hilli Skrevet 21. mars 2006 #1 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Jeg har fått i oppdrag å kjøpe sengetøy til en baby. Det skal være en presang så det må være av høy kvalitet og se fint ut. Hvor finner jeg det i Trondheim, og hva bør unngås? Endret 21. mars 2006 av hilli
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #2 Skrevet 21. mars 2006 Jeg har kjøpt både på Jysk, Kid, Sparkjøp og Princess. Har vært fornøyd med alle...
Gjest HB Skrevet 21. mars 2006 #3 Skrevet 21. mars 2006 Det første du må finne ut er hvilken størrelse du skal kjøpe. Dynetrekk fins i to størrelser til baby; 65*40 (mener jeg det er) og 80*100. Den minste størrelsen er vanlig til vugge og vogn, mens den andre passer i sprinkelseng. Alle vanlige butikker som Kid, Princess, Interiørland osv. selger barnesengetøy. Velg gjerne fra Høie eller Turiform som er god kvalitet. Er det til helt liten baby er det jo søtt med hvitt sengetøy med broderier på. Det eneste som vel er viktig å passe på er at det må kunne vaskes på 60 grader. Hilsen Lille meg
hilli Skrevet 21. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2006 Hva med spesialbutikker for barneutstyr da, har de sånt?
tuji Skrevet 21. mars 2006 #5 Skrevet 21. mars 2006 Høie har et fint sett som er rutete. Det finnes i flere farger, og er ikke for sukkersøtt.
Binke Skrevet 21. mars 2006 #6 Skrevet 21. mars 2006 Minste størrelsen er 65x80 og brukes i vogn og vogge. Sprinkelseng-størrelsen er 80x100. Som andre også skriver, at det kan vaskes skikkelig (60 grader) er nok særlig viktig, ja.
Gjest HB Skrevet 21. mars 2006 #7 Skrevet 21. mars 2006 Hva med spesialbutikker for barneutstyr da, har de sånt? Jada, butikker som BabyShop osv. (vet ikke om de heter det i Trondheim) har også sengetøy. Der vil du nok også finne matchende sprinkelbeskytter dersom det kunne være idé til gaven. Hilsen Lille meg
hilli Skrevet 21. mars 2006 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2006 Takk for tips! Jeg tror jeg satser på Høie eller Turiform i første omgang, hvis dette er de beste.
Gjest Lizzi Skrevet 22. mars 2006 #9 Skrevet 22. mars 2006 Sengetøy er kjempelett å sy selv. Da kan du helt fritt velge stoff og gaven blir mye mer personlig enn en ferdigkjøpt.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #10 Skrevet 22. mars 2006 Vi har to sett kjøpt på Kid, og de brukes nå på baby nr 2, og er nesten like fine son da de var nye.Settet fra Høie ser ikke noe bedre ut,så jeg vet ikke om prisen står i forhold til kvaliteten??? Kjøper du fra Kid an du jo kjøpe flere....
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #11 Skrevet 22. mars 2006 Vi har to sett kjøpt på Kid, og de brukes nå på baby nr 2, og er nesten like fine son da de var nye.Settet fra Høie ser ikke noe bedre ut,så jeg vet ikke om prisen står i forhold til kvaliteten??? Kjøper du fra Kid an du jo kjøpe flere.... ← Jeg har prøvd sengetøy til meg selv både fra Kid og fra Høie. Man får absolutt igjen for det man betaler!! 65x80 er baby sengesett beregnet på vogge og vogn. Finnes mange søte sengesett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå