Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Havspeil skrev (Akkurat nå):

Stifte familie i 50-åra.? Det er sjeldent det.

Far vår var nesten så gammel som det da han produserte meg og giftet seg. Han var ungdommelig til han var ca 60. Og har aldri sluttet å utvikle seg.

Anonymkode: 0b27c...20c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Far vår var nesten så gammel som det da han produserte meg og giftet seg. Han var ungdommelig til han var ca 60. Og har aldri sluttet å utvikle seg.

Anonymkode: 0b27c...20c

Samme her. Men sjeldent. Og ikke å anbefale. Uansett hvor sprek vedkommende er.. Jeg følte på utenforskap som barn  med en far som var betydelig eldre. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du tror ikke på ham med sin unnskyldning for å bryte avtalen med deg den helgen? Da hadde jeg ikke orket å være med en mann som jeg ikke trodde på.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel fordi jeg er så tiltrukket av han. Har jo prøvd å si at dette ikke er bra for meg og at dette ikke vil gå bra, men han forsvinner liksom ikke. Da sier han bare at han vet hva han ønsker seg nå, og det er et godt forhold.

Må jo også innrømme at den fysiske tiltrekningen er helt vill…. Når han ser på meg får jeg lyst til å kle av meg. 😂 Jeg er glad i sex og sex med han er helt fantastisk….

Anonymkode: bc220...3c0

Det er jo ikke hans ansvar å forsvinne?! Se hva du skriver. Det er ditt ansvar å ha respekt nok for deg selv og dine behov til å ikke akseptere denne lave standarden inn i ditt liv. 

Jeg har gått på smellen selv, og jeg led meg gjebnom 7 års tortur i en hekt jeg slet med å komme meg ut av. Han forandret måter å vise at han var forandre på, men han forandret seg aldri. 

Andre har fortalt deg i klartekst, og det har fanken meg han her også gjort. Hør på det han sier, han sier jo rett ut at han ikke har verdiene på plass. Dobbeltmoralsk, utro osv. 

Nei, absolutt ikke. Løp. 

Anonymkode: 31f08...5cd

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må jo også innrømme at den fysiske tiltrekningen er helt vill…. Når han ser på meg får jeg lyst til å kle av meg. 😂 Jeg er glad i sex og sex med han er helt fantastisk….

Forresten, hvordan føles det å vite at enhver kvinne han også er med på siden vil føle akkurat den samme kjemien og seksuelle tenningen sammen med han? Mens du ikke aner noe? 

Tygg på hvordan det vil føles for deg, for det er akkurat slik det er. De skaper denne seksuelle spenningen med kvinner og nettopp på den måten kommer de unna med alt de vil. Dette er et ekstremt kjent mønster. Får deg til å føle deg spesiell, når du er en av mange - men det får deg til å desperat ønske å kjempe for å bli den mest spesielle noensinne for han. Den som kan temme den ville siden av han. 

Dette er din tilknyningsstil som lurer deg, og eventuell usikkerhet. Et indre sår om å ønske å bli elsket og underbevisst tenker du nok at hvis denne mannen av alle menn kan falle til ro med meg... DA må jeg være bra nok og verdt å elske. Nervesystemet ditt lyver til deg. 

Snap out of it!

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel fordi jeg er så tiltrukket av han. Har jo prøvd å si at dette ikke er bra for meg og at dette ikke vil gå bra, men han forsvinner liksom ikke. Da sier han bare at han vet hva han ønsker seg nå, og det er et godt forhold.

Bare husk kondom, han høres ut som en vandrende kjønnssykdom. 

Anonymkode: e4795...b92

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei…..bare nei….🚩🚩🚩 Du kommer til å angre på at du har kastet vekk tid på en mann som tydeligvis er god til å manipulere….. finn heller en som evner å elske deg og ikke bare seg selv…..

Anonymkode: e69ff...546

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han bor vel ikke på en øy på Vestlandet? I så fall, løp og redd deg selv mens du kan.

Anonymkode: a2a2c...582

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 1.44):

Jeg dater, og har falt hodestups for en mann jeg har blitt advart om av mange.

Det som blir sagt om han er at han er notorisk utro, elsker damer, ligger med alt som kan krype og gå, er sjalu og dominerende. Altså ikke så flatterende.

Da vi traff hverandre første gang fortalte han meg om noen forhold han hadde vært i. Han var åpen på at han flørtet mye og likte å få damer til å føle seg sett (ved å si hei, prate litt, gi komplimenter ol). Han sa også at han har vært sjalu pga tidligere hendelser. Som han sa» «Jeg liker ikke å dele», og det skjønner jeg jo…. Han har også sagt at han kan være dominerende på den måten at han vil være «mann», få kvinnen til å ha det bra. 
Jeg har hele tiden vært åpen med han om at jeg ikke tror han er noe for meg, fordi jeg ønsker meg et fast, stabilt forhold. (Han er det alle vil kalle en «bad guy»…. )Han svarer hele tiden at det er det han søker nå. Trygghet. Noen å prate med om alt og dele livet med.

Jeg har flere ganger konfrontert han med bl.a at han har sjukt mange single damer som venner på Facebook, at han liker bildene deres og stadig får nye venner. Akkurat dette svarer han ikke på, men vi har jo datet en kort periode og jeg har jo også datet og lagt til nye mannlige matcher på Facebook etter at jeg var på første date med han. Blir det noe mer mellom oss vil jeg jo kreve at det stopper, for jeg må ha trygghet. Og det vet han. Forrige helg avlyste han avtalen vi hadde og påsto det var sykdom hos en nær slektning. Dette var jeg klar på at jeg ikke trodde noe på, men han står på sitt. Jeg har VELDIG vanskelig for å stole på han pga hva alle har sagt og dette med alle damene på Face.

Vi har en vanvittig god kjemi, er som en magnet på meg. Når vi har vært sammen har jeg følt meg fantastisk, han sier og gjør alt «rett». Og han er en Gud i senga. Ikke så rart med all den erfaringen. 🙈

Så burde jeg gi han en sjanse? Kan det være at han begynner å bli gammel og tenker at livet ikke bare er sex? Jeg prøver å holde igjen på følelser fordi jeg vet at dette er en «farlig» mann, sånn sett. Jeg vil jo stille krav til både det ene og det andre om jeg vil gi det en sjanse.

Er jeg bare naiv og dum? Eller kan det være at han vil noe mer nå?

Hm, folk advarer deg, han forteller og viser deg rett ut hvem han er

Du vil fortsatt prøve. Beklager, men du er nok dum. 

Anonymkode: 3c126...d22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 13.19):

Jeg vil bare si at dette er enda et bevis på at dere holder på på helt feil grunnlag og at det er mer psykiatri i dette enn følelser. 

Det er ikke hans ansvar å forsvinne ut av livet ditt, du må ta aktive valg og gå fra dette selv om du er sexfiksert. Du må bestemme, ikke vente at han velger for deg. Det er første skritt på vei i en usunn relasjon, du VET det er ille for for deg, men det drar deg inn. Du vet hvordan dette ender.

Ha. SIer han vil ha et seriøst forhold, men han kan jo si hva han vil, hva GJØR han i handlinger for å bevise det synes du? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

neppe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg vil bare si at dette er enda et bevis på at dere holder på på helt feil grunnlag og at det er mer psykiatri i dette enn følelser. 

Det er ikke hans ansvar å forsvinne ut av livet ditt, du må ta aktive valg og gå fra dette selv om du er sexfiksert. Du må bestemme, ikke vente at han velger for deg. Det er første skritt på vei i en usunn relasjon, du VET det er ille for for deg, men det drar deg inn. Du vet hvordan dette ender.

Ha. SIer han vil ha et seriøst forhold, men han kan jo si hva han vil, hva GJØR han i handlinger for å bevise det synes du? 

👏👏👏

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 1.52):

Slike forandrer seg ikke da det er en personlighetsforstyrrelse. Kjemien du kjenner er fordi han manipulerer og speiler deg. 

Anonymkode: 4eca0...3f0

Enig, en fyr på 50 som fortsatt oppfører seg sånn har alvorlige og uopprettelige personlighetsmessige brister.

Anonymkode: 5a007...c4f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du er i drømmesituasjonen. Du er voksen og reflektert, du ser røde flagg og farer, og faktisk vurderer hva som er fornuftig å gjøre. Du hopper ikke bare i det som en hodeløs høne. 

Så hvorfor spør du om råd for om det kaaanskje kan være liv laga likevel? Når du egentlig vet at etter den søte kløe, forelskelsen, sex og så lenge denne fyren oppfører seg fint fordi han vil vinne deg... så kommer den sure svie. For hvordan skal en slik ego mann kunne leve i et parforhold? 

Anonymkode: d142b...bc9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ikke psykiatri.. men psykologi. Ts har gjerne neppe noen psykiatriske plager, men psykologien ligger og lurer i underbevisstheten til oss alle. 

Ts vet at en 50-åring ikke forandrer seg. Det som kanskje er forandret er at han er blitt gammel og ikke kan leke så lett lengre med damer. Sånn at han ønsker seg en fast ego-pleaser. Men ellers er ikke personligheten og årsaken til at han har levd som han har gjort, noe som helst endret. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at du er i drømmesituasjonen. Du er voksen og reflektert, du ser røde flagg og farer, og faktisk vurderer hva som er fornuftig å gjøre. Du hopper ikke bare i det som en hodeløs høne. 

Så hvorfor spør du om råd for om det kaaanskje kan være liv laga likevel? Når du egentlig vet at etter den søte kløe, forelskelsen, sex og så lenge denne fyren oppfører seg fint fordi han vil vinne deg... så kommer den sure svie. For hvordan skal en slik ego mann kunne leve i et parforhold? 

Han trenger å jobbe med seg selv. Selvutvikling kan de fleste mennesker klare om dem gjør en innsats og legger ned arbeidet som må gjøres. 

Selvbevissthet er ofte nøkkelen.

Anonymkode: 1374e...266

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han trenger å jobbe med seg selv. Selvutvikling kan de fleste mennesker klare om dem gjør en innsats og legger ned arbeidet som må gjøres. 

Selvbevissthet er ofte nøkkelen.

Anonymkode: 1374e...266

Det er sjelden at mennesker som har utnyttet andre mennesker finner ut at de må slutte med det og jobbe med seg selv. Den jobbingen med seg selv er da oftes "hvordan kan jeg fortsette å utnytte andre mennesker selv om jeg har blitt gammel, jeg må nok finne opp nye metoder... fast dame å utnytte er kanskje middelet mot ensomhet"... 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 1.52):

Slike forandrer seg ikke da det er en personlighetsforstyrrelse. Kjemien du kjenner er fordi han manipulerer og speiler deg. 

Anonymkode: 4eca0...3f0

Og fordi lykkehormonene skrur seg av og på. Dette er ingen mann å stole på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er sjelden at mennesker som har utnyttet andre mennesker finner ut at de må slutte med det og jobbe med seg selv. Den jobbingen med seg selv er da oftes "hvordan kan jeg fortsette å utnytte andre mennesker selv om jeg har blitt gammel, jeg må nok finne opp nye metoder... fast dame å utnytte er kanskje middelet mot ensomhet"... 

Dette.

Han begynner å se tegn på alderdom og at det er viktig å ha ei hjemme for å ta vare på han. Ei naiv nok, og omsorgsfull nok, slik at hun blir. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 1.44):

Det som blir sagt om han er at han er notorisk utro, elsker damer, ligger med alt som kan krype og gå, er sjalu og dominerende. Altså ikke så flatterende.

Hadde ikke gidda å bruke tid på en mann som mest sannsynlig ikke vil forandre seg.

Anonymkode: 37b69...7c6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...