AnonymBruker Skrevet 9. juli #61 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): ts her takk for masse gode svar og støtte. Det hjelper faktisk å høre fra så mange at dere ikke synes det er rart Om jeg har tenkt tanken på at min mor kan være medvirkende årsak i mye av det jeg sliter med? Vet du hva der tror jeg dere er inne på noe. Hun vil at andre skal være slik hun ønsker de skal være, og er du ikke det får du stikk, kritikk eller vonde sprøsmål. Er vel ikke bra at barn eksponeres for slikt ? Hun har også sterke meninger om hvordan gutter skal være , og jenter skal være. Ene barnet mitt er gutt. Han løp stolt til bestemor og ville vise henne en Chase han hadde perlet helt selv og fulgt oppskrift. Da snakket hun det bort og ville ha han med ut for å leke med gravemaskiner og slik isteden husker når jeg var 7-8 år og hadde laget et perm med over hunder jeg hadde tegnet, sortert etter farge eller størrelse , og stolt gikk for å vise til mamma og tante . De ble helt sjokka over at et så lite barn gjorde slikt og jeg fikk ikke skryt og anerkjennelse men beskjed om at dette ikke var normalt og at jeg måtte stoppe med sånn . Jeg gikk fra å være stolt og spent til å være knust. Jeg var jo så stolt av arbeidet mitt men fikk beskjed om at det bare var rart men jeg skal fortsette å perle ❤️ det er mamma som er rar, ikke meg Anonymkode: 92d43...07b Dette gir ikke mening. Alle foreldre blir stolte når barna deres tegner. Anonymkode: 74448...3d5
AnonymBruker Skrevet 9. juli #62 Skrevet 9. juli Om du perler Peppa gris eller Vatikanet spiller ingen rolle for meg. Hvis dette funker for deg og gir deg noe så er det godt nok. Hvem bryr seg om hva din mor mener, hun har gått ut på dato. Anonymkode: 390e0...77c 2 2
BobbySocks Skrevet 9. juli #63 Skrevet 9. juli Er moren din skyld i kverningen og usikkerheten du sitter med? Skit nå vel i hva hun sier, som om strikking er mer høyverdig! 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #64 Skrevet 9. juli Absolutt ikke. Hobbyer har ikke alder. Jeg bygger LEGO for voksne🥰❤️ Anonymkode: 61632...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #65 Skrevet 9. juli Jeg tenker at du kan drite i hva moren din mener. Hvordan skal perling være verre enn hvilken som helst annen hobby? Hva folk driver med, om det er å se sport, surfe på nettet eller samle på frimerker, må de da få bestemme selv uten å bli dømt. Din mor høres ut som en person som er nedbrytende for din selvfølelse. Anonymkode: 0d5ea...874
AnonymBruker Skrevet 9. juli #66 Skrevet 9. juli Det er ikke barnslig. Noen strikker, andre legger puslespill eller fargelegger. Det er da bare fint. Anonymkode: c1dcb...8f7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #67 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Synes det er helt idioti når hankjønn bruker perler. Kvalmeste jeg ser Anonymkode: 830ea...8a6 Hæ? Anonymkode: 3e4af...262 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #68 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): ts her husker når jeg var 7-8 år og hadde laget et perm med over hunder jeg hadde tegnet, sortert etter farge eller størrelse , og stolt gikk for å vise til mamma og tante . De ble helt sjokka over at et så lite barn gjorde slikt og jeg fikk ikke skryt og anerkjennelse men beskjed om at dette ikke var normalt og at jeg måtte stoppe med sånn . Jeg gikk fra å være stolt og spent til å være knust. Jeg var jo så stolt av arbeidet mitt men fikk beskjed om at det bare var rart men jeg skal fortsette å perle ❤️ det er mamma som er rar, ikke meg Anonymkode: 92d43...07b Fryktelig trist. Din mor burde hatt veiledning i foreldrerollen. Fortsett å perle og kos deg med det. Anonymkode: 0d5ea...874
Stoltskeiv Skrevet 9. juli #69 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Før henne tenkte jeg at dette er en hobby på lik linje som at andre strikker, gamer eller pusler. Men reaksjonene hennes får meg til å tvile på meg selv og gå tilbake til kverningen og grublingen jeg hadde før Anonymkode: 92d43...07b Skal din mor bestemme hva du skal tenke?
AnonymBruker Skrevet 9. juli #71 Skrevet 9. juli Jeg lurer på hvor folk har funnet øvre aldersgrense på hobbyer jeg?😅 Jeg fargelegger, bygger lego, gamer og leser fantasy bøker i en alder av 34 år. Synd at moren din skal gi deg dårlig samvittighet for noe som faktisk får deg til å slappe av, men prøv å ignorer henne så godt du klarer. Kos deg med perling❤️ Anonymkode: dfc0a...2ef 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #72 Skrevet 9. juli Synes ikke det er rart. De fine bildene har jeg sett folk har laget. Og jeg har sett folk lager pynt for å ha på vesker og slik. Jeg laget for å pynte pakkene jeg ga bort. Kos deg med det. Det er din mor som er helt på jorde her Anonymkode: 4eeca...fa9
AnonymBruker Skrevet 9. juli #73 Skrevet 9. juli Jeg er 38 og bygger lego 😉 Drit i hva andre sier, gjør det som gjør deg selv godt 🙂 Siden du føler en ro over det å perle så synes jeg du skal fortsette med det, drit i hva moren din sier 🙂🙂 Tenk på deg selv og din mentale helse. Anonymkode: 0a588...7a5
monican94 Skrevet 9. juli #74 Skrevet 9. juli perling er like fin hobby spm mye annet, dropp å fortelle mor om det om hun er så sneversynt
AnonymBruker Skrevet 9. juli #75 Skrevet 9. juli Hadde du fortalt meg det da du var i behandling hos meg på dps, hadde jeg applaudert det. Helt fantastisk at du har funnet en hobby som du kobler av med! Ser ikke forskjell på perling og strikking. Vurderer å prøve meg på perling selv Anonymkode: d7bc3...5ac
Honey Dew Skrevet 10. juli #76 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 22.30): Kjempe fint 🥰 Jeg perler med miniperler og lager alt fra julepynt til bilder. Lager 3D figurer til barna og annet. Elsker det. Søk opp på tiktok så får du så mye inspirasjon. Er ei norsk dame som perler Disney. Hun er så flink 🙂 Anonymkode: 7d577...b01 Åh, det høres så fint ut. Har du et bilde å dele av perlingen?
AnonymBruker Skrevet 10. juli #77 Skrevet 10. juli Ikke bry deg. Sett din mor litt på plass ved å si at hun overreagerer totalt, om du makter. Gjør det som gjør deg lykkelig så lenge det ikke direkte går ut over noen andre. Anonymkode: de828...386
AnonymBruker Skrevet 10. juli #78 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette gir ikke mening. Alle foreldre blir stolte når barna deres tegner. Anonymkode: 74448...3d5 Hah da har du ikke møtt min mor. Hun har aldri skrytt av noen jeg har gjort eller laget, men bare kommet med kritikk om meg . Er en grunn for at hun sitter alene i dag 😉 Så nei ikke alle foreldre skryter av barna sine. Anonymkode: 0a588...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #79 Skrevet 10. juli Mora di er ikke helt i vater. Anonymkode: c60dd...62c 1
Fru Uperfekt Skrevet 10. juli #80 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 22.23): Ville du syns det var rart om en voksen person perlet? Det synes nemmelig min mor.. Barna mine ble gamle nok til å perle og jeg perler med dem, og fant ut at dette likte jeg samtidig som jeg stresset ned. Har slitt med mye selvhat, redsel, tankekvering og uro (mye mulig udiagnosert adhd i følge dps) Etter jeg begynte med perler som hobby har det hjulpet VELDIG. mye med ro i kaoset i hodet . Jeg perler ikke Peppa gris liksom, men store kunsteristiske bilder etter oppskrifter fra pintest. Jeg koser meg Nå har vi dratt på ferie med foreldrene mine. Jeg tok med perler både for min skyld og ungene . Og nå er mamma dødsflau av meg. Hun kommer stormende «du kan jo ikke gjøre dette, perling er for småbarn» «dette må du fortelle dps om» «jeg skal kjøpe deg strikketøy eller broderi, bare stopp denne galskapen» «tenker du ikke over hva andre tenker om deg»?. Sammenligner det med de som driver med reborn dukker da blir jeg jo trist igjen. Tviler på meg selv. Mer tankekverning og usikkerhet om meg selv . Er det virkelig så rart ? Er det så stor forskjell om noen perler et bilde eller brodere et bilde? Hva tenker dere ? Er perling hos voksne på lik linje som reborn dukker eller utrolig rart? Noen her som liker perler? min mor er en fasade person kan nevnes. Anonymkode: 92d43...07b Det er innafor, perler selv innimellom for å lage feks spillfigurer som kan henge på barnas rom. Teknisk sett er det jo og perling når jeg lager perlebelte og bringeduk til bunader
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå