Gå til innhold

Er det nitrist å bruke ferien på å ta vårrengjøring på etterskudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må utsette reisen jeg har planlagt i ferien til i høst , men ferieuken er innvilget  og  kan  ikke  byttes om ,selv om jeg prøvde. Så nå sitter jeg istenfor og vasker huset. Sånn typ rundvask man egentlig tar til jul eller vårrengjøring de lux. Det skrubbes, eddik i forkalkninger i hjørner som er neglisjert over lengre tid, datovarer kastes, duplikat gis vekk,  nye rutiner og system innføres. 

Men det føles og litt feil å bruke ferien på det. Alle andre drar til hytta, Italia eller roadtrip. Jeg skal riktignok til utenlands, men ikke før september. Har man skikkelig ferien når man egentlig bare er hjemme og gjør noe så dritt kjedelig og trist som å rydde opp og vaske? Det er nødvendig, men jeg hører aldri om noen som bruker feriedager på sånt.

Ekstrapoeng til det første svaret som er: .....ok.

Det går det inflasjon her på kvinneguiden, så det er vel nærmest forventet. 😅

Anonymkode: ac03c...e4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, men hva andre gjør får være opp til de.

Anonymkode: 7a19f...33f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ferien min på å pakke, vaske og flytte. 

Anonymkode: ee691...085

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt ferie til vask og gjennomgang av tingene mine mange ganger, og jeg tror mange andre gjør det også. Eller oppussing eller male hus og lignende som en ikke har tid til ellers. 

Det jeg synes er mer trist er hvis du egentlig bryr deg hva andre skulle mene. For hvis dette passer deg best, hvorfor ikke egentlig? 

Anonymkode: 5c9f4...f55

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er deilig å bruke ferien til å "nullstille"huset, rydde og vaske så det er helt i orden og lettstelt når hverdagen kommer. 

Anonymkode: 311e0...27c

• Liker 5
Skrevet

Hvis det er det du vil så er det vel ikke nitrist, men om du ikke ønsker det så kan du vel strengt tatt gjøre andre ting i stedet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde ikke gjort det, men hva andre gjør får være opp til de.

Anonymkode: 7a19f...33f

Det er en ærlig sak 😊, men hva hva hadde du brukt ferien på istenfor hvis du ikke kunne reise i tidsrommet eller hadde eid hytte?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt og vasket kjøkkenhjørnet med qtip og kjøkkenspray på dag 5 av ferien - og joda, det var drit-digg! 

Jeg gjør AKKURAT det jeg vil i ferien - og en hel dag gikk til trening, sove på sofaen, se på netflix, spise godis. You do you!

Anonymkode: 25c43...9f2

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man uansett ikke har andre planer, så høres det ut som en perfekt tid å gjøre dette på. Når man har overskudd, ikke trenger å stresse og kan ta pauser fra arbeidet når man vil. det blir nok deilig når alt er gjort, og kanskje du kan starte på jobb igjen med ro og fred i hodet når du vet at det du har utsatt endelig er gjort.

jeg hadde definitivt prioritert det samme, men også passet på og slappe og gjøre andre ting som  gir meg overskudd. Bestilt god mat eller gått ut å spise, se en opera/teater/konsert eller noe. 

god tur i september:)

Anonymkode: ff32b...ae2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg bruker altid ferien min til den årlige rengjøringen som andre peser med før jul. På sommeren vises "skiten" mye bedre enn i mørketida, og jeg har ikke overskudd nok til å drive og vaske vegger og tak før jul. Jeg har alltid tatt rengjøringen i sommerferien når jeg har god tid og nok energi til å gjøre det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er greit å få gjort slikt noen feriedager, ja. 

Anonymkode: 90862...1b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gevinsten etter man har vasket hele huset grundig, er verdt noen fridager. Så digg med nyvasket og ryddig hus. 

Anonymkode: 721bd...721

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på, tenker jeg. Det er fantastisk å få tatt en sånn runde, og du vil nyte av resultatet i lang tid fremover.

Men kanskje du skal prøve å finne på noe hyggelig i slutten av uka? Det har du jo fortjent da ❤️

Anonymkode: 3ac17...411

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker ferien på utvidelse og oppussing av huset. Har heldigvis bare en 2,5 åring som ikke krever all verdens for å være fornøyd 😅 at vi et år bruker ferien hjemme bryr meg ikke. Det er bedre det enn å måtte styre med oppussing hver eneste kveld når man attpåtil har jobb. 

Anonymkode: 07425...e96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg først bare er hjemme så bruker jeg fritid på slikt. Men selvfølgelig ikke om det er 25 grader, og jeg kan dra og bade og grille med venner. Men is teddy for å se på TV - JA. 

Anonymkode: 2fb0d...e91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg særdeles lite om hva andre velger å bruke ferien sin på. Gjør det du vil.

Anonymkode: b5ecc...49c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar alltid en feriedag før jul for å vaske. 
Jeg synes det er veldig godt å kunne bruke en langhelg på å få unnagjort grundig husarbeid. 
Men en hel uke hadde jeg ikke hatt behov for. 

Det er nok heller få som har mulighet til å reise alle ferieukene sine. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er en ærlig sak 😊, men hva hva hadde du brukt ferien på istenfor hvis du ikke kunne reise i tidsrommet eller hadde eid hytte?

Jeg er enslig med lite nettverk, og om jeg skal være hjemme en ferieuke på sommer, så brukes den til trening, ligge ute å lese om det er fint vær, hagestell, dra ulike steder for å bade, lage god mat. 
Jeg tar også på meg pass av katter i nærområdet, så sykler/går/kjører for å kose med puser :ninuskapus:

Anonymkode: 877ac...918

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg må utsette reisen jeg har planlagt i ferien til i høst , men ferieuken er innvilget  og  kan  ikke  byttes om ,selv om jeg prøvde. Så nå sitter jeg istenfor og vasker huset. Sånn typ rundvask man egentlig tar til jul eller vårrengjøring de lux. Det skrubbes, eddik i forkalkninger i hjørner som er neglisjert over lengre tid, datovarer kastes, duplikat gis vekk,  nye rutiner og system innføres. 

Men det føles og litt feil å bruke ferien på det. Alle andre drar til hytta, Italia eller roadtrip. Jeg skal riktignok til utenlands, men ikke før september. Har man skikkelig ferien når man egentlig bare er hjemme og gjør noe så dritt kjedelig og trist som å rydde opp og vaske? Det er nødvendig, men jeg hører aldri om noen som bruker feriedager på sånt.

Ekstrapoeng til det første svaret som er: .....ok.

Det går det inflasjon her på kvinneguiden, så det er vel nærmest forventet. 😅

Det har jeg gjort mange ganger, sjelden eller aldri jeg er borte i tre uker, er jeg på etterskudd med noe hjemme, om det er vasking eller annet, er det greit å gjøre det når jeg likevel har fri så slipper jeg etter jobb. 

Anonymkode: a59ce...893

AnonymBruker
Skrevet

I mange år trodde jeg lykken var å reise rundt i verden på ferier. Så kom pandemien. Skulle dratt til Tokyo på OL det året, alt ble avlyst. Ble hjemme, og har ikke vært utenlands på 6 år. Passet har gått ut, og med alt det om klimaendringer, vil jeg gjøre mitt med aldri å dra til utlandet mer.

Bruker ferien på å være hjemme og rydde om morgenen, lese på dagen og se film på kvelden. Drømmeferie!

Anonymkode: ee7db...ca9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i hvert fall hjemme og vasker i dag; mann og barn er bortreist. Er uansett ikke keen på å ligge ute ved bassenget vårt og steke i 25 varmegrader, da nyter jeg heller air condition og husarbeid innendørs😅

Anonymkode: 49e8d...8ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...