kjøpe..... jeg spiser til jeg er kvalm,,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå