Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dere er bra naive dere som tenker at dette kommer kundene til godet. Prisene på rom blir det samme, og det en eventuell frokost koster blir lagt til som tillegg i skjulte kostnader. Her mister vi som kunder en tjeneste som har vært med i prisen, og som vi enkelt har kunne sett var med i totalprisen, nå blir det vanskelig å vite om rommet koster det samme, men du må i tillegg betale 275kr for frokost. Blir spennende å se om kampanjene 999kr for dobbeltrom på Scandic koster 750kr nå da og uten frokost eller 999kr og tillegg på frokost.

Alt blir et tillegg, alt skal bestilles utenom og blir fordyrende.

Totalt meningsløst. 

Anonymkode: f8cb2...961

De er i konkurranse med andre. Selvsagt må de prise seg slik at de blir valgt. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

De er i konkurranse med andre. Selvsagt må de prise seg slik at de blir valgt. 

Tror ikke du skjønner poenget. De opererer med priser 999 for rom som er etter sommersesongen, skal vedde en tusenlapp på at det blir AKKURAT det samme, men 999 + 200kr evt. Hvis meldingen fra Scandic skal gi mening så må prisen selvfølgelig reflekteres, hvis ikke så er det bare skjult agenda de holder på med. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har aldri hørt det er muleg å bestille hotellrom uten frokost, og dermed fått avslag i overnattingsprisen.  Når ein "sjekker innpå" eit hotell er vel frukost alltid  inkludert ?

Anonymkode: d9f24...bda

Sånn er det ikke i utlandet i alle fall. Mange hotell tilbyr rom uten frokost.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså de skal tjene mer er hele poenget, det er ene og alene agendaen. Ikke gi kundene noe valgfrihet når vi hadde, er så ekstremt bak mål å argumentere sånn. Dette så vi jo hos SAS også når de gjorde bagasje valgfritt, men billetten koster akkurat det samme + tillegg for bagasje.

Eneste som er dønn ærlige på dette er Ryanair, som ikke legger noe skjul på at det skjer. Ekstremt trist trend dette. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Sånn er det ikke i utlandet i alle fall. Mange hotell tilbyr rom uten frokost.

Så klart, men over tid så vil det jo bare "gå seg til" men vi som følger med, vet jo hvordan det er, de typiske tilbudene så vil prisen være akkurat det samme, også må du betale mer. Men etter 3 år så blir man jo vant til det og kundene reflekterer ikke mer over det, og vi som kunder tror vi betaler mindre pr rom uten frokost, men vi egentlig betaler det samme. Er lureri satt i system.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke du skjønner poenget. De opererer med priser 999 for rom som er etter sommersesongen, skal vedde en tusenlapp på at det blir AKKURAT det samme, men 999 + 200kr evt. Hvis meldingen fra Scandic skal gi mening så må prisen selvfølgelig reflekteres, hvis ikke så er det bare skjult agenda de holder på med. 

Som flere har påpekt, er dette en bransje med små marginer. Alternativet deres er å øke prisene inkludert frokost eller å selge rom + frokost. Prisen 999,- er ikke hugget i sten. De må endre den før eller siden, og når de nå endrer gjør de det ved å la de som ønsker frokost betale for den. For meg er det helt greit. Normalt spiser jeg ikke særlig mye om noe i det hele tatt på morgenen.

• Liker 2
Skrevet

Så klart, men over tid så vil det jo bare "gå seg til" men vi som følger med, vet jo hvordan det er, de typiske tilbudene så vil prisen være akkurat det samme, også må du betale mer. Men etter 3 år så blir man jo vant til det og kundene reflekterer ikke mer over det, og vi som kunder tror vi betaler mindre pr rom uten frokost, men vi egentlig betaler det samme. Er lureri satt i system.

Nei, det er rettferdighet. Vi som ikke spiser frokost slipper å betale for den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dei aller fleste legg vel mer vekt på standard på romet en frokosten, og maten som blir servert.

Siste overnatting på hotell var Scandic hotell, og  faktisk var romstandard  mer  skuffende en maten som ble servert.  Når en  middagsbuffer kostet mer en hotellromet så  valgte en heller å "gå ut " å kjøpe seg en hamburger m/Chips e.l. 

Opplever ofte at det er begrenset hva ein klarer  å  "putte inn  i kjæften" av utvalget v/ middagsbufferet, og  folk må forsøke å "hegne seg litt".  

Da må du ha hatt et ekstremt billig hotellrom...

Anonymkode: a9a68...641

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Som flere har påpekt, er dette en bransje med små marginer. Alternativet deres er å øke prisene inkludert frokost eller å selge rom + frokost. Prisen 999,- er ikke hugget i sten. De må endre den før eller siden, og når de nå endrer gjør de det ved å la de som ønsker frokost betale for den. For meg er det helt greit. Normalt spiser jeg ikke særlig mye om noe i det hele tatt på morgenen.

Det er ikke poenget, poenget er at de ikke er ærlige om det. De har begrunnet følgende til media:

"Det å tilby gjestene fleksibilitet og skreddersydde opplevelser er i økende grad viktig – både for oss og gjestene, sier Lars Anders Bolsø Vestad, som er kommunikasjonssjef i Scandic Norge, til E24."

Valgfriheten og fleksibilitet hadde vi fra før av det, de som ikke ville ha, kunne unngå å spise frokost, eller si ifra på hotellet, de av oss som ville ha, møtte bare opp.

Skal de tjene mer og justere marginene så kan de heller si det, istedenfor å drive med skjult agenda.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er veldig bra for oss som reiser på diett og ikke spiser frokost 

Anonymkode: a9a68...641

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke poenget, poenget er at de ikke er ærlige om det. De har begrunnet følgende til media:

"Det å tilby gjestene fleksibilitet og skreddersydde opplevelser er i økende grad viktig – både for oss og gjestene, sier Lars Anders Bolsø Vestad, som er kommunikasjonssjef i Scandic Norge, til E24."

Valgfriheten og fleksibilitet hadde vi fra før av det, de som ikke ville ha, kunne unngå å spise frokost, eller si ifra på hotellet, de av oss som ville ha, møtte bare opp.

Skal de tjene mer og justere marginene så kan de heller si det, istedenfor å drive med skjult agenda.

Tenk deg litt om, så forstår du at det du skriver er tull.

Ja, jeg kan velge å ikke spise frokost. Men det de mener er at jeg både kan velge å ikke spise frokost og heller ikke betale for den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk deg litt om, så forstår du at det du skriver er tull.

Ja, jeg kan velge å ikke spise frokost. Men det de mener er at jeg både kan velge å ikke spise frokost og heller ikke betale for den.

Så hvis du betaler 999kr i dag og får frokost, og neste år betaler 999kr og ikke får frokost, så er det rettferdig?

Hæ?

De kutter jo et tilbud uten å kutte prisene, at du/dere ikke ser det er helt sykt. Hadde det derimot vært 799kr du betalte istedenfor så er JEG HELT MED på at det er fair, men så lenge de begrunner med 

Så blir det utrolig falskt og tullete, hadde de begrunnet med prisendringer så ja, absolutt, helt fair. 

Det blir som å si man betaler 199kr i mnd på Netflix, men nå skal film og serie deles i to. De som kun ønsker film betaler 199, og de som vil ha serie betaler 29 ekstra i mnden. At du/dere ikke ser man mister tilbud som helhet og skrenker inn, er ekstremt for å si det forsiktig.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Så hvis du betaler 999kr i dag og får frokost, og neste år betaler 999kr og ikke får frokost, så er det rettferdig?

Hæ?

De kutter jo et tilbud uten å kutte prisene, at du/dere ikke ser det er helt sykt. Hadde det derimot vært 799kr du betalte istedenfor så er JEG HELT MED på at det er fair, men så lenge de begrunner med 

Så blir det utrolig falskt og tullete, hadde de begrunnet med prisendringer så ja, absolutt, helt fair. 

Det blir som å si man betaler 199kr i mnd på Netflix, men nå skal film og serie deles i to. De som kun ønsker film betaler 199, og de som vil ha serie betaler 29 ekstra i mnden. At du/dere ikke ser man mister tilbud som helhet og skrenker inn, er ekstremt for å si det forsiktig.

Ja, om alternativet er å betale 1200 inkludert frokost neste år, så er det rettferdig. 
Det samme med Netflix-eksempelet ditt. Dersom det i dag koster kr 199,- og går opp til 229,/, ville jeg takket ja om jeg kunne få det til 199 ved å velge bort noe jeg ikke bruker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Ja, om alternativet er å betale 1200 inkludert frokost neste år, så er det rettferdig. 
Det samme med Netflix-eksempelet ditt. Dersom det i dag koster kr 199,- og går opp til 229,/, ville jeg takket ja om jeg kunne få det til 199 ved å velge bort noe jeg ikke bruker. 

Jeg tror du misforstår meg. Er det måten jeg skriver på som gjør at poenget mitt ikke kommer tydelig frem? Jeg prøver ikke å si at prisøkninger er ulovlige – selvfølgelig har dere rett til å justere prisene deres. Poenget mitt er at man bør være ærlig om det.

Det oppleves uærlig når man kamuflerer prisøkninger med ord som 'økt fleksibilitet' eller andre vage forklaringer. Hvis det egentlig handler om at prisen går opp, så si det rett ut. Det handler om tillit.

Se på forskjellen mellom disse to måtene å kommunisere det på:

Alt 1 (ærlig og åpen):

Gladnyhet! Du kan nå få Netflix til 170 kr/mnd hvis du kun vil ha filmer. Ønsker du både filmer og serier, koster det som før – 199 kr/mnd.

Alt 2 (villedende og utydelig):

Vi gjør endringer i pris og fleksibilitet: Nå kan du få Netflix til 229 kr/mnd, eller 199 kr/mnd for kun filmer.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror du misforstår meg. Er det måten jeg skriver på som gjør at poenget mitt ikke kommer tydelig frem? Jeg prøver ikke å si at prisøkninger er ulovlige – selvfølgelig har dere rett til å justere prisene deres. Poenget mitt er at man bør være ærlig om det.

Det oppleves uærlig når man kamuflerer prisøkninger med ord som 'økt fleksibilitet' eller andre vage forklaringer. Hvis det egentlig handler om at prisen går opp, så si det rett ut. Det handler om tillit.

Se på forskjellen mellom disse to måtene å kommunisere det på:

Alt 1 (ærlig og åpen):

Gladnyhet! Du kan nå få Netflix til 170 kr/mnd hvis du kun vil ha filmer. Ønsker du både filmer og serier, koster det som før – 199 kr/mnd.

Alt 2 (villedende og utydelig):

Vi gjør endringer i pris og fleksibilitet: Nå kan du få Netflix til 229 kr/mnd, eller 199 kr/mnd for kun filmer.

Jeg synes eksemplene dine er dårlige. Det er ikke noe herlig ved det siste. Det er ingen som forventer at prisene skal være de samme år etter år. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes eksemplene dine er dårlige. Det er ikke noe herlig ved det siste. Det er ingen som forventer at prisene skal være de samme år etter år. 

Det sier jeg ikke heller... Men at du ikke forstår, kan jeg ikke hjelpe deg med. Men godt å vite at du foretrekker å miste tilgjengelighet hvert eneste år, og betale det samme, og hvis du ønsker det du mister, så må du jammen betale enda mer :) for det er det som er hele poenget. 

Klarer ikke forklare bedre, så da gir jeg meg. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

"En tid var, og en annen tid  blir  når ein booker innpå eit hotell " 

Blir  det  nå   matpakkeovernatting på hotell dersom   frukostbuffer blir borte  fra hotellkjædene ?.  Konsekvensen blir vel  i såfall betydeleg ekstrajobber til rengjøringspersonalet ved  hotellene, og  ein nå  begynne å forholde til diffrensierte  pris... med eller utan  frukost

Kanskje kan hotellkjædene heller legge vekt på å standardisere frukostbuffer, og jobbe smartere, og enklere, en å ta bort frukostbuffer på hotellet.  De ferreste setter seg nok til ein så velfylt frukostbord hjemme som de finner ved mange norske hotell.    

Etter å ha reist litt  både i  Norge, og  andre land, og overnattet på andre i hotell  så er langtifra alle steder er finner   så velfylt frukostbuffer som ved mange norske hoteller.  I Norge er det mye matsvinn , og store mengder mat  er blitt kastet på dynga på grunn av holdbarhetsdato. 

Mange  hoteller, hurtigruten etc. har heldigvis  skjerpet fokusen på matsløseriet den senere tid utan at folk dermed sulter !  

https://www.nrk.no/norge/scandic-gar-bort-fra-at-frukosten-er-inkludert-i-hotellnatta-1.17485481

Den blir ikke vekke, kjeden det er snakk om skal fortsatt ha men det er ikke lenger inkl i romprisen 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

HotellKJÆDE? Det har jeg aldri sett noen skrive før. Hotellkjede!

La folk betale for frokosten separat, så kanskje de skjerper seg når de fyller på tallerkenen og ikke sløser sånn.

Anonymkode: 0d166...aab

Det var vel en god del andre formuleringer som ingen har sett vært skrevet før også, i det innlegget….

Anonymkode: 6dc08...6f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

HotellKJÆDE? Det har jeg aldri sett noen skrive før. Hotellkjede!

La folk betale for frokosten separat, så kanskje de skjerper seg når de fyller på tallerkenen og ikke sløser sånn.

Anonymkode: 0d166...aab

Akkurat dette gir jo ingen mening. Hvor for skulle man fylle tallerkenen mindre når man har betalt ekstra for frokost?

Anonymkode: 473ee...cff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Spørsmålet blir  da om den prisen som hotellet  oppgir/ markedsfører seg med er pris...  med eller uten frokost ?

Det har vert tradisjon på dei fleste hotell at frokost har vert en selvfølge, og inkludert i prisen. 

Dersom ikkje alle spiser frokost så er vel det nettogevinst for hotellet, og igjennbruk av mat til fordel for å kaste det i søpla. Kanskje kan hoteller ta litt lerdom av flyselskapene her m/ ferdig pakkninger.  Det enkleste er oftest både det beste, og det rimligste. 

Standarden på frokostbufferen bør ikkje vera avgjørende for hvilke hotell ein ønsker å overnatte på for det er vel tross alt overnatting som er det premere behovet for dei fleste som "sjekker innpå hotell" 

For meg er det motsatt. På rommet sover jeg jo bare. Så lenge senga er god er det ikke så nøye hvordan rommet er. Frokosten derimot er kjempeviktig. Jeg kommer ofte tilbake til hoteller som har god frokost.

Anonymkode: 473ee...cff

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...