Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen råd til dere dessverre, men håper at dere får en fin ferie sammen når du går ut ferie 🥰

Anonymkode: 7fc74...8b3

AnonymBruker
Skrevet

Du og datteren din kan jo finne på noe gøy sammen? Da slipper hun å være ensom ihvertfall.

Anonymkode: 5e071...e3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi hadde samme problem her i flere år, og det gikk så langt at vi måtte bytte skole. 
Det reddet datteren min og hun er nå glad og har mange venner. 
Jenter kan være så giftige, og det er dypt ødeleggende 🙁 

ingen gode råd, men sender alt av styrke og gode tanker 🙏

Anonymkode: bfe53...5e2

Samme her, nytt miljø var redningen.Dette er skummelt, gjør noe med det før hun blir syk av det. Det ble jenten min. Lykke til👊

Anonymkode: 9e6cf...81f

AnonymBruker
Skrevet

Det blir bare en negativ situasjon hvis de andre jentene blir tvunget til å henge med henne. Hun vil føle at hun er uønsket og de vil mest sannsynlig være ganske klare på at hun er det. Jeg ville prøvd å finne på ting med henne selv og heller prøvd å finne vennskap på andre arenaer. Finn en aktivitet der hun trives og kan finne nye venner. Og bytt skole for det vil ikke bli bedre når ting først har blitt sånn. Det hjelper henne ikke akkurat nå men det vil hjelpe på sikt.

Anonymkode: 55fd4...939

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket om det finnes noen sommertilbud for ungdom i nærheten forresten? I byen jeg bor i er det basecamp 13-16 år feks. Arrangert av DNT. Det er litt seint men du kan jo sjekke om det finnes ting! 

Anonymkode: 55fd4...939

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 16.50):

Dette er sårt. Skal hun begynne på ungdomsskolen etter sommeren? Kan hun finne seg noen andre venner? Begynne på fritidsaktivitet?

Anonymkode: 85892...02f

Ungdomskolen til neste år ja, men samme skole og samme klasse som før. Hun går på fotball så har oppfordret til å ta kontakt med de i kullet under nå. Hun fant på noe med en av lagvenninne i går :)  det lettet litt på mammahjertet.

Anonymkode: 8fbc3...b5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 23.06):

Samme her, nytt miljø var redningen.Dette er skummelt, gjør noe med det før hun blir syk av det. Det ble jenten min. Lykke til👊

Anonymkode: 9e6cf...81f

vi har ikke mulighet til å bytte skole dessverre.. er bare en skole her vi bor

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ungdomskolen til neste år ja, men samme skole og samme klasse som før. Hun går på fotball så har oppfordret til å ta kontakt med de i kullet under nå. Hun fant på noe med en av lagvenninne i går :)  det lettet litt på mammahjertet.

Hva med å be inn noen venner fra fotballen feks hun er trygg med, på pizza, overnatting? Være på tilbudssiden med å kjøre de til ett kjøpesenter. Vet det er litt overfladisk men kan ofte være en icebreaker for at de selv velger å være sammen uten at det må skje noe.

Ofte er dette jentegreiene en fase -når de modnes blir det lettere. Hadde ett år el to sånne år med min jente også, veldig sårt. Men det snudde når jeg tok det direkte opp med de det gjaldt. Dvs ringte dirkete til foreldrene til de barna som var «værst» og tok det opp med rektor på skolen. Snakket også med enkelte mødrene som jeg visste var såpass oppegående i hode at de satt seg ned å snakket med jentene sine. Men er alltid en eller to sterke jenter som setter tonen for alle andre dessverre. Kan sikkert snu på ung skolen. Kanskje være litt føre var og ringe skolen når lærerene er tilbake fra ferie. Kan bli en frisk start men ny lærer på ny skole☺️

Anonymkode: 84d47...0df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med å be inn noen venner fra fotballen feks hun er trygg med, på pizza, overnatting? Være på tilbudssiden med å kjøre de til ett kjøpesenter. Vet det er litt overfladisk men kan ofte være en icebreaker for at de selv velger å være sammen uten at det må skje noe.

Ofte er dette jentegreiene en fase -når de modnes blir det lettere. Hadde ett år el to sånne år med min jente også, veldig sårt. Men det snudde når jeg tok det direkte opp med de det gjaldt. Dvs ringte dirkete til foreldrene til de barna som var «værst» og tok det opp med rektor på skolen. Snakket også med enkelte mødrene som jeg visste var såpass oppegående i hode at de satt seg ned å snakket med jentene sine. Men er alltid en eller to sterke jenter som setter tonen for alle andre dessverre. Kan sikkert snu på ung skolen. Kanskje være litt føre var og ringe skolen når lærerene er tilbake fra ferie. Kan bli en frisk start men ny lærer på ny skole☺️

Ser nå at hun ikke skal på ny skole😅, men hadde uansett tatt kontakt med de før skolen starter opp igjen. De kan gjerne observere litt hva som skjer. Er som sagt gjerne en el to elever som setter tonen, så henger andre seg på i frykt for å bli de som henges ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...