Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har vært sammen i over et halv år og hun har enda ikke sagt at hun elsker meg. Jeg har sagt at jeg elsker henne en gang men da svarte hun bare med at hun er glad i meg. Hvorfor sier hun ikke at hun elsker meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er det vel bare hun som kan svare på.

Det kan være hun ikke elsker deg. Det er ikke noe hun eller du kan gjøre noe med i så fall. Følelser kan ikke styres.

En annen mulighet er at hun rett og slett ikke er komfortabel med å bruke ord som "elsker", men at det er det hun mener når hun sier glad i. Får du ingen andre signaler da, som kan hinte deg om hva hun egentlig mener? Spør henne du.

Gjest gjesta
Skrevet

Elske noen etter et halvt år? Synes det var tidlig jeg. Elsker er et sterk ord som man ikke bruker før man virkelig mener det!

Gjest Gjest_ravnaskrik_*
Skrevet

Å være glad i betyr det samme som å elske. Noen kan ikke si at jeg elsker deg. Det er gjerne dialekt-betinget...

Dette temaet har vært oppe før for par år siden.

At hun sier at hun er glad i deg, betyr kanskje at hun har bena plantet på jorda. Siden du faktisk er kjæresten, så regner jeg med at du kjenner henne litt. (for mange sitter det dypt inne å si ordene "elskerdeg", og ord er kun ord. Jeg ville stolet mer på en mann som sa han var glad i meg, enn en som utbroderte hvor høyt han elsker meg...pga tidligere erfaringer...)

I USA sier man "love u" til nesten alle man er glade i, men her i Norge (spørs hvor du kommer fra og alder osv...) er ordet ELSKER, nærmest et fremmedord. Det brukes svært sjelden, men jeg er inhabil for jeg prater dialekt. For meg virker det nærmest som "å fri" om man skal si at man elsker en mann... (men jeg har sagt det, under orgasme f.eks...) :ironi: ro ro, til fiskekjær...

Du er heldig som har en dame som sier hun er glad ideg. Det finnes ikke noe "bare være glad i"...

Men er du usikker, så spør henne, og til henne som skrev at man ikke kan vite om man elsker, etter kun et halvt år sammen, så mener jeg at det er tull. Det kommer an på person, omstendigheter osv. Men jeg er enig med deg i at en fra før skadeskutt person, vil være langt mer forsiktig og kanskje ikke engang vil innrømme for seg selv at h*n har følelser...

Man kan være glad i mange, venner, familie osv. Men det er sjelden de ordene "jeg er glad i deg" blir brukt i det hele tatt. Da er det gjerne en selvfølgelighet.

Det er mulig jeg tar feil og har glemt noe, men jeg tenker bare litt omkring ordet "elsker" som vi har adoptert fra USA.

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen har noen rett på å "bli elsket" om man har hatt kjæreste et halvt år.

For noen er det alt for tidlig å si det etter 6 mnd, mens andre føler og sier det da. Men jeg tror at kjæresten din sin reaksjon er ganske vanlig. Jeg ville ihvertfall ikke latt meg presse til å "gjengjelde" kjærlighetserklæringen bare fordi kjæresten min sa det først og forventet å få det bekreftet tilbake.

I andre tilfeller har det kanskje akkurat begynt å demre for kjæresten, at dette ikke er det helt store forholdet, og at det ikke er riktig å si elsker når man ikke kommer til å mene det (når forelskelsen gir seg og man dumper ned på jorden igjen).

Du må bare tåle at tiden ikke er helt inne ennå for "elsker deg".

Gjest Gjest
Skrevet

Hallo Hallo...

Hvis man ikke kan gi utrykk for at man elsker en person, eller er glad i en person etter ett halvt år så bør en jammen meg meg prøve å finne det ut . Du som mener det ikke går ann.. skjønner ikke sånn jeg . HVa er vitsen med å være kjærester om man ikke er glad i /elsker hverandre.

Nei ... ta sjansen og kjenn på følelsene så finner man det ut . Det kan jeg love..

Vi er da voksne folk.

Og du mann.. hvis hun sier hun er glad i deg så er det helt topp.

:-)

Gjest Gjest
Skrevet

Kjæresten min og jeg sa i hvert fall ikke at vi elsket hverandre etter et halvt år. Men vi hadde en treg start og anså det ikke som realistisk at vi kom til å fortsette å være sammen (planla å flytte til helt ulike steder osv). Men glad i hverandre var vi jo, og sa det. Også fortsatte vi å være sammen, da - og etter ca et år føltes det riktig å si at vi elsket hverandre. Husker ikke hvem som sa det først....

Gjest gjest1
Skrevet

På min dialekt blir det også feil å si 'jeg elsker deg', og jeg føler meg ukomfortabel ved å bruke det. Det må i så fall være for å berolige partneren (hvis han maser etter å få høre det), men det kommer ikke fra hjertet. Da viser jeg det heller på andre måter!

Kanskje trådstarters kjæreste også har det slik?

Skrevet
På min dialekt blir det også feil å si 'jeg elsker deg', og jeg føler meg ukomfortabel ved å bruke det.

Akkurat sånn har jeg det også.

Men det forklarte jeg tidlig til han som senere ble min mann, og nå bruker vi "glad i deg" begge to, og har ingen problemer med det :)

Gjest Gitte
Skrevet

"jeg elsker deg" er for min del for sterke ord til bare å "slenge rundt". Om min kjære hadde sagt det før jeg følte det samme, hadde jeg ikke sagt det. 6 mnd er jo ikke all verdens med tid.. Jeg følte ikke for å si det før det hadde gått 2 år.

Gjest Gjest
Skrevet
"jeg elsker deg" er for min del for sterke ord til bare å "slenge rundt". Om min kjære hadde sagt det før jeg følte det samme, hadde jeg ikke sagt det. 6 mnd er jo ikke all verdens med tid.. Jeg følte ikke for å si det før det hadde gått 2 år.

:ironi: Jeg har en mann som sier dette titt og ofte... Har ikke jeg sagt det tilbake på en stund, så lurer han faktisk på om jeg ikke elsker han lenger! Jeg gjør jo det men jeg syns jeg blir litt "kvalt" av at det skal sies så ofte. Får meg er det mere naturlig å si at jeg er glad i deg. Og jeg føler at det mener jeg, men blir liksom ikke helt riktig for meg tror jeg å si elske. i allefall ikke til enhver tid! :klem:

Skrevet

Et halvt år er nesten ingenting, for mange er det altfor kort tid til å bruke så sterke ord.

Mange bruker flere år på å kunne si det og noen syns de ordene er så sterke at de aldri blir brukt.

Skrevet

Folk er så forskjellige.

for meg er det heller tvert imot, jeg sier at jeg elsker min samboer mange gasnger for dagen, uten at det "kveler" noen av oss. Jeg sier "Jeg er glad i deg" og "jeg elsker deg" om hverandre, og dette har jeg sagt fra i god tid før vi hadde vært sammen i et halvt år (men vi hadde kjent hverandre og følelsene utviklet seg i en god studn før vi ble sammen da.)

Men så lenge hun er glad i deg, så er hun det da, og det trenger slett ikke bety at hun ikke elsker deg, bare at hun ikke har så lett for å bruke de ordene. Om du ikke har noe annet som gjør at du føler deg usikker på forholdet enn akkurat det, så ville jeg ikke bekymret meg i det hele tatt.

Folk har et ulikt forhold til dette ordet, å elske, og sånn er det nok bare.

Gjest -eline-
Skrevet
Folk er så forskjellige.

for meg er det heller tvert imot, jeg sier at jeg elsker min samboer mange gasnger for dagen, uten at det "kveler" noen av oss. Jeg sier "Jeg er glad i deg" og "jeg elsker deg" om hverandre, og dette har jeg sagt fra i god tid før vi hadde vært sammen i et halvt år

Samme her, for oss så er det helt naturlig å si begge deler om hverandre og flere ganger om dagen uten at det gjør det mindre betydningsfullt.... Vi sa også disse ordene lenge før vi hadde vært sammen i et halvt år, uten at jeg egentlig hadde tenkt igjennom det, det bare kom naturlig... skummelt fort og skremte livskiten ut av meg, men jeg måtte bare si det...heldigvis så følte han det samme.

Men ja, folk er forskjellig.

Skrevet
Vi har vært sammen i over et halv år og hun har enda ikke sagt at hun elsker meg. Jeg har sagt at jeg elsker henne en gang men da svarte hun bare med at hun er glad i meg. Hvorfor sier hun ikke at hun elsker meg?

Da elsker hun deg ikke da. Verre er det vel ikke. Noen er veldig forsiktig med å bruke det ordet, andre bruker det i løpet av en uke eller en måned. Tror du skal ta det som et godt tegn så lenge hun fortsatt vil være sammen med deg og hun sier hun har følelser for deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror ikke dybden av følelsen har mye med ordene man bruker å gjøre. Jeg har aldri sagt "jeg elsker deg" til noen - eller hørt noen si det til meg.

Allikevel har jeg hatt kjæreste i 8 år og vi planlegger nå bryllup.

Ja, han fridde tilogmed uten å bruke de ordene.

For i vår dialekt er "å elske" noe man gjør med sjokolade eller pizza, ikke mennesker.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg elsker ingen etter et halvt år. Det er for tidlig jo!

Gjest King James
Skrevet

Etter mitt syn. Så er det alltfor tidelig og si de ordene der etter bare 6 måneder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...