Kvist Skrevet 20. mars 2006 #1 Skrevet 20. mars 2006 Har kjøpt meg et utrolig lekkert korsett fra Vollers Kjøpte på internett og fikk selvfølgelig ikke prøvd det først... Saken er den at det sitter flott i livet så størrelsen er nok riktig, men puppene ligger lissom litt løst oppi det Kan det gå an å sy det inn litt øverst? Kan vel tenke meg at det er snakk om de øverste 5-7 cm og at det sikkert bør tas inn et par-tre cm... Kan ikke særlig mye om søm selv så jeg lurer på om det er snakk om å demontere hele greia eller om det kan gjøres litt enklere? Tips om dyktige syersker i nærheten av Fredrikstad mottas med takk
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #2 Skrevet 20. mars 2006 Dette tror jeg funker helt bra, men pass på å ikke la det bli mellomfom fra der det er stramt til der du syr. Jeg tror du bør brette det inn smalt nederst og bredt ytterst (i en V) på innsiden og sy igjen. Klønete forklart ja, men jeg prøver
Knurr Skrevet 20. mars 2006 #3 Skrevet 20. mars 2006 Husk å sy veldig godt da - har opplevd pinlige "forsvinningsnummer" fra hjemmelagde innleggssømmer! PS: Ojojoj det var fint! Hvordan er det å ha på? Er det veldig langt?
Kvist Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2006 Takk for svar! Towelie: Tror ikke jeg skal prøve meg på noe sying selv... men altså brette V'er... bør vel fordele dem rundt da eller, hvis ikke blir vel formen helt snodig? Altså mange smale bretter, en i hvert mellomrom f.eks? Kanskje mamma kan sy sånt? hmm... Knurr: Ehh, hvordan det er på ja. Det er stivt og ganske trangt , sambo snørte meg sammen i sta og da "forsvant" 8cm rundt livet, tror jeg går for litt løsere hvis jeg skal ha det på mer enn en times tid. Er absolutt ikke noen undertøysmodell i fasongen, men fy søren så lekker timeglassfasong jeg fikk med det på. Det er forholdsvis langt ja, fløy rundt her i sta med sægga bukse og korsett Som du ser på bildet går vanlig stringtruse lenger opp.
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #5 Skrevet 20. mars 2006 En link til et bilde hadde hjulpet Da kunne jeg sett om det var vanlig korsett eller korsett med pupper på! For er det sånn med pupper på, ville jeg bare sydd ytterst på cupen, nesten under armen..
Kvist Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2006 Hmm, det er da link det første innlegget mitt? Her er den i hvertfall en gang til : Korsett Tror da dette er av typen uten pupper... det er i grunnen jeg nesten også
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #7 Skrevet 20. mars 2006 åh, jeg trodde det var bare til butikken jeg Men jo, sy ned slike V-er på sidesømmene, så har du det (kanskje få hjelp av noen proffe sydamer til å sprette det opp og gjøre det ordentlig bra?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå