Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #1 Skrevet 20. mars 2006 Fordi det er jeg.. Er så lei av å ta samme vei til jobben, samme menneskene og diskusjoner på jobben, vinterværet, samme tv programmer, like dager uka ut. Hva gjør dere hvis/når dere havner i den sirkelen..
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #3 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Finn noe å engasjere deg i utenom jobben! Feks. trening, forening, kor, lesegruppe etc. Eller bevisst bryte rutinene hjemme. dropp "hotel cæsar" (bare et eksemper) og sett deg heller ned å skriv et brev. Ta på deg skoene, godt med klære og GÅ UT! Det hjelper nesten uansett være og humør. Ellers kan du jo ta en annen vei til jobben, eller starte en time før om morran og parkere et stykke unna og GÅ til jobben, da kan du jo velge nye veier når du blir lei. Start en diskusjon på jobben som DU synes er interessant. Skift farge på veggene, ommøbler. osv.osv. Det værste med rutinesirkelen er at den er så lett å komme ut av til en viss grad, men det er så vanskelig å få tiltak til å gå ut av den! Golv, tak og veggji og ei dør eg kan gå ut. Burt frå tronge rom, uppå høgste nut. Vera fri som fuggel'n på den grønaste grein. Der vinden blæs so frisk og rein allelein sit eg på ein kvilestein. Redigert ihht regler om kopirett. Mie (mod) Endret 21. mars 2006 av Mie
Gjest GreenSky Skrevet 21. mars 2006 #4 Skrevet 21. mars 2006 Hva gjør dere hvis/når dere havner i den sirkelen.. ← syter mindre, og gjør en forandring eller to.
Gjest Gjesta Skrevet 21. mars 2006 #5 Skrevet 21. mars 2006 Jeg lengter vel til tider etter ferie for å få litt annet å tenke på. Men for å være ærlig så savner jeg "rutinene" veldig fort igjen. Foretrekker at hverdagene går som normalt.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #6 Skrevet 21. mars 2006 Fritiden min kan jeg gjøre noe med, til en viss grad. Men rutinene på jobben kan jo til tider bryte ned den sterkeste når man havner i den type jobb. Det fantastiske med den siste jobben min var å ha en sjef som innså behovet for variasjon og nye utfordringer og sørge for at man fikk det iblant. Jeg vil ha en sånn sjef igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå