Gå til innhold

Beklager intimt spørsmål, men når man spiser mye mindre enn før, er det vanlig å ikke ha avføring daglig da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før spiste jeg 2500-3000 kcal om dagen. Spiste alt jeg ville uten restriksjoner. Typisk dag inneholdt brødskiver, kjøttpålegg, egg, iskaffe med melk, kanskje ett glass melk utenom, juice, frokostblanding, yoghurt, mer ulik drikke, boller, kaker, vanlig middager, mer pasta, pizza, brød generelt, snacks, brus og godteri. Ja, mye lørdag mange dager i uken. Før var det daglig avføring til fast tidspunkt omtrent.

Nå som jeg spiser minimum 1200-1500, så har jeg avføring bare 2-3 ganger for uken, ser ingen mønster i når. Er det normalt? 

Anonymkode: cd231...002

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: f2f3c...24c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at jeg nå spiser mest proteiner, sunt fett og grønnsaker, og drikker vann og svart kaffe. 

Skrevet

Nei. Jeg bæsjer mer når jeg spiser mindre jeg. Får ibs.

Når jeg har 4 faste måltid går jeg alltid på do på morgenen.

Skrevet

Ja. 

(Jeg var på Bali og spiste og drakk grunnet varmt og fuktig, var 2-3 ganger daglig youknowwhere. Kom tilbake hit og har ingen matlyst, så alt mellom 4- 5 dager er nå vanlig). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: e4736...745

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre at flere har det slik. Teit å bekymre seg og dra til lege for noe slikt også😅

Skrevet

Det er jo naturlig at når man spiser mye mer av det kroppen nyttiggjør seg av, at det blir mindre avføring. Nettopp fordi det er mye mindre kroppen trenger å kvitte seg med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
pennyless skrev (På 9.7.2025 den 14.53):

Nei. Jeg bæsjer mer når jeg spiser mindre jeg. Får ibs.

Når jeg har 4 faste måltid går jeg alltid på do på morgenen.

Og da er du med din IBS den normale? Ts spør jo om dette er normalt. Og ja, helt normalt å ikke ha avføring hver dag når du har redusert matmengden. 

Anonymkode: 6df5f...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier ikke det seg selv? Drikker du mye tisser du mer, mindre væske - mindre urin

Anonymkode: c287d...d9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...