Gå til innhold

Vant auksjon på ebay, men ikke fått varen....

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Den 28. feb. vant jeg en auksjon på ebay, og bet. umiddelbart via paypal.

Jeg har ikke sett noe til produktene enda. Sendte en melding via ebay for noen dager siden til selger og etterlyste produktene, men har ikke fått respons.

Dette er en ganske ny selger, har bare 8-9 kommentarer, men alle er positive, har fått varene fort osv.

Det er ikke så store summen det gjelder, men litt irriterende.

Så nå lurer jeg på hva som er vanlig kutyme på ebay? Hvor mange purringer skal jeg sende, før jeg legger inn en negativ kommentar på selger? Har jeg andre muligheter til å kontakte selger enn å sende melding?

Og hvor ofte opplever man slikt?

Taknemlig for alle innspill. Glad det var en liten sum penger det gjaldt denne gangen.

Endret av Annevenn
Videoannonse
Annonse
Gjest allium
Skrevet

Det spørs litt hvor varen kommer fra. Jeg synes nok det er litt tidlig å gjøre noe enda hvis den kommer fra USA. Er den sendt med "surface mail", kan det fort ta to måneder.

Det som er betenkelig, er at du ikke får noe svar, men jeg ville også sendt minst to mailer til før jeg gikk videre. I den siste ville jeg antydet at neste skritt, hvis jeg ikke får svar, er å kontakte ebay.

Skrevet

Jeg ventet i en evighet på et produkt fra Ebay, men det kom til slutt. Kommer nok litt ann på hvilken måte de har sendte det. Tar ofte laaaangt tid.

Men håper det ordner seg!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville skrevet en mail til hvor du forteller at du kontakter ebay (eller mer nyttig, Paypal) hvis hun ikke svarer.

Selv om du får pakken så ville jeg gitt henne nøytral tilbakemelding.

Skrevet (endret)

Det kan være mange grunner til at hun ikke svarer, kan være bortreist e.l... Om du betalte varen 28 feb er den nok på vei, det er litt tidlig å få panikk etter så kort tid. Tar vanligvis 5 - 7 uker når jeg handler på eBay :)

Endret av Latee
Skrevet

Takk for svar, da venter jeg litt og ser det an. Fint å høre hva som er kutyme når det gjelder slike saker!

Skrevet

Når jeg handler tar det ca. 1 til 2 uker før jeg får varene (fra USA)

Det jeg hadde gjort er å skrive to mailer først for å etterlyse og be om tracking no. på varen.

Hvis ikke jeg hadde fått noe svar hadde jeg sendt en 3. mail hvor jeg gir beskjed om at selger blir rapportert til paypal og ebay hvis jeg ikke hører noe innen f.eks 48 timer.

Tror man må vente å rapportere til det har gått 1 mnd. etter man har betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...