AnonymBruker Skrevet 9. juli #41 Skrevet 9. juli Har alltid tenkt at jeg gjerne ville hatt en Birkin, men jeg synes dessverre de begynner å bli litt oppbrukt nå. Ser dem overalt, det virker som om hver eneste influenser har en - og det gjør at de faktisk taper seg litt for meg. Jeg hadde nok takket ja hvis jeg ble tilbudt en, men da ville jeg hatt en størrelse 25 i brun eller sort. Skulle jeg investert i en fin veske selv nå hadde jeg nok heller kjøpt en klassisk Chanel eller Lady Dior enn en Birkin. Anonymkode: ae9ea...1b1 4
Carrot Skrevet 9. juli #42 Skrevet 9. juli Altså hvis man har pengen og vil bære dem rundt på armen, hvorfor ikke? 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #43 Skrevet 9. juli Sirah skrev (9 timer siden): Hadde jeg hatt økonomien til det hadde jeg kjøpt BÅDE en Birkin OG en hest til en halv million 😅 Begge deler er akkurat like tullete og jeg hadde glatt blåst de pengene på begge deler 😅 Hahaha så for meg deg komme ridende med en diger birkin under armen for å skikkelig understreke det du sa 😂 Anonymkode: 40023...101 3
Million Skrevet 9. juli #44 Skrevet 9. juli Fargen var fin, men jeg likte ikke selve vesken. Stor og klumpete. Ser tung ut. Har så godt som aldri noe bruk for en sånn veske. Jeg tror ikke jeg hadde giddet å bruke så mye på en veske heller, selv om jeg hadde hatt pengene på konto. Har ikke brukt veske i det daglige på mange år, men når jeg går i kjole og skal ut en kveld, så må jeg bruke en liten veske jeg har (den eneste) da det ikke er lommer i kjoler, stort sett.
AnonymBruker Skrevet 9. juli #45 Skrevet 9. juli At alskens influenser-rusk og rask tripper rundt med denne gir en stripe i lakken hos Hermes-imperiet. De var det ultimate luksus-motehus, disse "kjendisene" som har blitt kjent av helt feil grunner har gjort merkevaren billigere i mine øyne. Men vesken er pen og elegant, det har den alltid vært. Klassisk pen og det vil den være i hundre år til. Anonymkode: 7ea27...0e7 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #47 Skrevet 9. juli Merkelig at noen kan elske - en veske?!? En katt ja, en mor ja, men Anonymkode: 96832...faf 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #48 Skrevet 9. juli Så festlig med noen av de som er negative, men jeg hadde hatt råd til den selv altså. De fleste gidder ikke bruke 150 000 på en veske som er upraktisk i tillegg. Ikke er de fine. Men de aller fleste hadde ikke hatt råd, Du må ha et vist forbruk for å få lov å kjøpe denne som oftest. Hvermansen blir ikke tilbudt en Birkin eller noen av de dyre Hermes veskene Anonymkode: 7df0c...5b2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #49 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hadde ikke brukt 150.000 på en veske, men jeg har nok brukt over 500.000 på hester og biler jeg måtte ha opp gjennom årene, vi har forskjellige prioriteringer og økonomsike morsomme sluk 😅 Anonymkode: 40023...101 Jeg kom i skade for å regne ut hva hesten koster meg i året, og auu… Ca 110 000 i året bare i stalleie, mat, forsikring og sko, så kommer uforutsette dyrlege-utgifter, behandlinger, kurs, utstyr, transport etc i tillegg… Og jeg har holdt på med hest i 30 år… Jeg kunne vært steinrik 😱 Så… jeg skal la være å uttale meg om hva jeg synes om folk som bruker 150 000 på en veske… Anonymkode: 7b277...a32 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #50 Skrevet 9. juli Det mest ironiske med Birkinvesken er at Jane Birkin, som vesken er oppkalt etter, var en miljøforkjemper og absolutt ikke en tilhenger av overkonsumpsjon og overdreven luksus. Ironisk. Anonymkode: cc9c7...8bc 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli #51 Skrevet 9. juli Synes ikke Birkin er så kult lengre. Har mistet det spesielle etter at halve influencer-Norge går rundt med det. Håper for din del ts at de ikke taper seg i verdi. Ser faktisk for meg at det kan skje nå som så mange tacky folk går rundt i det. Anonymkode: 6b792...01f 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli #52 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg fatter ikke hvordan noen betaler noen hundre tusen for en så lite pen veske. Har råd til det samme men liker ikke de dyre veskene for de er virkelig ikke pene. . Kjøper heller en pen sort veske til 500 - 1000 i hvilken som helst butikk. Men det er vel smaken som er som baken. Ville ikke hatt eller brukt de om jeg fikk de gratis 😅 Anonymkode: 21956...34d Så fint at du fikk sagt at du har råd til en slik veske. Det må være opp til hver enkelt hvor en velger å legge pengene sine. Hyggelig for Nora at hun har fått drømmeveska si. Blir samme ulla som når andre influensere kjøper Rolex. Har de råd, er det bare å kjøpe. Det vil alltid være misunnelse blant folk, uansett om de har "råd" til det samme eller ikke. Anonymkode: edff5...1cc 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #53 Skrevet 9. juli Jeg har råd, men om jeg hadde valgt å kjøpe en Birkin ville jeg gått for vintage for å få den varianten jeg ønsket meg. Å gå gjennom alt styret som kreves for å få tilbud om en fra Hermes hadde jeg ikke giddet siden man risikerer å få tilbud om en variant som er en annen størrelse, farge etc. enn det man ønsker. Har sett flere influencere som har uttalt at "jaja, det var ikke helt den jeg ønsket, men jeg kunne jo ikke takke nei når jeg endelig fikk tilbud om en Birkin". Skulle jeg lagt 150K på bordet for en veske skulle det vært 100% drømmeveska, jeg ville ikke takket ja til en sort 25 cm med palladium hardware når det er en grå 35 cm med gold hardware jeg ønsker. Da klarer jeg meg heller uten. Anonymkode: 41415...5e4 2 2
k4ren Skrevet 9. juli #54 Skrevet 9. juli Jeg skal prøve å ikke virke sur og negativ her, men jeg forstår ikke hvorfor 😭 hadde den vært like lekker for dere om den hang i hylla på H&M til 399,-? Er det bare merket som gjør det, eller fasongen? Den ser jo ut som en koffert fra Minecraft? 7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #55 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg mister sansen for ymse vesker når influensere kjøper dem. Jeg har penger nok til å kjøpe, men vil ikke ha. Anonymkode: 2a63b...c58 Samme her. Jeg har alltid likt Hermès og har hartt veldig lyst på mye uten å helt ta steget, litt fordi det krever mer enn bare penger, man må pleie forholdet til butikken og alt det der også og det var en viss forpliktelse å begynne på veien mot en veske så jeg satt å avventa og holdt meg litt på gjerdet. Det bød meg også litt imot å skulle bevise at jeg var «verdig» å få kjøpe drømmeveska. Så har det bare eksplodert nå de siste 4-5 årene med influencere som omtrent går rett inn og blir tilbudt veske etter veske uten noe mer om eller men. Hermès hauls der folk har en dunge orange poser og åpner ting etter ting i en kvalmende fremvisning av vulgær overflod. Det har tatt hele piffen ut av ønsket om en veske for min del. Jeg assosierer ikke lenger merket med kvalitet eller klasse desverre. Jeg har kanskje bare blitt for gammel for det også. Anonymkode: 4bcd1...6c8 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #56 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tråder som denne om vesker gjør at jeg mister enda mer sansen for influensere. Hvilken verdi har det for folk flest at denne kvinnen har en veske til 150 000? Hva er hensikten med at avisen skriver om dette? Og at tråden opprettes? Anonymkode: 0066b...05a Nyhetssaken er vel ikke laget for deg? Jeg ble overrasket over at hun fikk kjøpt den, og overrasket over at ts står på liste ( nå aner vi ikke hvem ts er da ) jeg tror aldri jeg har sett en Birkin i Norge før 😅 satt ved siden av en i puerto banus i Marbella for noen år siden, nærmeste jeg har kommet. Anonymkode: 5bc67...fe4
AnonymBruker Skrevet 9. juli #57 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg fatter ikke hvordan noen betaler noen hundre tusen for en så lite pen veske. Har råd til det samme men liker ikke de dyre veskene for de er virkelig ikke pene. . Kjøper heller en pen sort veske til 500 - 1000 i hvilken som helst butikk. Men det er vel smaken som er som baken. Ville ikke hatt eller brukt de om jeg fikk de gratis 😅 Anonymkode: 21956...34d Det handler jo ikke om og ha råd ,men om å få kjøpe. Hvis du hadde fått kjøpt, så kunne du jo bare solgt den med fortjeneste. Hvis du hadde fått en gratis kunne du jo bare solgt den til en halv million hvis du ikke vil bruke den selv. Anonymkode: 5bc67...fe4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #58 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det mest ironiske med Birkinvesken er at Jane Birkin, som vesken er oppkalt etter, var en miljøforkjemper og absolutt ikke en tilhenger av overkonsumpsjon og overdreven luksus. Ironisk. Anonymkode: cc9c7...8bc ironisk med tanke på at den ene vesken kan brukes til absolutt alt i et helt liv og at man da ikke egentlig trenger flere vesker enn den ene? Hvis ikke det er å være miljøbevisst så vet jeg ikke hva er... Anonymkode: 437e2...570 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #59 Skrevet 9. juli k4ren skrev (6 minutter siden): Jeg skal prøve å ikke virke sur og negativ her, men jeg forstår ikke hvorfor 😭 hadde den vært like lekker for dere om den hang i hylla på H&M til 399,-? Er det bare merket som gjør det, eller fasongen? Den ser jo ut som en koffert fra Minecraft? Hvis det hadde hengt noe i hylla på H&M i samme kvalitet og like klassisk så hadde den vært like lekker ja. selvsagt har merke noe og si. Og markedsføringen har vært helt genial. Det blir jo mer enn en veske, men en investering . Det handler jo at Hermès tillater deg og kjøpe den. jeg synes den er lekker og klassisk ja. Og kommer selvsagt aldri til og få kjøpt ( handler ikke om penger ) . Anonymkode: 5bc67...fe4
AnonymBruker Skrevet 9. juli #60 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ironisk med tanke på at den ene vesken kan brukes til absolutt alt i et helt liv og at man da ikke egentlig trenger flere vesker enn den ene? Hvis ikke det er å være miljøbevisst så vet jeg ikke hva er... Anonymkode: 437e2...570 Ingen som kjøper denne veska bruker den til alt og lar være å kjøpe flere. Anonymkode: cc9c7...8bc 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå