AnonymBruker Skrevet 9. juli #1 Skrevet 9. juli Hvis du hadde hatt 1 million i startkapital. Hvordan hadde du disponert pengene hvis målet var å skaffe en passiv inntekt på 100.000 netto årlig? Anonymkode: bdd69...e5e
AnonymBruker Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli Det er umulig. Get a job eller kjøp Bitcoin og be til Satoshi. Anonymkode: f7b99...8b6
AnonymBruker Skrevet 9. juli #7 Skrevet 9. juli Investere i større bolig med skattefri utleiedel Anonymkode: 2d4ca...294
AnonymBruker Skrevet 9. juli #8 Skrevet 9. juli Kjøpt en haug med kurs fra noen på facebook og levd på salg av disse i årene som kommer. Anonymkode: ae256...41a
Knirke Skrevet 9. juli #9 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøpe en hybel for utleie Anonymkode: 2d4ca...294 AnonymBruker skrev (1 time siden): Investere i større bolig med skattefri utleiedel Anonymkode: 2d4ca...294 Utleie er ikke passiv inntekt.
AnonymBruker Skrevet 9. juli #11 Skrevet 9. juli 10% p.a. er ganske ambisiøst, man pleier å satse på 4% i lengden. Slik som statens pensjonsfond eller FIRE folket. Med 1 mill hadde jeg satt vel 70% i relativt trygge fond, slik som Nordnet Norge, og spekulert med resten i aksjer. GME, WAWI (trygg i lengden, masse avkastning), Equinor, litt AI og medisin aksjer, LUNR og Rocket Lab. Anonymkode: aaca0...725 1 1
Hololo Skrevet 9. juli #12 Skrevet 9. juli Knirke skrev (4 timer siden): Utleie er ikke passiv inntekt. passive inntekt er betegnelsen på ingen eller lite jobb, etter min erfaring med utleie så kreves det lite jobb, med andro ord så er det en passiv inntekt. Ellers hadde jeg plassert de i globalt aksjefond, DNB global har hatt en gjennomsnittlig årlig avkastning på over 17% de siste 3 årene, så hadde gitt greit over 100k i avkastning selv om ingenting er sikkert der. Hadde satset på utleie om jeg kunne kjøpe hele boligen uten lån, men da hadde jeg trengt litt mer enn 1 mill.
Hololo Skrevet 9. juli #13 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): 10% p.a. er ganske ambisiøst, man pleier å satse på 4% i lengden. Slik som statens pensjonsfond eller FIRE folket. Med 1 mill hadde jeg satt vel 70% i relativt trygge fond, slik som Nordnet Norge, og spekulert med resten i aksjer. GME, WAWI (trygg i lengden, masse avkastning), Equinor, litt AI og medisin aksjer, LUNR og Rocket Lab. Anonymkode: aaca0...725 4% avkastning er jo ganske lite da, inflasjonen vil jo spise opp avkastningen og vel så det.
Knirke Skrevet 9. juli #14 Skrevet 9. juli Hololo skrev (36 minutter siden): passive inntekt er betegnelsen på ingen eller lite jobb, etter min erfaring med utleie så kreves det lite jobb, med andro ord så er det en passiv inntekt. Ellers hadde jeg plassert de i globalt aksjefond, DNB global har hatt en gjennomsnittlig årlig avkastning på over 17% de siste 3 årene, så hadde gitt greit over 100k i avkastning selv om ingenting er sikkert der. Hadde satset på utleie om jeg kunne kjøpe hele boligen uten lån, men da hadde jeg trengt litt mer enn 1 mill. Lite jobb er fortsatt ikke passivt. Det er noe jobb, og man har også ulempen ved at det bor andre i huset. Å leie ut en rettighet, feks jakt eller fiske, er passivt. 4% avkastning høres veldig lite ut, ja. Selv høyrentekonto gir jo minst 4,5%. MPCC har i skrivende stund 23,5% direktesvkastning.
AnonymBruker Skrevet 9. juli #15 Skrevet 9. juli Hololo skrev (2 timer siden): 4% avkastning er jo ganske lite da, inflasjonen vil jo spise opp avkastningen og vel så det. Knirke skrev (1 time siden): Lite jobb er fortsatt ikke passivt. Det er noe jobb, og man har også ulempen ved at det bor andre i huset. Å leie ut en rettighet, feks jakt eller fiske, er passivt. 4% avkastning høres veldig lite ut, ja. Selv høyrentekonto gir jo minst 4,5%. MPCC har i skrivende stund 23,5% direktesvkastning. Dere er klar over at vi er i haleenden av ganske spektakulære, uvanlige økonomiske tider? I 2020-2021 kunne man lett doble pengene sine på ett år, egentlig nesten bare ved å velge i blinde. Over tid vil man se svingninger som også gir negativ avkastning av og til. Ved å ikke bruke mer enn 4% avkastning, vil man sikre seg slik at man bevarer den opprinnelige investeringsbasen også i nedgangstider. Anonymkode: aaca0...725 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå