Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"En tid var, og en annen tid  blir  når ein booker innpå eit hotell " 

Blir  det  nå   matpakkeovernatting på hotell dersom   frukostbuffer blir borte  fra hotellkjædene ?.  Konsekvensen blir vel  i såfall betydeleg ekstrajobber til rengjøringspersonalet ved  hotellene, og  ein nå  begynne å forholde til diffrensierte  pris... med eller utan  frukost

Kanskje kan hotellkjædene heller legge vekt på å standardisere frukostbuffer, og jobbe smartere, og enklere, en å ta bort frukostbuffer på hotellet.  De ferreste setter seg nok til ein så velfylt frukostbord hjemme som de finner ved mange norske hotell.    

Etter å ha reist litt  både i  Norge, og  andre land, og overnattet på andre i hotell  så er langtifra alle steder er finner   så velfylt frukostbuffer som ved mange norske hoteller.  I Norge er det mye matsvinn , og store mengder mat  er blitt kastet på dynga på grunn av holdbarhetsdato. 

Mange  hoteller, hurtigruten etc. har heldigvis  skjerpet fokusen på matsløseriet den senere tid utan at folk dermed sulter !  

https://www.nrk.no/norge/scandic-gar-bort-fra-at-frukosten-er-inkludert-i-hotellnatta-1.17485481

Anonymkode: d9f24...bda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymkode: e6c17...74a

• Liker 1
Skrevet

Jeg var på hotell sist uke, der var det  frokostbuffe, med i prisen, både varme og kalde retter (Thon) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig gjort å kutte det. 

Anonymkode: 0f7a3...bde

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"En tid var, og en annen tid  blir  når ein booker innpå eit hotell " 

Blir  det  nå   matpakkeovernatting på hotell dersom   frukostbuffer blir borte  fra hotellkjædene ?.  Konsekvensen blir vel  i såfall betydeleg ekstrajobber til rengjøringspersonalet ved  hotellene, og  ein nå  begynne å forholde til diffrensierte  pris... med eller utan  frukost

Kanskje kan hotellkjædene heller legge vekt på å standardisere frukostbuffer, og jobbe smartere, og enklere, en å ta bort frukostbuffer på hotellet.  De ferreste setter seg nok til ein så velfylt frukostbord hjemme som de finner ved mange norske hotell.    

Etter å ha reist litt  både i  Norge, og  andre land, og overnattet på andre i hotell  så er langtifra alle steder er finner   så velfylt frukostbuffer som ved mange norske hoteller.  I Norge er det mye matsvinn , og store mengder mat  er blitt kastet på dynga på grunn av holdbarhetsdato. 

Mange  hoteller, hurtigruten etc. har heldigvis  skjerpet fokusen på matsløseriet den senere tid utan at folk dermed sulter !  

https://www.nrk.no/norge/scandic-gar-bort-fra-at-frukosten-er-inkludert-i-hotellnatta-1.17485481

Anonymkode: d9f24...bda

En av grunnene til at de gjør dette er pga matsvinn. Og mange kunder som bor på hotell har ikke tid/lyst å spise frokost. Ønsker en frokost er det bare å betale for rom med frokost når en bestiller, det tilbyr de fleste hotell. Enten når du bestiller eller når du sjekker inn og sier du ønsker inkludere frokost. Lettere for hotellene å beregne mat om de vet de har 35 rom hvor kunden ønsker frokost, enn at de har 180 rom hvor det er frokost inkludert og du aner ikke hvor mange av disse som faktisk kommer ned for å spise

Anonymkode: 2cef3...e09

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dårlig gjort å kutte det. 

Anonymkode: 0f7a3...bde

Du kan nok fortsatt bestille rom med frokost, men da mot ekstra kostand. Så er rommene uten frokost noe rimeligere. Mange hotell har gått bort ifra at det er frokost inkludert i alle prisene

Anonymkode: 2cef3...e09

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (5 minutter siden):

Jeg var på hotell sist uke, der var det  frokostbuffe, med i prisen, både varme og kalde retter (Thon) 

Det er kun Scandia som skal kutte det ut (fra 1.juni)

Anonymkode: 7d122...9a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er kun Scandia som skal kutte det ut (fra 1.juni)

Anonymkode: 7d122...9a2

Ja. Lurt å lese hele artikkelen, ikke bare overskriften, før man lager en sak ut av - ingenting -.. 

Anonymkode: 629d4...c39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

artikkelen sier jo ikke at de skal slutte med frokost men at de skal prissette den og at kunen kan velge om de vil inkludere den eller ikke.. 

Sitat

Hotellfrukosten har tradisjonelt vore ein sjølvsagt del av eit hotellopphald, men det kan det bli slutt på no.

I staden for blir det ein ekstrasørvis ekskludert frå overnattingsprisen.

Ved bestilling kostar ein frukostbuffét på Scandic om lag 150 kr per person. Om du vil legge den til seinare kan det bli dyrare.

snakk om å krisemaksimere! 

Anonymkode: 3a394...e52

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Noe av gleden for min del med hotell er frokost. Jeg kommer nok, som jeg stort sett alltid gjør, velge andre hoteller enn Scandic.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

artikkelen sier jo ikke at de skal slutte med frokost men at de skal prissette den og at kunen kan velge om de vil inkludere den eller ikke.. 

snakk om å krisemaksimere! 

Anonymkode: 3a394...e52

Joda, men problemet er jo at det fordyrer oppholdet. Det betyr at man må punge ut ekstra. Regner ikke med at rommene blir billigere av den grunn. Det er jo bare for å tjene mer penger. Hadde de vært ærlige på det hadde det vært så sin sak. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreløpig er det jo bare snakk om Scandic så får vi se hva det blir til. Blir det mye dyrere med frokost og overnatting enn før så er det jo bare å droppe det hotellet. 

Anonymkode: 732d6...cf5

AnonymBruker
Skrevet

Kutter de ut frokosten, bør rommene også bli billigere, hvis matsvinn er det som er grunnen bak endringene. Om rommene ikke blir billigere, var det vel mer ekstra inntjening som faktiske årsak. 

Anonymkode: 0403b...997

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kutter de ut frokosten, bør rommene også bli billigere, hvis matsvinn er det som er grunnen bak endringene. Om rommene ikke blir billigere, var det vel mer ekstra inntjening som faktiske årsak. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Foreløpig er det jo bare snakk om Scandic så får vi se hva det blir til. Blir det mye dyrere med frokost og overnatting enn før så er det jo bare å droppe det hotellet. 

Anonymkode: 732d6...cf5

Jepp. Og noen hoteller har jo det slik allerede, f.eks Comfort-hotellene (Strawberry). Men der opplever jeg også prisene står i stil.

Det blir jo spennende å se hvordan det vil påvirke hoteller som er kjent for sine hotellfrokoster, f.eks Scandic Nidelven. Flott frokost, absolutt, men det var jo ikke et billig opphold å bo der i to netter, og jeg vet ikke om det er verdt å betale ekstra for (for egen del). Det kan fort bli veldig dyrt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er greit at rommet blir billigere når man dropper frokost. Det samme gjelder i store deler av verden. Hvis jeg har liten tid om morgenen, dropper jeg frokost, og bra at jeg da heller ikke betaler for den.

Har jeg god tid, koser jeg meg med en god frokostbuffé. 

Folk får selv avgjøre om de vil inkludere frokost, eller om de foretrekker et annet hotel.

Anonymkode: bf566...89c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alle forstår jo at dette er noe blå-russen har hostet opp!! Skylder på matsvinn, men den egentlige forklaringen er 20% økte marginer kamuflert som miljøtiltak. Dette har vi jo sett over en lav sko de siste årene.

Kan banne på at Scandic Sola kommer til å fortsette med frokost fordi her bor det 90% offshoreaebeidere som skal reise ut med tidlig helikopter dagen etter, eller sitter værfast!! Om de velger å putte det oppå rom-prisen gjenstår jo å se!!

Anonymkode: 6baf7...a05

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Null problem, så lenge rommet blir rimeligere,
så slipper også å føle på "presset" om å stå opp tidlig bare fordi frokost er inkludert.

Anonymkode: 6deb7...de0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er supert!

Jeg ønsker overnatting. Frokost spiser jeg ikke. Så har vært mange titusener rett ut vinduet opp gjennom, for to produkter som ikke burde blitt bundlet i det hele tatt. 

Anonymkode: d7e61...1f5

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Null problem, så lenge rommet blir rimeligere,
så slipper også å føle på "presset" om å stå opp tidlig bare fordi frokost er inkludert.

Anonymkode: 6deb7...de0

Tror du virkelig blårussen setter ned prisene?
Prisene blir nok som dem er i dag. +150 kroner om du vil ha frokost.

Men er et skandinavisk fenomen at frokost alltid er ink på hoteller.
I den store verden er frokost ofte ekstra, så vi bare dilter etter.  ;) 

Anonymkode: 049ed...a6e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Alle forstår jo at dette er noe blå-russen har hostet opp!! Skylder på matsvinn, men den egentlige forklaringen er 20% økte marginer kamuflert som miljøtiltak. Dette har vi jo sett over en lav sko de siste årene.

Kan banne på at Scandic Sola kommer til å fortsette med frokost fordi her bor det 90% offshoreaebeidere som skal reise ut med tidlig helikopter dagen etter, eller sitter værfast!! Om de velger å putte det oppå rom-prisen gjenstår jo å se!!

Anonymkode: 6baf7...a05

Helt greit å ikke være blåruss. Men å tro at frokosten ikke blir betalt gjennom romprisen er jo rett ut dumt 😂 

Eneste effekten er at det blir dyrere for de som faktisk spiser, da de som ikke ønsker frokost slipper å betale dugnadspenger for dette. 

Anonymkode: d7e61...1f5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...