AnonymBruker Skrevet 9. juli #41 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jjeg fikk en Rolex klokke av min mann i morgengave i 2021. Den modellen jeg fikk har steget i verdi til nesten det dobbelte nå. Anonymkode: 48dd6...102 Ja mange Rolex modeller har økt mye i pris. Men er ikke mange andre klokke merker det gjelder Anonymkode: 1520b...256 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #42 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jjeg fikk en Rolex klokke av min mann i morgengave i 2021. Den modellen jeg fikk har steget i verdi til nesten det dobbelte nå. Anonymkode: 48dd6...102 Flott morgengave forresten 😊 Anonymkode: 1520b...256 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #43 Skrevet 9. juli TheLegendBellaGoth skrev (5 minutter siden): Jeg tror ikke folk skjønner at for visse er det en hobby. Feks det er mange som himler med øynene når jeg sier at jeg samler på Hermés Birkin og Kelly vesker og at mange av disse blir etterhvert solgt for en stor verdi. Noen får sjokk når de ser hva jeg kjøpte de for og hva jeg solgte dem for. Birkin og Kelly vesker stiger i verdi bare de går ut av butikken, det gjør feks ikke en bil. I mitt tilfelle tror jeg en del synes det er feil at jeg har disse veskene fordi det er min mann som betaler for disse. Jeg er hjemmeværende å tar meg av ting hjemmet og barna, og det blir galt for en del. Men alt i alt forstår folk flest ikke hva én skal med en veske til flere hundre tusen kroner, for en billig veske holder det samme. Akkurat som en dyr klokke viser akkurat den samme tiden, også er det nok lettere å klage til andre kvinner enn til menn Eller at en brukt bil til 50 000 gjør samme nytten som en til en million Anonymkode: 1520b...256
AnonymBruker Skrevet 9. juli #44 Skrevet 9. juli Synes det er tullete å bruke så mye penger på materialistiske ting. Uansett hva det er. Det dyreste jeg eier, utenom huset er bilen min. Den kostet 50k. Anonymkode: d5c21...cf5
AnonymBruker Skrevet 9. juli #45 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes det er tullete å bruke så mye penger på materialistiske ting. Uansett hva det er. Det dyreste jeg eier, utenom huset er bilen min. Den kostet 50k. Anonymkode: d5c21...cf5 Ja du synes det, sikker på at mange synes noe du bruker penger på er tullete Anonymkode: 1520b...256 1
TheLegendBellaGoth Skrevet 9. juli #46 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller at en brukt bil til 50 000 gjør samme nytten som en til en million Anonymkode: 1520b...256 Så sant, så det er vel en hobby. Synd at de fleste biler synker i verdi da 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #47 Skrevet 9. juli TheLegendBellaGoth skrev (1 minutt siden): Så sant, så det er vel en hobby. Synd at de fleste biler synker i verdi da Sånt sett glad jeg har vesker som en av hobbyene mine, har ikke tapt på noen av de jeg har solgt ennå Anonymkode: 1520b...256 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #48 Skrevet 9. juli Mange synes jo at det er fint med litt luksus som gir glede innimellom. Mange folk har noen penger til overs innimellom og vil kjøpe seg noe litt ekstra - enten det er et restaurantbesøk, en dyr flaske vin, en fin ferie, en klokke, en veske, en kjole... en bil eller et stereoanlegg. Noen kan ha klokker eller vin som hobby, og det samme kan det sikkert være for vesker elle selvsagt bil... ... det er nok ulik status mellom de ulike tingene her, ja. Bil kan bli set på som fornuftig selv om den koster mye, mens f.eks. noe ser på penger brukt på en sydentur som bortkastet. Husker det fra oppveksen hvordan min far kom med voldsomme moralske fordømmelser over folk som lånte penger til å dra på ferie, mens han selv hadde lånt av både familie og arbeidsgiver for å få råd til å kjøpe en ny og for ham for dyr bil.. Anonymkode: 0a54e...c01 2
TheLegendBellaGoth Skrevet 9. juli #49 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånt sett glad jeg har vesker som en av hobbyene mine, har ikke tapt på noen av de jeg har solgt ennå Anonymkode: 1520b...256 Så sant, vi prioriterer en grei bil også da pga sikkerheten. Ikke den dyreste, men heller ikke den billigste 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #50 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er alltid spennende å følge debatter og kommentarfelt når en kvinne har kjøpt seg en dyr veske. Dersom en mann kjøper seg en dyr klokke er det sjeldent oppstuss. Hva er egentlig den store forskjellen i store summer for en klokke VS store summer for en veske? Anonymkode: bbacf...5ac Synes begge ting er så harry at jeg blir flau når bekjente skal skryte av klokke- eller -veske…. 🙈 Anonymkode: fcd3e...a96
AnonymBruker Skrevet 9. juli #51 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes begge ting er så harry at jeg blir flau når bekjente skal skryte av klokke- eller -veske…. 🙈 Anonymkode: fcd3e...a96 Å skryte er vel flaut uansett? Om det så er over gryteretten man lagde i går? Det er ikke manglende sosiale antenner vi diskuterer i denne tråden. Anonymkode: b7156...cce 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #52 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange synes jo at det er fint med litt luksus som gir glede innimellom. Mange folk har noen penger til overs innimellom og vil kjøpe seg noe litt ekstra - enten det er et restaurantbesøk, en dyr flaske vin, en fin ferie, en klokke, en veske, en kjole... en bil eller et stereoanlegg. Noen kan ha klokker eller vin som hobby, og det samme kan det sikkert være for vesker elle selvsagt bil... ... det er nok ulik status mellom de ulike tingene her, ja. Bil kan bli set på som fornuftig selv om den koster mye, mens f.eks. noe ser på penger brukt på en sydentur som bortkastet. Husker det fra oppveksen hvordan min far kom med voldsomme moralske fordømmelser over folk som lånte penger til å dra på ferie, mens han selv hadde lånt av både familie og arbeidsgiver for å få råd til å kjøpe en ny og for ham for dyr bil.. Anonymkode: 0a54e...c01 Blir man lykkeligere av en dyr vin, en dyr veske eller annet bare for å vise status?!? Nei, ikke jeg! Har personlig erfaring fra å være lutfattig til å få råd til å kjøpe det meste jeg ønsker meg. Gir meg ingen glede å flashe dyre ting….. Anonymkode: fcd3e...a96
AnonymBruker Skrevet 9. juli #53 Skrevet 9. juli TheLegendBellaGoth skrev (Akkurat nå): Så sant, vi prioriterer en grei bil også da pga sikkerheten. Ikke den dyreste, men heller ikke den billigste Mannen er glad i bil så hans er noe han liker. Bilen jeg brukr enhan sa var sikker og trygg som tar meg fra A-B😊 Anonymkode: 1520b...256 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #54 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes begge ting er så harry at jeg blir flau når bekjente skal skryte av klokke- eller -veske…. 🙈 Anonymkode: fcd3e...a96 Men sitter virkelig voksne å skryter av vesken eller klokka de har? Er ikke det mer sånn man gjorde i russe alderen? Anonymkode: 1520b...256 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #55 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir man lykkeligere av en dyr vin, en dyr veske eller annet bare for å vise status?!? Nei, ikke jeg! Har personlig erfaring fra å være lutfattig til å få råd til å kjøpe det meste jeg ønsker meg. Gir meg ingen glede å flashe dyre ting….. Anonymkode: fcd3e...a96 Flashe - jeg kjenner ingen som bruker penger på vin, klokke eller biler for å vise status. Jeg har selv en billig klokke i luksuskategorien og synes det er kjekt å ha noe som er delvis håndverk. Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt en fin bil også. Anonymkode: 0a54e...c01 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #56 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir man lykkeligere av en dyr vin, en dyr veske eller annet bare for å vise status?!? Nei, ikke jeg! Har personlig erfaring fra å være lutfattig til å få råd til å kjøpe det meste jeg ønsker meg. Gir meg ingen glede å flashe dyre ting….. Anonymkode: fcd3e...a96 Men kanskje andre blir lykkeligere av det selv om ikke du blir det? Billig vin blir man jo ulykkelig av å drikke Anonymkode: 1520b...256 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli #57 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir man lykkeligere av en dyr vin, en dyr veske eller annet bare for å vise status?!? Nei, ikke jeg! Har personlig erfaring fra å være lutfattig til å få råd til å kjøpe det meste jeg ønsker meg. Gir meg ingen glede å flashe dyre ting….. Anonymkode: fcd3e...a96 Hva bruker du pengene dine på, da? Og hva har egentlig status med diskusjonen å gjøre - man kjøper ting man liker, innenfor det budsjettet man har. Jeg bryr meg ikke om bil, det er nødvendig for å komme seg fra A til B. Jeg liker fine vesker, og har et utvalg av de. Jeg har kjæledyr (dyrt). Jeg er lite interessert i kunst - så på veggene henger det kun noen print som passer stilen ellers. Jeg reiser på fine ferier, det er høyt prioritert i budsjettet. Jeg kjøper buksene mine fra Lindex. Og jeg tror da det er slik de fleste lever livene sine? Anonymkode: b7156...cce 2 1 1
TheLegendBellaGoth Skrevet 9. juli #58 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Synes begge ting er så harry at jeg blir flau når bekjente skal skryte av klokke- eller -veske…. 🙈 Anonymkode: fcd3e...a96 Min erfaring er at folk spør om veskene mine, hva det er og hva de koster. Så går de nok hjem etterpå å sier sikkert "herregud som hun skryter" 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #59 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja du synes det, sikker på at mange synes noe du bruker penger på er tullete Anonymkode: 1520b...256 Det tror jeg ikke. Jeg bruker nesten ikke penger. Mulig dét er galt da. Anonymkode: d5c21...cf5
AnonymBruker Skrevet 9. juli #60 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det tror jeg ikke. Jeg bruker nesten ikke penger. Mulig dét er galt da. Anonymkode: d5c21...cf5 Jeg ønsker å leve livet mens jeg har det, ikke gå i graven med likskjorta stinn i penger. Men kjøpte selvfølgelig ikke vesker som student. Ikke bil eller utenlandsturer heller. Men det blir jo en helt annen debatt? Anonymkode: b7156...cce 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå