Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Stygge fuger

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg synes fygene på badegulvet mitt har blitt så stygge. Både inne i dusjesonen og på resten av gulvet.

Fugene er grå, og det har liksom kommet et lysere belegg enkelte steder. Lurer på om det kanskje kan være såperester? Vasket badet igår og mente hvertfall at jeg skyldte mer enn godt nok, men det ser fortsatt ikke fint ut.

Badet er under et år gammelt.

Som en kan se på bildet så er det liksom flekkete enkelte steder, og så er fugene helt fine andre steder. Hadde det nå enda vært jevn misfarging..

Noen som har vært borti noe lignende?

Og hva bruker du til å vaske badegulvet ditt? Kanskje jeg rett og slett bare bruker feil vaskemiddel.

Skrevet

Jeg brukte en gang klorin på skittne fuger, det fungerte veldig bra.

Gjest Binna
Skrevet

Jeg tror du får skrubbet det vekk, gjerne med sånn "gryteskrubber" som har en myk og en hard side.. det sitter jo gjerne ganske løst oppå?

Gjest Binna
Skrevet
Jeg brukte en gang klorin på skittne fuger, det fungerte veldig bra.

Regner med at dette var på lyse fuger?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker en gammel oppvaskkost og skrubber med en blanding av zalo og salmiakk. Må selvsagt ikke kombineres med klorin

Gjest Gjest
Skrevet

I flisebutikker får du kjøpt et spesielt vaksemiddel som er beregnet for fliser og fuger. Ville heller kjøpt dette enn å bruke noe "hjemmeblandet".

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg bruker en gammel oppvaskkost og skrubber med en blanding av zalo og salmiakk. Må selvsagt ikke kombineres med klorin

Hvorfor ikke?

Jeg bruker en gammel tannbørste, en svamp med en ru side, og klorin. Har lyse fliser og lyse fuger.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Hvorfor ikke?

Hvis du blander klor med visse andre kjemikalier (f. eks salmiakk), dannes giftig klorgass. Kan være dødelig. Står på klorflaska også.

Gjest gjesta
Skrevet

Leste stygge fugler jeg :ler:

*tuslerstilleut*

Gjest gjest1
Skrevet

Ok. Prøver meg med tannbørste og zalo/salmiakk og ser om det hjelper. Hvis ikke får jeg ta turen til et flisesenter og se etter sånn spesialmiddel.

Takk for hjelpen folkens :)

Gjest Gjest
Skrevet

Bland like deler Domestos og vann. Påføres med oppvaskkost. La virke en stund, vask deretter av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...