Gå til innhold

Er Moholt (Trondheim) et fint område for barnefamilier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at det muligens er mest studenter som bor på Moholt? Betyr dette at området ikke er spesielt barne-/familievennlig? Ville dere som er kjent latt barna deres vokse opp her?

Anonymkode: 60d25...6b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor rett ved Moholt (Blomsterbyen). Dette er et fint område å vokse opp, nært skole (Eberg, regner jeg med, hvis dere skal bo på Moholt). Nært sentrum (gangavstand hvis man takler å gå i en halvtime) og mange busser. Ikke mye kriminalitet. Men det stemmer at det er mange studenter, da. Dette gjør at det er flere tilbud som ikke ville vært der ellers - blant annet et fint lokalbibliotek, flere butikker og spisesteder.

Anonymkode: fbc1e...6fc

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Moholt er godt innafor :)
Bodde selv på Dragvoll, og kunne godt tenkt meg å bodd på Moholt.

Anonymkode: 442cf...be2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde på Moholt da jeg studerte. Veldig fint område med gode bussforbindelser. Synes det er veldig fint der nå også, når jeg en sjelden gang kjører gjennom der. Tyholt er også et fint område som er like i nærheten. Fantastisk utsikt over byen hvis man bor nærmest Singsaker. 

Anonymkode: f15b2...aa8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bor rett ved Moholt (Blomsterbyen). Dette er et fint område å vokse opp, nært skole (Eberg, regner jeg med, hvis dere skal bo på Moholt). Nært sentrum (gangavstand hvis man takler å gå i en halvtime) og mange busser. Ikke mye kriminalitet. Men det stemmer at det er mange studenter, da. Dette gjør at det er flere tilbud som ikke ville vært der ellers - blant annet et fint lokalbibliotek, flere butikker og spisesteder.

Anonymkode: fbc1e...6fc

Ser ut som det isåfall blir mer Moholt/Åsvang.

Det med bibliotek, flere butikker og spisesteder er jo bare positivt 😊 tenker mer i forhold til festing, bråk og om det bor mange andre barnefamilier der 😊

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det med bibliotek, flere butikker og spisesteder er jo bare positivt 😊 tenker mer i forhold til festing, bråk og om det bor mange andre barnefamilier der 😊

Ts

Bråk og festing konsentrer seg nok rundt studentblokkene, så det kan jeg ikke se for meg skal være et stort problem rundt i boligfeltene. De studentleilighetene som er for studenter med barn er jo også på Moholt så det er mange familier der. Kjente noen med barn som bodde der da jeg var student og de hadde et veldig koselig miljø med mange unger hvor alle kjente hverandre og de fant på ting og passet hverandre sine barn og sånt. Fikk inntrykk av at det var en fin plass å bo både for foreldrene og barna. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Nardo er mer familiært enn Moholt. Har bodd på begge stedene, men trives best på første nevnte. Synes det ble vel for mye, og assosierer bare Moholt med å være et student sted. De har jo både Moholt Studentby og Voll Studentby på Moholt.

Hvis jeg absolutt skulle jeg flyttet mot Moholt, ville jeg bodd mer oppover mot Berg. 

Anonymkode: 4b4f4...d8c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes Nardo er mer familiært enn Moholt. Har bodd på begge stedene, men trives best på første nevnte. Synes det ble vel for mye, og assosierer bare Moholt med å være et student sted. De har jo både Moholt Studentby og Voll Studentby på Moholt.

Hvis jeg absolutt skulle jeg flyttet mot Moholt, ville jeg bodd mer oppover mot Berg. 

Jeg har likevel inntrykk av at hverdagen på Moholt muligens vil være enklere? I og med at det er så mange butikker og sentre i nærheten i forhold til Nardo. Særlig når en ikke har bil..

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har likevel inntrykk av at hverdagen på Moholt muligens vil være enklere? I og med at det er så mange butikker og sentre i nærheten i forhold til Nardo. Særlig når en ikke har bil..

Ts

Det spørs jo hva man er ute etter da. Kiwi, Apotek 1 og Impulse (treningssenter) er på Nardobakken. Så har man Coop Mega, Boots Apotek, Rosenborg Bakeri, Floriss Blomster blant annet på Nardosenteret. Bussene går hvert 10ende minutt.

På vinteren kan det være et h*lvete å komme seg opp Moholt bakken for Metro bussene. Husker en gang at bussen brukte 25 min fra Gløs til Voll som vanligvis tar 5 min. Men jeg synes at Rema 1000 og Meny på Moholt har et bedre utvalg av varer enn Kiwi Nardobakken for eksempel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts

Nærmere Åsvang er du lenger unna studentboligene, og nærmere marka med fint turterreng. 

Anonymkode: fef14...91f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...