Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før skoleslutt var det jentestyr i klassen og alle gikk imot min datter og en annen jente. Den andre jenta er ikke særlig sosial og er bortreist. Noen av venninnene tørr ikke være med min datter for å bli upopulær hos de «sterke» jentene. Så da sitter datteren min hjemme da. Dag ut og dag inn. Uten en eneste venninne siden skoleslutt. Jeg syns dette er så innmari sårt.

Det er fint vær og andre på samme alder farter rundt, møtest på stranda og koser seg.

Min jente sitter hjemme. Nå har hun funnet ut at om hun sover bort dagene så blir de ikke så kjedelige så hun nekter å stå opp. 

Hvordan kan jeg gjøre sommeren fin for jenta mi? Jeg er på jobb om dagene og er sliten når jeg kommer hjem. Jeg skulle så innmari ønske at hun hadde noen å være sammen med. Dette er uvant for oss da vi er vant til mange venninner hos oss eller at hun er hos de hele tiden. 

Anonymkode: 8fbc3...b5b

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde pratet med foreldrene og prøvd å finne en løsning for at de skal bli venner igjen.

Anonymkode: 7acfd...c98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde pratet med foreldrene og prøvd å finne en løsning for at de skal bli venner igjen.

Jeg prøvde før ferien. La også ut ett innlegg i foreldregruppa på facebook om hvordan ståda er og at foreldre burde snakke med ungene sine da det hadde vert mye greier på sosiale medier. Sånn typ: rangering av venninner osv. hvor min datter og den andre jenta lå nederst. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å strekke ut en hånd til den andre jenta som lå nederst? 

Anonymkode: 9d789...a72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg prøvde før ferien. La også ut ett innlegg i foreldregruppa på facebook om hvordan ståda er og at foreldre burde snakke med ungene sine da det hadde vert mye greier på sosiale medier. Sånn typ: rangering av venninner osv. hvor min datter og den andre jenta lå nederst. 

Hvordan responderte foreldrene da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan responderte foreldrene da?

Tommel opp. Dette er ikke greit. Osv. fra alle gutteforeldre. Ingen respons fra jenteforeldrene. Har ikke hørt noe, selv om jeg la ut spesifikke senurerte skjermbilder. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med å strekke ut en hånd til den andre jenta som lå nederst? 

Anonymkode: 9d789...a72

Hun er ikke veldig sosial, har mange småsøsken og har vert bortreist mesteparten av ferien. De har truffet hverandre en gang før hun reiste.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å finne nye arenaer til nye vennskap?

Det gjorde vi her når våres ble utestengt fra de i klassen og mobbing. Vi sjekket opp rundt om det var andre arenaer gjerne litt unna som de kunne få nye venner osv.

Anonymkode: ac66f...0d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ingen respons fra jenteforeldrene

Høres ut som at "Prinsessa mi gjør aldri noe galt" syndromet har slått inn for full guffe.

Anonymkode: 53a26...5d5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres ut som at "Prinsessa mi gjør aldri noe galt" syndromet har slått inn for full guffe.

Tenker du på datteren min? Jeg er inneforstått med at hun ikke er uskyldig hun heller, men i denne situasjonen så har alle vert like gode. Men datteren min har ikke sosiale medier. Skjermbildene fikk jeg fra en annen forelder. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenker du på datteren min?

Nei.
Jeg tenker på alle foreldrene som ikke svarer deg i foreldregruppen.
Altså teksten jeg svarte på "Ingen Respons fra jenteforeldre" 

Det er et typisk tegn på prinsessa mi gjør aldri noe galt.
Og ikke svare en gang.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei.
Jeg tenker på alle foreldrene som ikke svarer deg i foreldregruppen.
Altså teksten jeg svarte på "Ingen Respons fra jenteforeldre" 

Det er et typisk tegn på prinsessa mi gjør aldri noe galt.
Og ikke svare en gang.

Ah, ja..  sant! 

Skrevet

Du har vel ferie en gang du og finn på noe gøy de ukene i hvert fall.

Og så er det viktig å ordne opp i dette til skolestart hun kan ikke gå neste skoleår på dette viset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er sårt. Skal hun begynne på ungdomsskolen etter sommeren? Kan hun finne seg noen andre venner? Begynne på fritidsaktivitet?

Anonymkode: 85892...02f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun burde bytte skole. Dette blir bare verre og vennskap er viktig i tenårene og mot russetiden. 

Anonymkode: b3c86...47d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde samme problem her i flere år, og det gikk så langt at vi måtte bytte skole. 
Det reddet datteren min og hun er nå glad og har mange venner. 
Jenter kan være så giftige, og det er dypt ødeleggende 🙁 

ingen gode råd, men sender alt av styrke og gode tanker 🙏

Anonymkode: bfe53...5e2

• Hjerte 1
Skrevet

Det er en gjenganger at jenteforeldre ikke svarer eller møter opp på foreldremøte hvor tema er nettopp utestengelse og dårlig oppførsel i klasserommet på skolen her. Noen av de er blinde når det gjelder barna sine og andre synes nok det er vanskelig/flaut å ha den ungen som ødelegger for alle. 

AnonymBruker
Skrevet

Fakta er at jenteforeldrene er livredde deres egen datter skal bli den upopulære. Derfor gjør de ingenting. Bytt skole eneste som kan hjelpe.

Anonymkode: 4af71...4b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det hjemme hos dere, da? 

Jeg vokste opp med at mamma var venninne med de andre mødrene. Da passet de jo på hverandre, og hverandres barn. Og det var også ofte felles hytteturer, badeland, og alt slikt. 

Bytt skole når det først har blitt så ille. Men koble deg på sosialt på neste skole? 

Anonymkode: 6e003...25d

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre så kan man ikke tvinge ungdommer til å være sammen og være venner. 

Istedenfor å "presse" de andre og jenta di til å være sammen, noe som mest sannsynlig uansett ikke hadde blitt gode opplevelser for datteren din, så bør dere hjelpe henne å skape nye vennskap. Det finnes helt sikkert greie jenter i klassen under, i klassen over, i nabolaget / nærmiljøet, døtre eller sønner av kollegaer (jeg har hatt hell med det med min datter - koblet henne opp med ungdommer av kollegaer), melde henne på en sommeraktivitet (om dere har det i din by / kommune - det har jeg også hatt hell med min datter - meldt henne på sommerksole/sommerleir) etc.

Istedenfor å jakte etter de som ikke vil ha henne bør dere hjelpe henne inn i nye, positive og gode relasjoner. Og det må heller ikke være bare jenter. Det er mange flotte gutter som er gode kompiser, også for jentene. 

Anonymkode: 6fb5b...0dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...