Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (39 minutter siden):

Jepp. Og noen hoteller har jo det slik allerede, f.eks Comfort-hotellene (Strawberry). Men der opplever jeg også prisene står i stil.

Det blir jo spennende å se hvordan det vil påvirke hoteller som er kjent for sine hotellfrokoster, f.eks Scandic Nidelven. Flott frokost, absolutt, men det var jo ikke et billig opphold å bo der i to netter, og jeg vet ikke om det er verdt å betale ekstra for (for egen del). Det kan fort bli veldig dyrt.

Jeg betalte 1158 kr natta for en voksen og en tenåring i påsken med frokost. Syns det var svært rimelig. Fant samme pris når vi reiste nå i sommer, men da falt valget på Lerkendal.

Syns egentlig det er greit å kunne velge med eller uten frokost som blir et mer og mer vanlig alternativ. Jeg ville nok relativt ofte ha valgt det bort. Selv om hotellfrokosten på Nidelven er en opplevelse, så er det begrenset hva jeg spiser til frokost. Under lange hotellopphold i utlandet lander jeg ofte på toast og vannmelon på dag tre og kan like gjerne ha en musliblanding og litt frukt på rommet. 

Anonymkode: 8e312...59b

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg betalte 1158 kr natta for en voksen og en tenåring i påsken med frokost. Syns det var svært rimelig. Fant samme pris når vi reiste nå i sommer, men da falt valget på Lerkendal.

Syns egentlig det er greit å kunne velge med eller uten frokost som blir et mer og mer vanlig alternativ. Jeg ville nok relativt ofte ha valgt det bort. Selv om hotellfrokosten på Nidelven er en opplevelse, så er det begrenset hva jeg spiser til frokost. Under lange hotellopphold i utlandet lander jeg ofte på toast og vannmelon på dag tre og kan like gjerne ha en musliblanding og litt frukt på rommet. 

Anonymkode: 8e312...59b

Vi betalte vel nesten 4000 kr for 2 netter for 2 personer (voksne).

Alle er ikke som deg, for meg er hotellfrokost viktig hver dag.

Uansett, det er nå så, men da må det faktisk reflekteres i prisen. Altså, rommene blir billigere. 

Endret av SPOCA
  • Liker 4
Skrevet

Skjønner ikke helt hvor folk får det fra at hotellene skal slutte med hotellfrokosten?

Artikkelen det linkes til snakker om at hotellene nå skal slutte med å ha hotellfrokosten inkludert i prisen for rommet og at man må kjøpe hotellfrokost som ekstra ved siden av prisen til rommet.

Enten så leser dere ikke artikler godt nok eller så er leseforståelsen på vei ned her i landet. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

"En tid var, og en annen tid  blir  når ein booker innpå eit hotell " 

Blir  det  nå   matpakkeovernatting på hotell dersom   frukostbuffer blir borte  fra hotellkjædene ?.  Konsekvensen blir vel  i såfall betydeleg ekstrajobber til rengjøringspersonalet ved  hotellene, og  ein nå  begynne å forholde til diffrensierte  pris... med eller utan  frukost

Kanskje kan hotellkjædene heller legge vekt på å standardisere frukostbuffer, og jobbe smartere, og enklere, en å ta bort frukostbuffer på hotellet.  De ferreste setter seg nok til ein så velfylt frukostbord hjemme som de finner ved mange norske hotell.    

Etter å ha reist litt  både i  Norge, og  andre land, og overnattet på andre i hotell  så er langtifra alle steder er finner   så velfylt frukostbuffer som ved mange norske hoteller.  I Norge er det mye matsvinn , og store mengder mat  er blitt kastet på dynga på grunn av holdbarhetsdato. 

Mange  hoteller, hurtigruten etc. har heldigvis  skjerpet fokusen på matsløseriet den senere tid utan at folk dermed sulter !  

https://www.nrk.no/norge/scandic-gar-bort-fra-at-frukosten-er-inkludert-i-hotellnatta-1.17485481

Anonymkode: d9f24...bda

De skal jo ikke kutte ut frokostbuffet men det er ikke lenger inkludert i prisen. Man må bestille frokost i tillegg der det før var rom og frokost. 

Anonymkode: 3e3de...c0a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS har lese- og skrivevansker. Jeg synes vi kan la feilene ligge.

Anonymkode: 48b4f...268

Hadde det vært tilfelle,hadde det ikke bare vært en eller to skrivefeil. Dette er bare slurv.

Skrevet

Hotellene kommer ikke til å slutte med frokostbuffet, hverken på grunn av «miljøet» eller andre grunner, så lenge kundene vil ha det. 

Det var jo en kjede som fjernet bacon fra frokosten på grunn av «miljøet», men de måtte pent gjenninnføre det. Kunden bestemmer.

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit at de tar seg ekstra betalt for hotellfrokosten. For oss som nesten aldri spiser frokost betyr det ekstra diettpenger fra arbeidsreisen (kan ikke få diettpenger for frokost når den er inkludert i overnattingen).

La oss være ærlige, hotellfrokostene i Norge er stort sett dårlige.

Anonymkode: 0e8ef...fbd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Står bare at det blir valgfritt. Lurt å lese artikkelen man linker til, før man lager en tråd ut av det.

Anonymkode: 030f3...926

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm. Jeg har bestilt hotell en uke med Scandic i august med frokost inkludert. Betyr det at de bare kan ta bort dette? Eller er det snakk om frem i tid?

Anonymkode: 66f33...a5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hmmm. Jeg har bestilt hotell en uke med Scandic i august med frokost inkludert. Betyr det at de bare kan ta bort dette? Eller er det snakk om frem i tid?

Anonymkode: 66f33...a5a

Har du bestilt med frokost, får du det. Vi som har bestilt uten betaler litt mindre. Les artikkelen. 

Anonymkode: bf566...89c

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker hotellfrokost, men i mange andre land har frokost vært et tilvalg lenge. Såpass lenge at jeg ble overrasket over oppslaget om at dette tydeligvis er nytt her til lands.

• Liker 3
Skrevet
Bålkaffe skrev (1 time siden):

Skjønner ikke helt hvor folk får det fra at hotellene skal slutte med hotellfrokosten?

Artikkelen det linkes til snakker om at hotellene nå skal slutte med å ha hotellfrokosten inkludert i prisen for rommet og at man må kjøpe hotellfrokost som ekstra ved siden av prisen til rommet.

Enten så leser dere ikke artikler godt nok eller så er leseforståelsen på vei ned her i landet. 

Jeg har ikke svart på at den kuttes ut. Det som er derimot et problem, synes jeg, at de legger det som et tilvalg som vil fordyre oppholdet. Rommene blir neppe billigere. Det er det største problemet, slik jeg ser det. 

At det er valgfritt er greit nok, men da bør rett være rett; gjør rommene billigere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke svart på at den kuttes ut. Det som er derimot et problem, synes jeg, at de legger det som et tilvalg som vil fordyre oppholdet. Rommene blir neppe billigere. Det er det største problemet, slik jeg ser det. 

At det er valgfritt er greit nok, men da bør rett være rett; gjør rommene billigere.

Det er da akkurat det samme, med mindre man er litt bakpå når det kommer til økonomisk forståelse.....😂  Men er mulig det hotellene spekulerer i 😅

Anonymkode: d7e61...1f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo genialt for de hotellene som beholder det, da vil de fleste velge de hotellene. Så snur nok ledelsen på flisa gitt, selv om det kan gi øverste sjefer millionbonus å spare inn på maten.

Anonymkode: 5a06c...cd0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er da akkurat det samme, med mindre man er litt bakpå når det kommer til økonomisk forståelse.....😂  Men er mulig det hotellene spekulerer i 😅

Eh, nei? 

Hvis et rom i dag koster 1000 kr inkl frokost, mens det etter endringen vil koste 1000 kr + 200 kr for frokost, vil det jo bli dyrere. Da gjør de dette kun for å tjene mer penger, som er min mistanke.

Det er helt vanlig å betale for frokost i utlandet, og det å betale ekstra er jeg ikke i mot egentlig. Det bør dog reflekteres i prisen som tas. Derfor dropper jeg ofte frokost på hotell i utlandet.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jo genialt for de hotellene som beholder det, da vil de fleste velge de hotellene. Så snur nok ledelsen på flisa gitt, selv om det kan gi øverste sjefer millionbonus å spare inn på maten.

Anonymkode: 5a06c...cd0

Vi som ikke liker frokost bestiller da rommet som koster 3000 uten frokost. I stedet for 3250 med frokost. Har unngått hotell som har frokost "inkludert" så langt det lar seg gjøre. For er jo rein idioti å betale for det all den tid jeg ikke spiser frokost. Og samme gjelder jo de som synes 250 kroner er mye for en enkel frokost. 

AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (1 minutt siden):

Eh, nei? 

Hvis et rom i dag koster 1000 kr inkl frokost, mens det etter endringen vil koste 1000 kr + 200 kr for frokost, vil det jo bli dyrere. Da gjør de dette kun for å tjene mer penger, som er min mistanke.

Det er helt vanlig å betale for frokost i utlandet, og det å betale ekstra er jeg ikke i mot egentlig. Det bør dog reflekteres i prisen som tas. Derfor dropper jeg ofte frokost på hotell i utlandet.

Hvem tror du egentlig betaler for frokosten din? Vi er i en lavmarginbransje her... 

Dette var litt fordummende... 

Skrevet
Nevian skrev (31 minutter siden):

Jeg elsker hotellfrokost, men i mange andre land har frokost vært et tilvalg lenge. Såpass lenge at jeg ble overrasket over oppslaget om at dette tydeligvis er nytt her til lands.

Dette! I tillegg er frokosten (som regel) av en helt annen standard enn ved norske hoteller, så ikke alltid noe savn... 

Skrevet

Frokost er ikke for alle, så lurt å gjøre det valgfritt å kjøpe det. Da er det lettere for hotellet å beregne og man unngår matsvinn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi som ikke liker frokost bestiller da rommet som koster 3000 uten frokost. I stedet for 3250 med frokost. Har unngått hotell som har frokost "inkludert" så langt det lar seg gjøre. For er jo rein idioti å betale for det all den tid jeg ikke spiser frokost. Og samme gjelder jo de som synes 250 kroner er mye for en enkel frokost. 

Problemet er at det neppe blir billigere rom. Det som antagelig skjer nå er at prisene på rom forblir de samme, de blir neppe billigere. Ergo vil du betale like mye som du gjorde før, man bare mister et gode.

Og hadde de vært ærlige på det, så greit nok. Men det er de ikke. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem tror du egentlig betaler for frokosten din? Vi er i en lavmarginbransje her... 

Dette var litt fordummende... 

Fordummende? Nei.

Hvis frokost er for dyrt, får de kutte den ut. Da velger jeg heller andre hotell. Verre er det ikke.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...