Gå til innhold

Er en i nabolaget som er gift med profilert ishockey spiller, som bedriver trussel om vold mot tilfeldige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en i nabolaget som er gift med profilert ishockey spiller, som bedriver trussel om vold mot tilfeldige gjennom rope og hyle langs gaten.

På en måte er det fritt frem for se og hør (?), men igjen er personen alvorlig sinnslidende og vil antakeligvis tar selvmord hvis atferden til vedkommende kommer frem.

Gitt vedkommendes alvorlige sinnslidelse, så blir dette kanskje ikke noe se og hør har mulighet til å se nærmere på? Det vil være straffbart?

Anonymkode: e474a...b12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er i Oslo

Skrevet (endret)

Du spør om det er greit at du tipser Se &Hør? Svarer er nei, uansett omstendigheter, for alle med et minimum av moral og anstendighet. Er du bekymret - for ham, for hans kone, for omgivelsene - er politiet riktig sted å henvende seg.

Endret av Daria
  • Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Du spør om det er greit at du tipser Se &Hør? Svarer er nei, uansett omstendigheter, for alle med et minimum av moral og anstendighet. Er du bekymret - for ham, for hans kone, for omgivelsene - er politiet riktig sted å henvende seg.

Bra du er god til å lese mellom linjene, for jeg forsto faktisk ikke hva Se & Hør hadde med saken å gjøre.

For en egoistisk tankegang - noen trenger tydeligvis hjelp, og så lurer ts på om det er penger å tjene på det hos Se&Hør.

Anonymkode: 47b9a...439

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Trusler om vold melder man til politiet, ikke til Se og Hør. Dessuten finnes det knapt nok profilerte nok ishockey-spillere her til lands til at Se og Hør vil være interessert. 

Anonymkode: 5850e...a25

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er en i nabolaget som er gift med profilert ishockey spiller, som bedriver trussel om vold mot tilfeldige gjennom rope og hyle langs gaten.

På en måte er det fritt frem for se og hør (?), men igjen er personen alvorlig sinnslidende og vil antakeligvis tar selvmord hvis atferden til vedkommende kommer frem.

Gitt vedkommendes alvorlige sinnslidelse, så blir dette kanskje ikke noe se og hør har mulighet til å se nærmere på? Det vil være straffbart?

Har vedkommende gjort noe straffbart? Hvis ja meld til politi, bekymret for vedkommendes mentale helse nevn det for hennes mann så kan han prøve å skaffe henne helsehjelp. Som andre har nevnt her ikke meld til Se og hør, at du vurderer det fremfor andre instanser sier noe om deg.

Anonymkode: 475f8...f00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er motivasjonen din TS, at det skal bli slutt på trusler, evt at kvinnen skal få hjelp, eller at noen skal lage en skandale rundt en eller annen C-kjendis?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du, TS, melder dette til Se og hør, så er det minst like mye i veien med deg! 

Anonymkode: 1d0b1...9a3

Skrevet

Se & Hør er vel ikke rette instans her. Det er trist å lese at du i det hele tatt vurderer det.

Men det virker som personen kan trenge hjelp, og også kan være til fare for seg selv og omgivelsene.

I lys av alt som skjer med psykisk syke som skader mennesker rundt seg for tiden hadde jeg ikke nølt med å ta kontakt med politiet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Trusler om vold melder man til politiet, ikke til Se og Hør. Dessuten finnes det knapt nok profilerte nok ishockey-spillere her til lands til at Se og Hør vil være interessert. 

Samme tenkte jeg. Med mindre det er kona til Mats Zuccarello og det tviler jeg vel på…

Anonymkode: e9198...5aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts trenger kanskje penger, fikk ikke sommerjobb i år.

Anonymkode: 66674...666

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 14.37):

Det er ikke straffbart å ringe Se&Hør. Men det er nedrig, hvis noen sliter med psykisk helse ville jeg heller kontaktet helse, politi, søkt opp familie etc. Også vil nok medier følge Vær Varsom plakaten og ikke ønske å omtale noe som gjelder psykisk helse.

Det er ingen i norsk hockey som er så kjent at dette ville skapt en story uansett. Jeg er interessert i hockey og går på kamper hele vinteren. Likevel kjenner jeg at det ikke rørte borti interessenerva hvem det gjelder.

Anonymkode: e227b...d36

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 14.37):

Gitt vedkommendes alvorlige sinnslidelse, 

Å, har du innsyn i vedkommendes helsejournal? Eller var dette bare en våt og seig fis du slapp?

Anonymkode: 9c4be...f54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...