Gå til innhold

Klarer ikke å bestemme meg om jeg går videre med hun eller ikke

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, kan dere fortelle litt fra deres erfaringer med partnere for jeg sitter i en situasjon der jeg har en sjanse til å gå videre med ei jente altså date mer og se frem til noe seriøst eventuelt. Jeg møtte henne en gang men gnisten var ikke der altså utseendemessig er hun ikke min type. Hun er veldig feminin, rolig, og vi har mange verdier til felles. Som sagt sitter jeg i usikkerhet der jeg ser som sagt mange fordeler i hennes personlighet som jeg er redd at jeg ikke finner igjen men fysiskmessig er jeg ikke helt tiltrukket. Ut ifra hva skal jeg avklare situasjonen? Er det greit at man går i et forhold med en man ikke er så fysisk tiltrukket av?

Håper på noen råd her 🌸

Anonymkode: f9f15...924

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei, kan dere fortelle litt fra deres erfaringer med partnere for jeg sitter i en situasjon der jeg har en sjanse til å gå videre med ei jente altså date mer og se frem til noe seriøst eventuelt. Jeg møtte henne en gang men gnisten var ikke der altså utseendemessig er hun ikke min type. Hun er veldig feminin, rolig, og vi har mange verdier til felles. Som sagt sitter jeg i usikkerhet der jeg ser som sagt mange fordeler i hennes personlighet som jeg er redd at jeg ikke finner igjen men fysiskmessig er jeg ikke helt tiltrukket. Ut ifra hva skal jeg avklare situasjonen? Er det greit at man går i et forhold med en man ikke er så fysisk tiltrukket av?

Håper på noen råd her 🌸

Hvor lenge har dere datet? Har du truffet hun mange ganger? 

Anonymkode: 8b2a2...1ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor lenge har dere datet? Har du truffet hun mange ganger? 

Bare 1 gang 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med folk hvor den seksuelle tiltrekningen ikke har fungert helt. Det er svært viktig i ett forhold seksuell tiltrekning. Jeg hadde nok ikke ønsket å gå videre.Selv har jeg kastet bort mange år på forhold som har vært mest vennskap. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Aldri gå inn i et forhold eller pushe deg til å være fysisk med en du ikke er tiltrukket av - men å være interessert i å date videre er ikke det samme. 

Jeg ville ikke stresset med det, ta en date eller to med åpent sinn, gjøre litt mer sammen, bli litt mer kjent. Legg opp til dates hvor fysiske ting ikke er så naturlig. Om du fortsatt ikke kjenner på noe form for gnist eller tiltrekning ville jeg avsluttet det (bare vær ærlig og si at du synes hun er både søt/flott/hvaennsompasser og veldig ålreit, men at du ikke kjenner på de rette følelsene, og da blir det feil og fortsette). 

Grunnen til å gi det noen dates er at de vi blir tiltrukket mest av ved første øyekast ikke er de vi ville trives best med i lengden, for de fleste av oss. Jeg har hvertfall alltid endt opp med andre crush når jeg har møtt folk over tid (skole, studier, jobb, hobby etc) enn det jeg ville trodd dag 1. Men samtidig skal man ikke lure noen, eller gjøre ting man ikke har lyst til, det handler bare om å gi seg selv tid til å bli kjent litt mer over tid enn det én date lar deg.

Anonymkode: e6b01...0e6

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Aldri gå inn i et forhold eller pushe deg til å være fysisk med en du ikke er tiltrukket av - men å være interessert i å date videre er ikke det samme. 

Jeg ville ikke stresset med det, ta en date eller to med åpent sinn, gjøre litt mer sammen, bli litt mer kjent. Legg opp til dates hvor fysiske ting ikke er så naturlig. Om du fortsatt ikke kjenner på noe form for gnist eller tiltrekning ville jeg avsluttet det (bare vær ærlig og si at du synes hun er både søt/flott/hvaennsompasser og veldig ålreit, men at du ikke kjenner på de rette følelsene, og da blir det feil og fortsette). 

Grunnen til å gi det noen dates er at de vi blir tiltrukket mest av ved første øyekast ikke er de vi ville trives best med i lengden, for de fleste av oss. Jeg har hvertfall alltid endt opp med andre crush når jeg har møtt folk over tid (skole, studier, jobb, hobby etc) enn det jeg ville trodd dag 1. Men samtidig skal man ikke lure noen, eller gjøre ting man ikke har lyst til, det handler bare om å gi seg selv tid til å bli kjent litt mer over tid enn det én date lar deg.

Anonymkode: e6b01...0e6

Har det vært et tilfelle der du datet en som ikke så ut som din type i det hele tatt, likevel fikk du gnist med senere? Altså er det mulig egt selv om man har sine preferanser på utseende som ikke finnes der?

• Liker 1
Skrevet

Er du i tvil - ikke kast bort tiden hennes. Men, altså mer enn 1 date kan du jo kanskje gi henne?

AnonymBruker
Skrevet

Er du såpass usikker ville jeg gitt det en date til, uten at du var for på for å gi henne forhåpninger også. Kjenner du ikke på noe mer gnist da så er det det riktige å fortelle at du bare har vennskapelige følelser.

Anonymkode: 551a5...a9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har det vært et tilfelle der du datet en som ikke så ut som din type i det hele tatt, likevel fikk du gnist med senere? Altså er det mulig egt selv om man har sine preferanser på utseende som ikke finnes der?

Jeg har opplevd dette, men aldri via nettdating. Jeg har kjent enkelte menn i flere år før jeg fikk opp øynene for dem, men det er en helt annen måte å bli kjent på. Ved nettdating må det være «noe» der på første date, og så kan det gå oppover eller nedover etter det.

Jeg har dessverre kun to settinger i den sammenhengen, all in, eller totalt likegyldig (romantisk, jeg kan jo like dem som person). Kanskje kunne det gått om vi endte opp som venner og så hang sammen av og til over tid uten press.

Anonymkode: 29be5...4f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper på noen råd her 🌸

Du sier dama er veldig feminin, hva er da din type kvinne? En mandig en? ? Hva er i veien med utsende hennes da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper på noen råd her 🌸

Det er opp til deg om du vil gå inn i et forhold eller ikke. Hvis du ikke egentlig er tiltrukket, er det kanskje lurt å droppe det. Men ikke fortell henne at det er grunnen, det kan være veldig sårende. 

Anonymkode: 49d87...1f4

AnonymBruker
Skrevet

La meg se om jeg forstår TS riktig, han har vært på en date der han ikke er tiltrukket av dama fordi hun ikke har riktig utseende? Men alle de andre kvalitene er på plass? 

Vel, newsflash: folk flest endrer utseende gjennom et liv men de endrer ikke personlighet, evne til empati, verdier, og viktige greier som gjør at de er verdt å dele et langt liv med.. Men siden utseende er viktigst for TS tenker jeg det er bedre å la henne være og gå videre til noe annet. Ingen fortjener en fyr som setter utseende først.. 

Anonymkode: 16f08...cc7

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

For min del må det være kjemi etter første møte, ellers kommer den aldri. Så jeg hadde ikke kastet bort tiden på dette.

Anonymkode: 2cdc7...ed8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du vet det når du vet det.

Tok meg 40 år å innse det.

Følg magefølelsen og instinktet. Det roper for en grunn.

Utseendet i seg selv har aldri vært viktig for meg. Kjemien oss i mellom har vært der jeg har fulgt.

Men jeg var ung og visste ikke hva ekte kjærlighet var.

Jeg møtte min livs kjærlighet som 40 åring og det var som å komme hjem. Og jeg vil konstant ha han. Han gjør meg trygg, ville, dyrisk og skjelven i knærne.

Hadde jeg ikke kjent på seksuell tiltrekning og lyst på han hadde noe vært galt. Jeg ville ha alt med han fra dag én.

Anonymkode: b30ea...3f5

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Håper på noen råd her 🌸

Tror ikke du skal satse på en person du ikke føler tiltrekning til, det er veldig viktig i et forhold. Det skader ikke å møte henne en gang eller to til for å se om den kommer da. Jeg har møtt flotte menn med ei super personlighet, men når den seksuelle tiltrekningen mangler, går det ikke, det blir bare vennskap.

Anonymkode: 28c22...2bc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har vært sammen med folk hvor den seksuelle tiltrekningen ikke har fungert helt. Det er svært viktig i ett forhold seksuell tiltrekning. Jeg hadde nok ikke ønsket å gå videre.Selv har jeg kastet bort mange år på forhold som har vært mest vennskap. 

Samme her. Vet ikke om jeg vil si "kastet bort" år for egen del men..det er ikke noe jeg gjør igjen, selv om det vi hadde det veldig fint sammen ellers. Seksuell tiltrekning er utrolig viktig.

Anonymkode: ba898...be3

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel noe a av problemene med dagens dating-kultur. Du har truffet henne én gang og fordi du ikke føler umiddelbart fysisk tiltrekning vil du ikke fortsette å treffe henne.

Hadde dette vært i det « virkelige liv», enn du traff jevnlig, kunne dette ha vært noe som kom etter hvert. At du sakte begynte å legge merke til måten hun beveger seg, en slitsomt måte å le på, et glimt i øynene…og tiltrekningen kunne komme gradvis. Vi blir kjent med hverandre litt og litt, og sakte kan interessen våkne i oss.

Derfor syns jeg det er helt tåpelig å konkludere med at det aldri kan bli noe bare fordi det ikke sier pang første gang du møter henne.

Selv traff jeg en mann jeg likte veldig godt som person, men som jeg i starten tenkte at jeg aldri engang kom til å orke å kysse.

Men etter hvert som vi ble bedre kjent, begynte jeg å se ham på en annen måte. En dag kjente jeg en enorm lyst til å kysse ham. Jeg begynte å ønske nærhet. Jeg oppdaget at han beveger seg mer sexy enn noen annen mann jeg har sett…. Og pang så ble jeg forelsket som en fjortis igjen. Vi ble kjærester og fortsatt, etter fire år som samboere, kjenner jeg en enorm fysisk tiltrekning, jeg kan ikke få nok av ham. Og han er også verdens beste på det personlige plan.

Derfor blir jeg oppgitt når folk legger så lite innsats i potensielle partnere. Det er så overfladisk. 

Anonymkode: 36fc6...f84

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde dette vært i det « virkelige liv», enn du traff jevnlig, kunne dette ha vært noe som kom etter hvert. At du sakte begynte å legge merke til måten hun beveger seg, en slitsomt måte å le på, et glimt i øynene…og tiltrekningen kunne komme gradvis. Vi blir kjent med hverandre litt og litt, og sakte kan interessen våkne i oss.

Derfor syns jeg det er helt tåpelig å konkludere med at det aldri kan bli noe bare fordi det ikke sier pang første gang du møter henne.

Men for mange av oss er det jo nøyaktig sånn. Kjemi er noe som enten er der fra første øyeblikk eller ikke, for meg kan det aldri endre seg.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men for mange av oss er det jo nøyaktig sånn. Kjemi er noe som enten er der fra første øyeblikk eller ikke, for meg kan det aldri endre seg.

Ja, sånn trodde jo jeg også at jeg var. Jeg var også på tinderdater men menn som nok var greie menn som jeg ikke følte kjemi med og derfor avsluttet med den ene dagen. Det som var litt annerledes med denne mannen (som jeg traff via felles kjente), var at jeg følte at vi har ganske kompatible rent mentalt/kulturelt etter første date. Altså, jeg mener at dette var en intelligent, empatisk og humoristisk mann med mange av de samme interessene og verdiene som meg. Jeg bare synes ikke han var noe kjekk, han var ikke «min type» fysisk.

Og det virker jo som om det er litt sånn med ts her. Han liker henne godt, men føler ikke umiddelbart at han er seksuelt tiltrukket. Men akkurat det kan jo komme. Han burde i det minste treffe henne én gang til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, sånn trodde jo jeg også at jeg var. Jeg var også på tinderdater men menn som nok var greie menn som jeg ikke følte kjemi med og derfor avsluttet med den ene dagen. Det som var litt annerledes med denne mannen (som jeg traff via felles kjente), var at jeg følte at vi har ganske kompatible rent mentalt/kulturelt etter første date. Altså, jeg mener at dette var en intelligent, empatisk og humoristisk mann med mange av de samme interessene og verdiene som meg. Jeg bare synes ikke han var noe kjekk, han var ikke «min type» fysisk.

Og det virker jo som om det er litt sånn med ts her. Han liker henne godt, men føler ikke umiddelbart at han er seksuelt tiltrukket. Men akkurat det kan jo komme. Han burde i det minste treffe henne én gang til.

…kan legge til at jeg «VISSTE» at jeg aldri kunne orke å være intim med denne mannen.  Som deg var jeg overbevist om at sånne ting aldri kan endre seg. 

Men det tok jeg feil, utrolig nok.
Og da det snudde og jeg plutselig syntes han var helt sinnsykt ufattelig kjekk, var jeg lenge redd for at det var en slags « forhekselse», og at jeg plutselig blir innse at jeg hadde vært midlertidig gal eller noe og at jeg skulle våkne og igjen ikke like utseendet hans.

Men det skjedde aldri. Jeg syns fortsatt etter flere år sammen, at han er utrolig sexy og flott. Og jeg føler at han har en helt magnetisk tiltrekningskraft på meg, jeg bare DRAS mot ham. Jeg kan sitte ved siden av ham i sofaen om kvelden og kjenne forelskelsen helt fysisk, som store varme bølger gjennom hele kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...