Gå til innhold

Mer akseptabelt med dyre klokker enn dyre vesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid spennende å følge debatter og kommentarfelt når en kvinne har kjøpt seg en dyr veske. Dersom en mann kjøper seg en dyr klokke er det sjeldent oppstuss. 
Hva er egentlig den store forskjellen i store summer for en klokke VS store summer for en veske?

Anonymkode: bbacf...5ac

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen forskjell. Jeg syns begge deler er tull å bruke store summer på. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg - ingenting.

men har opplevd dette fenomenet selv hos venninner… Jeg har kjøpt meg ny veske til 30t, det er jo «latterlig», samtidig kjøpte hun seg nytt skiutstyr for 30t noen dager tidligere, og de bytter bil hvert tredje år.

Deltar jeg i veske-tråder her inne så «prioriterer man viktigere ting, som ferie». Og sier jeg at det gjør jo jeg også, så bør jeg heller gi til veldedighet 😅

Er fascinerende hvor mye dyre vesker irriterer. 

Anonymkode: b7156...cce

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (1 minutt siden):

Det er ingen forskjell. Jeg syns begge deler er tull å bruke store summer på. 

Hva bruker du pengene dine på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For meg - ingenting.

men har opplevd dette fenomenet selv hos venninner… Jeg har kjøpt meg ny veske til 30t, det er jo «latterlig», samtidig kjøpte hun seg nytt skiutstyr for 30t noen dager tidligere, og de bytter bil hvert tredje år.

Deltar jeg i veske-tråder her inne så «prioriterer man viktigere ting, som ferie». Og sier jeg at det gjør jo jeg også, så bør jeg heller gi til veldedighet 😅

Er fascinerende hvor mye dyre vesker irriterer. 

Skiutstyr kan ikke sammenlignes med en designer veske. Men du bestemmer helt selv hva du vil bruke pengene dine på.

Anonymkode: 52925...0ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting, men jeg bryr meg heller ikke hva folk bruker sine penger på,

Anonymkode: f62d8...bd8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det er stort sett det samme, men vet ikke helt om jeg kjøper premisset om at reaksjonene er så ulike på de to. Synes nå gjerne det blir litt oppstuss (både folk som ler og folk som er imponert) hvis en mann blåser enorme summer på en klokke også. Ikke i klokkefantastenes egne kommentarfelter, der er det vel unison beundring, slik jeg tror det også reageres i veskemiljøer når dyre vesker vises frem. Hvis det hadde blitt postet i et kommentarfelt der de fleste deltakerne var sånn helt normalt interessert i både klokker og vesker tror jeg egentlig ikke forskjellene i reaksjoner er så veldig store.

Anonymkode: 8043a...1de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes begge deler er like tragisk. Det er jo åpenbart bare et signal på hvor mye penger man har. Og jeg imponeres lite av folk som trenger å signalisere det. Som en penisforlenger eller plaster på lav selvtillit. Folk må få bruke egne oppsparte penger på hva de vil, men jeg syns likevel det skriker noe sørgelig over å ha behov for å bruke penger på at andre skal se hvilke dyre ting du har råd til (eller prioriterer over andre ting). 

Anonymkode: 91200...5be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes begge deler er like tragisk. Det er jo åpenbart bare et signal på hvor mye penger man har. Og jeg imponeres lite av folk som trenger å signalisere det. Som en penisforlenger eller plaster på lav selvtillit. Folk må få bruke egne oppsparte penger på hva de vil, men jeg syns likevel det skriker noe sørgelig over å ha behov for å bruke penger på at andre skal se hvilke dyre ting du har råd til (eller prioriterer over andre ting). 

Hvordan ser du hvor dyr veska, eller klokka, er?

Hva slags bil kjører du, og hva kostet den?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan ser du hvor dyr veska, eller klokka, er?

Hva slags bil kjører du, og hva kostet den?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skiutstyr kan ikke sammenlignes med en designer veske. Men du bestemmer helt selv hva du vil bruke pengene dine på.

Anonymkode: 52925...0ce

Selvfølgelig kan det sammenlignes.

Mitt randoneutstyr koster ca 25 000. Er god kvalitet, har alt av utstyr. Fungerer utmerket til formålet. Min venninne har to sett til 40 000+. 

Hun har det greit med en veske til alt, som kun kostet ca 3000. Jeg har 5 ulike til 20 000+. 

Jeg trives greit med min Q3 som kostet ca 700 000. Naboen har en IX som jeg tror koster 1m +. 

Det er vel knapt noen i dette landet som ikke bruker unødvendig mye på ting.  Men i det man snakker om vesker, da kommer følelsene hos enkelte til overflaten. Hvorfor? 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er alltid spennende å følge debatter og kommentarfelt når en kvinne har kjøpt seg en dyr veske. Dersom en mann kjøper seg en dyr klokke er det sjeldent oppstuss. 
Hva er egentlig den store forskjellen i store summer for en klokke VS store summer for en veske?

Ingen forskjell, men samfunnet anser «tull» menn bruker penger på som «viktige ting». Det er nesten alltid kvinner som skal få påført skam, de får til og med skylden for menns oppførsel. 
Enhver, uansett kjønn, bør ta en kritisk gjennomgang av egne fordommer og ta et oppgjør med dem. 

Anonymkode: d6360...db7

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er så stort lenger at folk går rundt med dyre vesker. Bare kjedelig. De stygge brune LV veskene ser man overalt. 

Anonymkode: e25bb...803

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Begge deler signaliserer det samme, at man forsøker å fremstå som mer suksessfull enn man egentlig er.

Anonymkode: 15c11...e64

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Selvfølgelig kan det sammenlignes.

Mitt randoneutstyr koster ca 25 000. Er god kvalitet, har alt av utstyr. Fungerer utmerket til formålet. Min venninne har to sett til 40 000+. 

Hun har det greit med en veske til alt, som kun kostet ca 3000. Jeg har 5 ulike til 20 000+. 

Jeg trives greit med min Q3 som kostet ca 700 000. Naboen har en IX som jeg tror koster 1m +. 

Det er vel knapt noen i dette landet som ikke bruker unødvendig mye på ting.  Men i det man snakker om vesker, da kommer følelsene hos enkelte til overflaten. Hvorfor? 

For meg handler både klokker og vesker om at mange av de dyreste er ekstremt stygge. Det signaliserer dårlig smak. Men flere fine klokker enn vesker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (54 minutter siden):

For meg handler både klokker og vesker om at mange av de dyreste er ekstremt stygge. Det signaliserer dårlig smak. Men flere fine klokker enn vesker.

For et uvitende utsagn. Dette illustrerer jo arrogansen i at manne-ting er viktigere. Og vesker er noe du skal snakke ned. 

Det er da vel så stor variasjon i utseendet på dyre vesker, som på rimelige?  Du kan ha en veske til 50 000, nøytral og elegant. Og du skal ha ganske god peiling for å vite pris.

I motsetning til en bil (manneting), der du både har merker/logo og modell klistret på flere sider av bilen. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

For et uvitende utsagn. Dette illustrerer jo arrogansen i at manne-ting er viktigere. Og vesker er noe du skal snakke ned. 

Det er da vel så stor variasjon i utseendet på dyre vesker, som på rimelige?  Du kan ha en veske til 50 000, nøytral og elegant. Og du skal ha ganske god peiling for å vite pris.

I motsetning til en bil (manneting), der du både har merker/logo og modell klistret på flere sider av bilen. 

La meg innskrenke til det jeg har sett kjendiser gå med. Alt det går an å se at er et dyrt merke fordi logoen er på er super harry.

Bil brukes vel av både menn og kvinner. Jeg synes selvsagt det er harry å være interessert i bil 

Skrevet

Klokker kan vel sammenlignes med smykker.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

La meg innskrenke til det jeg har sett kjendiser gå med. Alt det går an å se at er et dyrt merke fordi logoen er på er super harry.

Bil brukes vel av både menn og kvinner. Jeg synes selvsagt det er harry å være interessert i bil 

Så du vanker med kjendiser..? 

Og alle vesker har stor logo? 

Og alt som koster penger er harry?

Ok... 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er vel betydelig større sjanse at et mann med en dyr klokke har betalt for den selv en at en kvinne har betalt for en dyr veske, sånn ser jeg på den saken.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...