Gå til innhold

Må velge madrasser fra enten IKEA eller Jysk, hva er best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nødt til å kjøpe senger/madrasser fra enten IKEA eller Jysk, og får ikke prøvd ordentlig på forhånd. 

Er det noen som har erfaringer som kan være til nytte? 

Anonymkode: edbb2...3f1

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min Ikea-madrass. 

Anonymkode: bf280...f89

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte fra Jysk da jeg var student og i etableringsfasen, fra Ikea nå i voksen alder og med god økonomi. Fant faktisk drømmemadrassen hos Ikea for et par år siden, og etter det kan jeg ikke sove på verken hotell eller overnatte hos andre😆 Hun som hjalp meg hos Ikea til å finne riktig madrass var utrolig flink - burde få langt bedre lønn enn hva hun faktisk gjør.

Anonymkode: 1aa23...85f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøpt seng brukt, og så investerer du i en Wellpur overmadrass fra Jysk. Da har du verden beste seng en god stund. Husk også madrassbeskytter. Det gjør at Wellpurmadrassen ikke blir for myk. 

AnonymBruker
Skrevet

Å ikke prøve madrass i forkant er veldig dumt. Både Jysk og Ikea har mange forskjellige typer mtp fjærsystem og fasthet, og alle har forskjellige preferanser. 

Anonymkode: bc7cc...ae5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke IKEA egne mål på sengene? Det gjør det vanskeligere å få tak i laken etc… er hvert fall slik på dyner og sengetøy!

Anonymkode: 395bd...409

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke IKEA egne mål på sengene? Det gjør det vanskeligere å få tak i laken etc… er hvert fall slik på dyner og sengetøy!

de ikea sengene vi har, to stykker har normale mål. det har dynene også, en dyne er standardmål på de vi har (doble dyner) 

Anonymkode: e77ec...18f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ikke på madrassene, men egne mål på dynene og putene. De bruker svenske mål, så et dynetrekk og en dyne kjøpt på Ikea er 150 brede, mens i Norge bruker vi 140 bredde.

Madrassene har mål som her. Min Ikea madrass er f.eks. 160, og det får jeg kjøpt laken til f.eks. hos Princess eller Høie, altså norske butikker.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

IKEA er faktisk ganske god epå senger og madrasser, så hadde uten tvil valgt de,

Jysk har jeg dårlig erfaring med ting som er ment å holde en stund, så hadde aldri kjøp madrasser der, uansett hvor gode de virker i butikken.

Anonymkode: 196c4...e53

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt IKEA. Vi har det og er veldig fornøyd. Noen i familien hadde fra jysk, og de var ikke fornøyd.

Anonymkode: 0ec97...a6b

Skrevet

Ikea! har ikke vært fornøyd med de jeg har kjøpt fra Jysk

Skrevet

Man holder seg unna møbler fra Jysk, er min erfaring 🤔 Madrasser kan være bra derfra, men jeg hadde heller satset på Ikea sine produkter da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fornøyd med ikea madrass og overmadrass

Anonymkode: c722e...163

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til,at man kan velge mellom hu dreis av madrasser. Det er store variasjoner rundt hva man foretrekker. Selv er jeg liten og tynn og prinsessen på erten. Må ha mykest mulig madrass og sover gjerne da oppå en dyne o tillegg for å få den enda mykere. Overvektige anbefales gjerne hardere madrasser. Sist jeg kjøpte madrass tok jeg meg god tid og prøvde aktuelle madrasser leeenge før jeg fant dem perfekte. Dette var på Ikea.

Noen som forresten vet når det anbefales å bytte ut madrassen? Har hatt min i over 10 år og den selges ikke lengre. Så gruer meg til p kvitte meg med den.

Anonymkode: 8bd3e...306

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er en grunn til,at man kan velge mellom hu dreis av madrasser. Det er store variasjoner rundt hva man foretrekker. Selv er jeg liten og tynn og prinsessen på erten. Må ha mykest mulig madrass og sover gjerne da oppå en dyne o tillegg for å få den enda mykere. Overvektige anbefales gjerne hardere madrasser. Sist jeg kjøpte madrass tok jeg meg god tid og prøvde aktuelle madrasser leeenge før jeg fant dem perfekte. Dette var på Ikea.

Noen som forresten vet når det anbefales å bytte ut madrassen? Har hatt min i over 10 år og den selges ikke lengre. Så gruer meg til p kvitte meg med den.

Anonymkode: 8bd3e...306

Nåja, jeg er tynn og liker fast madrass. Jeg må selvfølgelig synke ned i den da, men hater myke madrasser. Så forskjell på folk. Har hatt 3 ikea-senger og skal aldri ha IKEA igjen. 

Går fint å fortsatt ha madrassen, men hvis du ikke har brukt overmadrass ville jeg renset den. Overmdrass anbefales byttes hvert 5 år, men den kan sikkert vare lenger hvis den snus etc. 

Anonymkode: bc7cc...ae5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...