AnonymBruker Skrevet 9. juli #1 Skrevet 9. juli Jeg bor på gård, og tenker å innrede et rom på låven med tanke på air b&b. Det er lite (12m2), isolert og pen moderne standard i selve rommet. Men det er kun utedo (forbrenningstoalett) og utedusj. Man bor vegg i vegg (isolert) med hønene så noe lyd må man også regne med. Men idyllen er komplett når man våkner med utsikt ut over naturen og hønene klukker på tunet utenfor (fra kl 08). Jeg bor på et typisk turist sted og samtidig kun 10 min fra nærmeste by så det er mange besøkende her om sommeren. Men er det kun i mitt hode at folk orker å overnatte sånn? Regner ikke med noen vil bo der over lengre tid da det ikke er mulighet for matlaging. Men det er definitivt mye bedre enn fx telt 😁 Anonymkode: 47255...350
AnonymBruker Skrevet 9. juli #2 Skrevet 9. juli Synes det høres koselig ut! Helt sikkert noen som ville leid. Men sjansen er nok større om der var et minikjøkken med et lite kjøleskap og en hybelkomfyr/kokeplater. Sittegruppe ute og en kulegrill🌾 Anonymkode: 834f2...d2c 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det høres koselig ut! Helt sikkert noen som ville leid. Men sjansen er nok større om der var et minikjøkken med et lite kjøleskap og en hybelkomfyr/kokeplater. Sittegruppe ute og en kulegrill🌾 Anonymkode: 834f2...d2c Ja grill blir det også 😃 Og vannkoker, og et mini kjøleskap. Men nok ikke kokeplater.. ts Anonymkode: 47255...350 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #4 Skrevet 9. juli Det finnes helt sikkert folk som vil leie det. Men ikke for meg. Jeg må ha noe eget. Altså. Egen inngang. Ikke et rom. Kjøleskap er et must. Så det må du sette inn. Jeg hater at hotellene har tatt bort minikjøleskapene. Jeg synes det er godt med kald drikke. Og noe enkel mat som jeg kan ta når jeg vil. At jeg ikke er avhengig av en kiosk. Anonymkode: 7e113...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #5 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja grill blir det også 😃 Og vannkoker, og et mini kjøleskap. Men nok ikke kokeplater.. ts Anonymkode: 47255...350 Høres bra ut. Det er bare å prøv. Hva har du å tape på det? Anonymkode: 7e113...ecc
AnonymBruker Skrevet 9. juli #6 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres bra ut. Det er bare å prøv. Hva har du å tape på det? Anonymkode: 7e113...ecc Bare at det koster tid og penger å pusse det opp 😅 ts Anonymkode: 47255...350
AnonymBruker Skrevet 9. juli #7 Skrevet 9. juli Noen ganger så må man bare investere. Det finnes jo noen som leier en sofa hjemme til folk å. Så det finnes helt sikkert noen som vil leie slik også. Anonymkode: 7e113...ecc 1
Snublefot62 Skrevet 9. juli #8 Skrevet 9. juli Air B&B er ikke slik det var i starten. Mange gjester leser ikke detaljene før booking eller innsjekking. Og når de klager på ting til kundeservice så får de ofte medhold selv om feilen åpenbart er deres. Så skal du gjøre dette bør ikke pengene være styrende. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #9 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja grill blir det også 😃 Og vannkoker, og et mini kjøleskap. Men nok ikke kokeplater.. ts Anonymkode: 47255...350 Du kan kjøpe en elektrisk en, med én eller to kokeplater? Anonymkode: 4eb5f...abc 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #10 Skrevet 9. juli Vil rommet være godkjent for varig opphold? Er brannsikkerhet ivaretatt? Vindu? Er det mulig å låse og ivareta trygghet? Anonymkode: 54c79...b9b 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #11 Skrevet 9. juli Om du ikke vil ha kokeplate pga brannfare eller noe så bør det i hvert fall være en mikrobølgeovn. Anonymkode: cf0da...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #12 Skrevet 9. juli Nei, jeg ville ikke det. Men jeg bor ikke i telt eller trives med campingliv heller. Hvis det er høy turisme der du bor, er utleiepotensialet antagelig greit. Du bør som andre sier, sjekke lovligheten. Anonymkode: 04b94...3de 1
Margeritt Skrevet 9. juli #13 Skrevet 9. juli En airfryer hadde sikkert vært bra, slik at det er mulighet til å spise noe annet enn brødmat 😊 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #14 Skrevet 9. juli Jeg har faktisk kommet over noe lignende på Airbnb. Der var det 2 små rom med 4 køyesenger i hvert rom. Ett lite toalettrom og ett rom med dusj. De hadde god scor på alt, og det var hakket før vi leide dette sammen med en annen familie. Der sov du i en halvdel av låve med høns og hester i resten av låven. Det var godt beskrevet av verten. En god uteplass som fulgte med, og ett lite hybelkjøkken. Så jeg vil tro det er mulig å leie ut, men prisen var ganske bra. Tror det var 500kr natten. Anonymkode: 72ef4...3fa
AnonymBruker Skrevet 9. juli #15 Skrevet 9. juli Margeritt skrev (7 minutter siden): En airfryer hadde sikkert vært bra, slik at det er mulighet til å spise noe annet enn brødmat 😊 Det går faktisk an å spise noe annet enn brød. Det er bare nordmenn som er så fantasiløse. Anonymkode: 8b580...1b3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #16 Skrevet 9. juli Hvis du skal tilrettelegge for overnatting i en låve må du søke om bruksendring, og dersom det i det hele tatt er gjennomførbart er det så masse krav så må ivaretas at det ikke er verdt det. Du kommer nok fort opp i noen hundre tusen her med alt som skal med i byggesaken og selve ombyggingen. Anonymkode: 81d8f...fec 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #17 Skrevet 9. juli Det som er viktig er beliggenhet og aktiviteter. Hvis jeg f.eks skulle startet Birken, eller ett annet løp/ritt, og dette var ett rimelig overnattingsted like ved start, så hadde det vært helt ypperlig. Hvis jeg skulle gå Preikestolen eller en annen fjelltur, så kunne jeg fint tatt en slik overnatting først. Men om bytur, og by-turisme hadde vært årsaken til at jeg hadde behov for overnatting, så ville jeg valgt ett sted med dusj inne. Utedo og ingen kjøkken ser jeg ikke på som noe problem, men utedusj orker jeg ikke om jeg skal ha vanlige klær på meg og være ute blant folk. Skal jeg ut i naturen, trene, eller slikt, så er det derimot helt ok. Tar det da som en selvfølge at du som vert sørger for at toalettet er rent nok! Og at det er godt nok isolert til at ikke all bagasje lukter hønsehus etterpå Anonymkode: f87f4...f7f
AnonymBruker Skrevet 9. juli #18 Skrevet 9. juli Jeg ville ikke leid dette nå, har god råd og er i 50-årene, men kanskje da jeg var yngre og på gjennomreise. Vel og merke hvis jeg var turist og i utlandet, jeg ville nok ikke leid det her i Norge. Oppgrader litt da vel, så blir det mer attraktivt. Folk er veeeldig god vant i dag. Uansett, renslighet er alfa og omega, hvis det er omtrent klinisk rent og samtidig hyggelig, er alt good. (Har selv en øde fjellhytte uten vei, strøm og vann, og liker den livsstilen, men der er alt kjent for meg. Jeg ville ikke leid liknende for en natt). Anonymkode: 59dab...b86
AnonymBruker Skrevet 9. juli #19 Skrevet 9. juli Har faktisk leid noe lignende på Air bnb før. Bodde der i fire dager. Koselig. Anonymkode: 04ba8...c95
AnonymBruker Skrevet 9. juli #20 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det går faktisk an å spise noe annet enn brød. Det er bare nordmenn som er så fantasiløse. Anonymkode: 8b580...1b3 Var det oppgulpet alt du klarte å komme med? Anonymkode: 5debb...22f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå