Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEI...

Er det noen av dere som sliter med svangerskapskvalme som har noen råd om hvordan en skal bli kvitt det????

(Nå er jeg ikke sikker på om det er svangerskapskvalme jeg har da(skulle hatt mens i går), men kvalme er jo kvalme) :roll:

HAr vært nesten konstant kvalm nå siden mandag, og da måtte jeg spy flere ganger (noe jeg ikke har vært nødt til nå, men det er ikke langt fra)

Skal jeg gå rundt å være kvalm så mye lengre blir jeg GAL!!!!

NOEN SOM HAR NOEN GODE RÅD????

*klem*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det svangerskapskvalme er det ikke så mye som hjelper, det er nå min erfaring. Men du kan i korte perioder ta medisiner som du får på resept hos legen som kan hjelpe. Ellers skal ingefær være til hjelp mot kvalme. Ha ingefærskiver i teen din, eller kjøp kapsler på apoteket. Ellers finnes det noen plaster og armband mot bil og sjøsyke som skal visstnok hjelpe.

Sorry, altså, men det er alt jeg har.

Skrevet

Vitamin B6 skal hjelpe for noen, likeså peppermynte-te. Leter du på nettet, finner du at mange gynekologer og leger innen obstetrikk anbefaler b-vitaminpreparater.

Bananer er rik på B-vitaminer, Chiquita :wink:

Skrevet

hei

ja kvalme er ikke noget morsomt at ha uanset om det er gravidites kvalme eller bare almen kvalme

jeg kan gi fra mig nogle råd men mit første råd ville være at kontakte en læge da du har haft kvalme i flere dage og du er ikke sikker på om du er gravid eller ej, der findes mange sygdomme som giver kvalme og da er det jo ikke særlig smart at dæmpe symtomer..

men du kan få på apoteket postafen som er reisesyketabletter det er dem lægen plejer at råde en til at spise når man har gravidites kvalme...

hvis du slutter med brus og drikker vand eller saft og spiser mange grove kiks det suger mavesyeren og kan hjælpe marie kiks er også fine...

ingefær skal hjælpe også både ingefær brus, te, frisk rod, eller i tabelletform...

ønsker dig god bedring

Skrevet

Gå på apoteket å kjøp kull-tabletter!!!!!!!! et meget godt råd som jeg fikk for et par uker siden, effektivt var det også, i allefall på meg, men det er jo verdt å prøve. lykke til videre :oops: klem fra line og lille knøtt som er ventet 27.mai...

Skrevet

Var det ingen som fikk med seg hva som ble vist på TV? Det var jo en genial løsning som jeg skal huske når min tur kommer. Man tok to fingerlengder neddenfor håndledde på innsiden av armen og presset ned med to fingrer mellom de senene som ligger der. Husker ikke hvor lenge en skulle holde, men sannsynligvis til kvalmen hadde gitt seg hvertfall. Det kan jo være en bra løsning for da unngår men medikamenter

Gjest Anonymous
Skrevet

en del eplejuice og en del farris i sammen ....det syrlige og det salte sammen skal visstnok hjelpe i følge en nyutdannet legevenn..

Skrevet

Å sitte å trykke på mitt eget håndledd i 20 minutter hver dag, har jeg ikke tid til.... :hoho:

Jeg har derimot fått noe naturmedisin som hjelper. Husker ikke hva det heter, men en homeøpat kan helt sikkert hjelpe. Det finnes visstnok forskjellige medisiner for forskjellige typer kvalme..........

Skrevet

Spis små måltider hele tiden. Ha alltid ei brødskive på lur. Hvis du blir sulten, blir du kvalm.

Eplejuice med farris hjelper også.

Helt borte blir det nok ikke uansett.. :cry:

Lykke til :)

Skrevet

Jeg prøver å være "føre var" denne gang. Har tatt en skikkelig "hestekur" av antibiotika for å drepe magesårbakterier (en liten blodprøve viser på 5 min. om man har bakterien), da noen studier har vist at dette kan være en grunn for ekstrem svangerskapskvalme. Holdt på å stryke med av kvalme sist, så det skal bli interessant å se om det hjelper noe. Helt borte forventer jeg ikke at det skal bli, men forhåpentligvis vil det ta noe av toppene. Kanskje et tips for dere som ikke er gravide enda, og har vært plaget av ekstrem svangerskapskvalme før. Vet ikke om det virker enda, men jeg skal "spre budskapet" om det viser seg å være noe i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...