Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det KLIKKER for meg! Vær så snill å hjelpe😂 Har sånn speil med antidugg. Som er litt varmt. Jeg får det aldri rent!! Kan haende jeg har fått noe oljedråper på det eller noe men har prøvd med vann og fall, vanlig glansspray og gud vet hva men det ser bare ut som jeg har smørt koe ut over det hver gang jeg vasker😂😂

Anonymkode: 04c6a...0dd

AnonymBruker
Skrevet

Hva er fall? Nal? Har du forsøkt en myk mikrofiberklut til glass med bare vann på? Evt slå av speilet og la det kjøle seg ned før du forsøker med glass-spray uten ammoniakk eller alkohol. 

Anonymkode: 7a789...b74

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen flekker som ikke går bort? Eller blir det skjolder når du vasker? 

Hva er glansspray? hvilke såper har du prøvd, og hvilken klut bruker du? 

Anonymkode: 7c965...d2e

AnonymBruker
Skrevet

Jif glasspray og har forsøkt med zalo også og tenkte tok fett/olje. Men det er hele speilet ikke bare flekker. Har brukt jif spray og papir og vann/ microfiberkluten. Microfiberkluten blir best

Skrevet

Prøv å gni med et par sider avispapir som er sammenkrøllet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Whistler skrev (Akkurat nå):

Prøv å gni med et par sider avispapir som er sammenkrøllet.

⬆️ DETTE
- jeg bruker nylonvask og avispapir, funker fjell på absolutt alt av speilflater og vinduer vasker med klut og nylonvask og gnir tørt med avispapir

Anonymkode: 8cc90...b07

AnonymBruker
Skrevet

Mikrofiber glassklut. Glovarmt vann, vask over med våt klut. Skyll kluten i rent glovarmt vann, vri den skikkelig, og vask over. Gjenta et par ganger. La tørke og det blir skinnende rent. Jeg har vasket speil, vinduer, servant og alt annet blankt i 25 år med kun mikrofiber glassklut og rent vann. Har aldri opplevd skjolder på noe. Med diverse glass-sprayer derimot… da får jeg det aldri rent og man ser at det ligger en film på glasset. Så kjøp en kvalitets glassklut i mikrofiber, bruk den kun til glass og speil så skal du se at det blir bedre. Ikke bruk skyllemiddel når du vasker den.

Anonymkode: d1012...639

AnonymBruker
Skrevet

Det er advart mot bruk av papir på slike speil, så det ville jeg ikke brukt. Støtter #7 i at varmt vann og mikrofiberklut egnet for glass er det beste. 

Anonymkode: 7a789...b74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Mikrofiber glassklut. Glovarmt vann, vask over med våt klut. Skyll kluten i rent glovarmt vann, vri den skikkelig, og vask over. Gjenta et par ganger. La tørke og det blir skinnende rent. Jeg har vasket speil, vinduer, servant og alt annet blankt i 25 år med kun mikrofiber glassklut og rent vann. Har aldri opplevd skjolder på noe. Med diverse glass-sprayer derimot… da får jeg det aldri rent og man ser at det ligger en film på glasset. Så kjøp en kvalitets glassklut i mikrofiber, bruk den kun til glass og speil så skal du se at det blir bedre. Ikke bruk skyllemiddel når du vasker den.

Anonymkode: d1012...639

Takk😊Har du anbefaling til en kvalitetsklut?

AnonymBruker
Skrevet

Vask med såpe (nylonvask/jif glass spray osv) og mikrofiberklut. Skyll og vri opp kluten og gå over en gang til. Så går du over med en bomullsklut og gnikker det tørt. Blir helt skjoldefritt og tar maks et par minutter 🤩

Anonymkode: b66c2...7b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det KLIKKER for meg! Vær så snill å hjelpe😂 Har sånn speil med antidugg. Som er litt varmt. Jeg får det aldri rent!! Kan haende jeg har fått noe oljedråper på det eller noe men har prøvd med vann og fall, vanlig glansspray og gud vet hva men det ser bare ut som jeg har smørt koe ut over det hver gang jeg vasker😂😂

Bruk avis papir til å pusse med.

Anonymkode: 06c6b...f1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk😊Har du anbefaling til en kvalitetsklut?

Avispapir er det beste.

Anonymkode: 06c6b...f1e

AnonymBruker
Skrevet

Lærte av ei som driver med rengjøring å kun bruke is kaldt vann mikrofiberklut og så en tørr glassklut å tørker det. Fungerer for meg. Såpe bruker jeg lite av på speil og vindu.

Anonymkode: fd288...d48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...