Gå til innhold

Body lotion uten mineralolje?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Brud 03062006_*
Skrevet

Hvilke typer body lotion finnes det uten mineral olje???

Er det noen som er litt rimelige også???

Jeg sliter med å finne gode body lotion - men synes jo forsåvidt at revlon og biotherm, dior er bra da...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg mener å huske at den hvite bodylotionen fra Biotherm er uten, men den er stappfull av silikon som gir glatt hudfølelse. Jeg sitter her med Oliven bodybutter fra Body Shop, og den ser også ut til å være uten, men igjen, stappfull av kjemi for det. Dermalogica er også uten mineraloljer.

Blant de billige merkene vil du nok slite, rett og slett fordi mineraloljer er billigere enn naturlige oljer. Hør på helsekost, og lær deg å lese etikettene.

Skrevet

Her finner du noe:

www.natur.no og www.lizearle.com

Gjest Gjest
Skrevet

Hand and bodylotion fra Jason er uten mineraloljer. Den er også uten parabener. Selges på vita og h&m.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg mener å huske at den hvite bodylotionen fra Biotherm er uten, men den er stappfull av silikon som gir glatt hudfølelse. Jeg sitter her med Oliven bodybutter fra Body Shop, og den ser også ut til å være uten, men igjen, stappfull av kjemi for det. Dermalogica er også uten mineraloljer.

Blant de billige merkene vil du nok slite, rett og slett fordi mineraloljer er billigere enn naturlige oljer. Hør på helsekost, og lær deg å lese etikettene.

Hva mener du med stappfull av kjemi?

Gjest Gjesta
Skrevet
Hva mener du med stappfull av kjemi?

At den langtfra inneholder "bare naturlige stoffer". Les: water, Olea Europea (=olivenolje), cyclomethicone (=silikon), Butyrosermum Parkii (shea smør= naturlig, god fuktgiver/fett), Theobroma Cacao butter (=kakaosmør, bra), glycerin (=fuktbindende alkohol), glyceryl stearate, cetearyl alcohol, lanolin alcohol (fra saueull, gir fuktighet), phenoxyethanol (en alkohol), fragrance (parfyme), methylparaben, propylparaben (to konserveringsmidler), xanthan gum, benzyl alcohol, disodium EDTA, linalool, butylphenyl methylpropianol, limonene (noe fra sitron), citronellol (ditto), hexyl cinnamal, hydroxyhexyl 3-cyclohexene carboxaldehyde, geraniol, citral, sodium hydroxide, eugenol, caramel (fargestoff), chromium oxide greens (fargestoff, mineralbasis).

Som du ser er det en veldig lang INCI-liste, og jeg har ikke peiling på hva mange av stoffene gjør...Allikevel synes jeg den er et OK valg, fordi de naturlige stoffene står høyt oppe på lista, som er listet i vektrekkefølge. Men rene naturkosmetikkfriker vil garantert være uenige med meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror ikke body shop noen gang har påstått at produktene deres KUN inneholder naturlige stoffer. Men de er BASERT på naturlige ingredienser. Og de er opptatt av å støtte solidarisk handel osv.

Det viktigste syns jeg er at de ikke inneholder mineraloljer..de har sagt at de kan ikke garantere at de ikke vil bruke det i porduktene sine, men de vil unngå det mest mulig.

At det er litt parfyme og litt alkohol og diverse må man nesten bare regne med, og så små doser som er i produktene deres er ikke skadelig for noen.

Silikoner blir forressten også brukt i dermalogica pordukter.

Det beste med body shop syns jeg er at det er ganske digg å tenke på at i produktene dems kan du feks få honning fra ville bier i regnskogen, mango olje fra eksotisk mango osv. Eeeelsker nemli sånne eksotiske ting. Og når man handler der så støtter man en god sak. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...