Gjest Enestående mor Skrevet 21. mars 2006 #1 Skrevet 21. mars 2006 Denne var populær hos oss. En nydelig sang synes nå jeg. So ro lille mann, nå er dagen over. Alle mus i alle land ligger nå å sover. So og ro og tipp på tå sov min vesle pode. Reven sover også nå, med halen under hode.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #2 Skrevet 21. mars 2006 Jaaa! :grine2: Jeg elsker dem selv og jeg er 19 år. Her er CD-en med sangene fra Klatremus Og De Andre Dyrene I Hakkebakkeskogen Pure love
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #3 Skrevet 21. mars 2006 Ja det er en fin sang. Synger den til sønnen min nesten hver dag
Leanne Skrevet 21. mars 2006 #4 Skrevet 21. mars 2006 Jaaa! :grine2: Jeg elsker dem selv og jeg er 19 år. Her er CD-en med sangene fra Klatremus Og De Andre Dyrene I Hakkebakkeskogen Pure love ← Nå er den bestilt! Elsker de sangene!!!!
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #5 Skrevet 21. mars 2006 Nydelig sang å synge for barna før de sovner Siden jeg har to døtre har jeg gjort om litt på teksten: So ro lille venn, nå er dagen over alle barn, i alle land, ligger nå og sover. So ro, tipp på tå, sov min vesle jente, reven sover også nå, med masse godt i vente....
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #6 Skrevet 21. mars 2006 Nydelig sang å synge for barna før de sovner Siden jeg har to døtre har jeg gjort om litt på teksten: So ro lille venn, nå er dagen over alle barn, i alle land, ligger nå og sover. So ro, tipp på tå, sov min vesle jente, reven sover også nå, med masse godt i vente.... ← Aww, det var en fiin versjon du har laget!
Gjest LoisLane Skrevet 21. mars 2006 #7 Skrevet 21. mars 2006 Jeg har også en versjon der jeg putter i navnene til barna.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #8 Skrevet 22. mars 2006 her går den slik: So ro lille venn nå er dagen over alle barn i dette land ligger nå og sover so og ro og tipp på tå sov min vesle jente mamma og skal sove snart - sove til imorgen.... ( den siste er en liten drømmesetning fra mamman i en slitsom nattevåkperiode...) + at reven er litt skummel synes 3-åringen min...
Anna B. Skrevet 22. mars 2006 #9 Skrevet 22. mars 2006 her går den slik: So ro lille venn nå er dagen over alle barn i dette land ligger nå og sover so og ro og tipp på tå sov min vesle jente mamma og skal sove snart - sove til imorgen.... ( den siste er en liten drømmesetning fra mamman i en slitsom nattevåkperiode...) ← Tror jeg skal kopiere den siste linjen i sangen til vesla vår, og håpe at det virker... Jeg sang denne sangen for sønnen til min bergenske venninne - og fikk klart svar: "Det heter ikkje lille vænn - men lille mann!!!" Altså ikke bra nok...
Gjest :-) anna i.i Skrevet 23. mars 2006 #10 Skrevet 23. mars 2006 Etter to barn som ikke har vært videre opptatt av dette med å sove på natta har jeg nok sunget denne sangen sikkert tusen ganger. Etterhvert har faktisk jeg og mannen lagt til andrestemme . Vår jenteversjon er: So ro tipp på tå nå er dagen over alle barn i alle land ligger nå og sover so ro tipp på tå sov lille prinsesse Reven sover også nå med hodet sitt i gresset
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå