Gå til innhold

Nå som aldersgrense på sosiale medier har økt, hvilke kanaler bruker barna deres for å snakke med venner, sende bilder osv?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to tenåringer som er 13 år (tvillinger, gutt og jente). De har til nå brukt sosiale medier (snapchat) flittig for å snakke med venner på video, deler bilder fra hverdagen osv. Jeg har fått med meg at grensa i Norge er økt til 15 år. Hvilke alternative kanaler bruker deres barn for å prate med venner, sende bilder osv?

Anonymkode: cc4dc...902

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og søskenbarnet mitt sendte mail til hverandre da vi var små, siden hun ikke hadde tlf. Vi fikk bruke familiepcen

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel bruke IMessage hvis man har Iphone?

Anonymkode: 83d6e...9ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp telefaks. Det brukte jeg og venninna mi da vi var barn. 

Anonymkode: cb16a...bc6

AnonymBruker
Skrevet

SMS og MMS fungerer vel også fortsatt?

Anonymkode: cb16a...bc6

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Brev :)

Anonymkode: 0f6ae...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte om hvilke kanaler de kan snakke med vennene sine PÅ VIDEO. Brev er ikke det samme. De går fra å se hverandre nesten hver dag, til å aldri se hverandre. Hvis det ikke finnes andre slike kanaler, må vi bare fortsette å ha Snap.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Frøkna mi har aldri fått sosiale medier - men de snakker sammen via gruppesamtaler på Iphone. En må passe på hva en sier i dette huset, for hun har ofte 1-5 venner på høyttaler. 

Anonymkode: 4cea2...ddb

• Liker 1
Skrevet

Dette er et forslag. Ikke vedtatt enda. 13-årsgrensa gjelder fortsatt. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Til info: regjeringa har kommet med et nytt lovforslag. Det er ikke vedtatt enda. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg spurte om hvilke kanaler de kan snakke med vennene sine PÅ VIDEO. Brev er ikke det samme. De går fra å se hverandre nesten hver dag, til å aldri se hverandre. Hvis det ikke finnes andre slike kanaler, må vi bare fortsette å ha Snap.

TS

facetime

Anonymkode: 23ac1...de8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har to tenåringer som er 13 år (tvillinger, gutt og jente). De har til nå brukt sosiale medier (snapchat) flittig for å snakke med venner på video, deler bilder fra hverdagen osv. Jeg har fått med meg at grensa i Norge er økt til 15 år. Hvilke alternative kanaler bruker deres barn for å prate med venner, sende bilder osv?

Majoriteten av 12-åringer er allerede på sosiale medier. Det eneste som vil skje er at enda flere ikke respekterer aldersgrensen.

Anonymkode: 552a8...4c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har de brukt teams i klassen, det kan jo funke mellom barna privat og. Er jo bare å lage en email, evt bruke deres mail/teams til å snakke sammen..

Anonymkode: 21545...563

• Liker 1
Skrevet

Bruker whatsapp her, 11-åringen har ikke tiktok, snap chat etc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS

Les over ditt eget hovedinnlegg. Da bør du kanskje ha spesifisert det. Men hvis det blir krav om Bank-ID så blir det ikke så enkelt å fortsette å ha snap.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Tanuki skrev (2 minutter siden):

Bruker whatsapp her, 11-åringen har ikke tiktok, snap chat etc

Er ikke Whatsapp sosiale medier?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Les over ditt eget hovedinnlegg. Da bør du kanskje ha spesifisert det. Men hvis det blir krav om Bank-ID så blir det ikke så enkelt å fortsette å ha snap.

Men da må det jo finnes alternative kanaler der barna kan snakke på video, uten å MÅTTE kjøpe iPhone? Det blir jo kjøpepress uten like!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke Whatsapp sosiale medier?

sikkert? men ikke på lik linje med sosiale medier hvor man poster video og bilder som fremmede kan ha tilgang til. i hvertfall hos oss brukes whatsapp kun til å holde kontakten med venner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Teams eller skype kan vel fungere? Håper de setter grensen til 18 istedenfor!

Anonymkode: 747cb...cc6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

TS

Hva er greia at man mååå gjøre alt i dag via video???

Ikke rart folk blir mer og mer inneslutta og ensomme og psykiske lidelser bare øker.

Vi styrer mot stupet

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...