Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Finner ikke svar på nett så prøver her. Er i foreldrepermisjon. Min venninne driver en kafe og har oppstått en uheldig situasjon og trenger akutt hjelp i helgen. Min mann har ferie, og jeg kan steppe inn som hjelp. Har jeg lov om jeg ikke mottar lønn for arbeidet ? Vet man ikke kan jobbe og motta lønn, men står ingenting om at man ikke har lov til å jobbe ulønnet, om dere skjønner hva jeg mener :) 

Anonymkode: 4a08e...efd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du helt fint, så lenge det er ulønnet og ikke er noe som kunne gitt deg fremtidig inntekt. 

Anonymkode: 1fc23...7ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo frivillig arbeid, og det kan du helt klart gjøre. Hvis man skal gjøre arbeid med lønn, kan man enkelt pause (utsette) permisjonen ved å endre søknaden hos Nav. Det har jeg måttet gjøre et par ganger fordi jeg har måttet trå til litt på jobb underveis i permisjonstiden.

Anonymkode: 782c8...dc4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ingen som spionerer på deg ts, så hva du bruker permisjonstiden til er opp til deg.

hadde vært noe annet om du gikk på dagpenger, da kan du ikke egentlig jobbe frivillig på den måten, men mange gjør det likevel bare lar vær å si noe om det.

Anonymkode: 10984...419

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo ingen som spionerer på deg ts, så hva du bruker permisjonstiden til er opp til deg.

hadde vært noe annet om du gikk på dagpenger, da kan du ikke egentlig jobbe frivillig på den måten, men mange gjør det likevel bare lar vær å si noe om det.

Anonymkode: 10984...419

Nei, men selv om ingen spionerer vil jeg ikke bryte noe regelverk om det ikke hadde vært lov☺️ Nav sine regler er ikke alltid lette å forstå seg på.. Bedre å spørre en gang for mye😅

Anonymkode: 4a08e...efd

• Liker 1
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...