AnonymBruker Skrevet 9. juli #1 Skrevet 9. juli Jeg kjøpte jordbær fra Kiwi på mandag, og da jeg skulle spise de i går var de helt mugne og soggy. Dyre var de og, 70 kr Jeg har oppbevart de i kjøleskapet som jeg pleier med jordbær, aner ikke hvorfor de ble sånn. Tror dere det er noe poeng å klage til butikken? Selv om bærene var fine da jeg kjøpte de. Er bare veldig kjedelig å måtte kaste de. Ingen av bærene kan spises. Anonymkode: 3a69f...d6b
AnonymBruker Skrevet 9. juli #2 Skrevet 9. juli Er vel ikke butikken sin feil at du ventet med å spise bærene Anonymkode: eedb5...23a 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vel ikke butikken sin feil at du ventet med å spise bærene Anonymkode: eedb5...23a Men jordbær skal vel holde 1 dag i kjøleskapet? Jeg har aldri opplevd at bær har blitt dårlige etter 1 dag. Anonymkode: 3a69f...d6b 2
Ny Bruker Skrevet 9. juli #4 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jordbær skal vel holde 1 dag i kjøleskapet? Jeg har aldri opplevd at bær har blitt dårlige etter 1 dag. Anonymkode: 3a69f...d6b Mye kan skje mellom butikken og hjemmet. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #5 Skrevet 9. juli Ny Bruker skrev (3 minutter siden): Mye kan skje mellom butikken og hjemmet. Hva mener du? Jeg bor 15 minutter fra butikken, skjedde ingenting. Anonymkode: 3a69f...d6b
AnonymBruker Skrevet 9. juli #7 Skrevet 9. juli Ja, det synes jeg du skal gjøre. Anonymkode: 86b72...726 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #8 Skrevet 9. juli En vis mann sa en gang; Fruit is a gamble. Anonymkode: a105b...656 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #9 Skrevet 9. juli Du kan jo klage, men personlig spiser jeg jordbær stort sett samme dag. Med mindre det er til bakst på en søndag eller noe sånt. Jeg klager heller ikke på dårlige avokadoer, løk, o.l. Anonymkode: 67c86...a82
AnonymBruker Skrevet 9. juli #10 Skrevet 9. juli Neste gang skyller du dem med vann med litt eddik før rensing og før du setter dem i kjøleskapet. Da holder de lenger fordi du kvitter deg med bakterier og mugg. Anonymkode: 3b822...010 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #11 Skrevet 9. juli Når du kjøper frukt i kurv er det lurt å ta de ut av kurven med en gang du kommer hjem, slik at du får sjekket kvaliteten, skylt, tørket og flyttet de over i en annen beholder. Ett dårlig bær sprer seg fort til resten av kurven. Anonymkode: 45a08...b36 3
male32 Skrevet 9. juli #12 Skrevet 9. juli Selvfølgelig må du klage på dette. Dra tilbake til butikken å få pengene tilbake. Jeg kjøpte selv en kurv jordbær fra Nederland på Coop Obs til bare 10 kr tidligere i sommer. Den sto i kjøleskapet mange dager. Veldig gode var de også
AnonymBruker Skrevet 9. juli #13 Skrevet 9. juli male32 skrev (54 minutter siden): Selvfølgelig må du klage på dette. Dra tilbake til butikken å få pengene tilbake. Jeg kjøpte selv en kurv jordbær fra Nederland på Coop Obs til bare 10 kr tidligere i sommer. Den sto i kjøleskapet mange dager. Veldig gode var de også Utenlandske bær holder seg mye bedre enn norske, tydelig at det brukes mer sprøytemidler. Norske bær bør helst spises samme dag. Anonymkode: 308db...225 2
ivfmamma78 Skrevet 9. juli #14 Skrevet 9. juli (endret) Var på Kiwi i dag. Skulle kjøpe jordbær. Prislappen var 69 kr for en kurv. Og det var synlige mugne bær i alle kurvene. Endte med å ikke kjøpe. Hvem gidder betale så mye for dårlige bær? Jeg ville klagd. Med de prisene de kjører så tenker jeg man kan stille litt krav også. Endret 9. juli av ivfmamma78
AnonymBruker Skrevet 9. juli #15 Skrevet 9. juli Takk for tips angående å skylle bærene og legge de i noe annet, det visste jeg ikke. Jeg skulle egentlig på Kiwi med de råtne bærene, men rett etter jeg skrev denne tråden så hadde bærene begynt å lekke så det var bare å tørke opp og kaste. Kjøpte nye på Rema, og de ser foreløpig greie ut. Jeg la de i jordbærglass. Jeg pleier ha jordbær på havregryna mine, spiser ikke så mange om gangen. Anonymkode: 3a69f...d6b
AnonymBruker Skrevet 10. juli #16 Skrevet 10. juli Jordbær er en ferskvare. Jeg spiser det alltid med en gang, det blir så raskt dårlig hvis ikke. Anonymkode: 2a4c1...00d
petterm Skrevet 10. juli #17 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg kjøpte jordbær fra Kiwi på mandag, og da jeg skulle spise de i går var de helt mugne og soggy. Dyre var de og, 70 kr Jeg har oppbevart de i kjøleskapet som jeg pleier med jordbær, aner ikke hvorfor de ble sånn. Tror dere det er noe poeng å klage til butikken? Selv om bærene var fine da jeg kjøpte de. Er bare veldig kjedelig å måtte kaste de. Ingen av bærene kan spises. Anonymkode: 3a69f...d6b Du kan alltid klage på produkter du ikke er fornøyd med! Når jeg skal klage i butikken (ikke så ofte det skjer) pleier jeg å klage til en av de som har jobbet der lenge, ikke en tilfeldig nybegynner/sommervikar. De med erfaring er flinkere til å håndtere sånt. Det er ofte enklere å stille spørsmål om hvorvidt det du har kjøpt har forventet kvalitet. Eks: "Jeg kjøpte disse bærene på mandag, men allerede tirsdag så de sånn ut. Er det normalt?" I stedet for å ta med kurven tilbake til butikken så kunne du tatt bilde av bærene for å vise hvordan de så ut.
AnonymBruker Skrevet 10. juli #18 Skrevet 10. juli Du må klage! Jeg hadde nettopp samme erfaring. Norske jordbær fra Kiwi til kr 70 for korga. Antakelig fra samme "batch"? Vi skulle spise bærene senere samme dag, ble paff da jeg begynte å skylle dem. Var ikke mugg på, men fulle av slagskader, som om noen hadde trykket inn tommelen eller så ut som om snegler hadde spist av dem. Deler av bærene var veldig bløte. Alle som lå øverst var selvsagt fine. 😉 Og ja, de ble transportert kongelig fra butikk til hjem, ikke most nederst i handleposen. Jeg måtte kaste halve korga. Orket ikke gå tilbake til Kiwi, men registrerte klagen hos Bama neste dag med bilder av kvittering osv.. Fikk kr 70 inn på kontoen etter 2 dager sammen med beklagelse. Synes det er greit at de får beskjed om dette for å ta det videre med produsent. Jeg gir snart opp norske jordbær. Kjøpte på Meny i går, til kr 49. Fine og faste bær, sure som f...n. Tror sorten het Rumba. Vet ikke hva sorten på Kiwi het heller, hadde vært greit å vite slik at jeg kan unngå dem i fremtida. Det stod ikke på eska, kun bær produsert i Norge for Bama. Anonymkode: d919b...4bc
AnonymBruker Skrevet 10. juli #19 Skrevet 10. juli Kjøper ikke den norske overprisa jordbæra, den ser råtten ut i butikken allerede. Anonymkode: 9dbe2...cb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå