Gå til innhold

Ville du syns der var rart om en voksen person perler? Det syns min mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du syns det var rart om en voksen person perlet?  Det synes nemmelig min mor..

Barna mine ble gamle nok til å perle og jeg perler med dem, og fant ut at dette likte jeg samtidig som jeg stresset ned. Har slitt med mye selvhat, redsel, tankekvering og uro (mye mulig udiagnosert adhd i følge dps) Etter jeg begynte med perler som hobby har det hjulpet VELDIG. mye med ro i kaoset i hodet . Jeg perler ikke Peppa gris liksom, men store kunsteristiske bilder etter oppskrifter fra pintest. Jeg koser meg

Nå har vi dratt på ferie med foreldrene mine. Jeg tok med perler både for min skyld og ungene . Og nå er mamma dødsflau av meg. Hun kommer stormende «du kan jo ikke gjøre dette, perling er for småbarn» «dette må du fortelle dps om» «jeg skal kjøpe deg strikketøy eller broderi, bare stopp denne galskapen» «tenker du ikke over hva andre tenker om deg»?. Sammenligner det med de som driver med reborn dukker 

da blir jeg jo trist igjen. Tviler på meg selv. Mer tankekverning og usikkerhet om meg selv . Er det virkelig så rart ? Er det så stor forskjell om noen perler et bilde eller brodere et bilde?  Hva tenker dere ? Er perling hos voksne på lik linje som reborn dukker eller utrolig rart? Noen her som liker perler? 

min mor er en fasade person kan nevnes. 

Anonymkode: 92d43...07b

• Liker 1
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du selv? Uavhengig av hva din mor mener?

Anonymkode: 68e94...5d4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tenker du selv? Uavhengig av hva din mor mener?

Før henne tenkte jeg at dette er en hobby på lik linje som at andre strikker, gamer eller pusler. Men reaksjonene hennes får meg til å tvile på meg selv og gå tilbake til kverningen og grublingen jeg hadde før

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Før henne tenkte jeg at dette er en hobby på lik linje som at andre strikker, gamer eller pusler. Men reaksjonene hennes får meg til å tvile på meg selv og gå tilbake til kverningen og grublingen jeg hadde før

Hvis du koser deg med det, hvorfor er det viktig hva din mor mener?

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjempe fint 🥰

Jeg perler med miniperler og lager alt fra julepynt til bilder. Lager 3D figurer til barna og annet. Elsker det. Søk opp på tiktok så får du så mye inspirasjon. 

Er ei norsk dame som perler Disney. Hun er så flink 🙂

Anonymkode: 7d577...b01

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i å både strikke, brodere, sy klær og kniple. Perling har jeg også vært innom. Har utelukkende fått positive reaksjoner. Faktisk er det sånn at jo mer "uvanlig" (ville aldri brukt ordet "rart") håndverket er, jo mer imponert blir folk. 

Moren din er rar, fordømmende. Har hun alltid vært sånn?

Anonymkode: eeb95...d64

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er glad i å både strikke, brodere, sy klær og kniple. Perling har jeg også vært innom. Har utelukkende fått positive reaksjoner. Faktisk er det sånn at jo mer "uvanlig" (ville aldri brukt ordet "rart") håndverket er, jo mer imponert blir folk. 

Moren din er rar, fordømmende. Har hun alltid vært sånn?

Anonymkode: eeb95...d64

Ts

takk for at du deler ❤️ da er det minst en annen som har perlet som voksen 

Mamma er et en helt vanlig grei dame. Men aksepterer dårlig at andre mener andre enn henne. Da plager hun andre med sin mening på en måte.  I oppveksten stilt undrende spørsmål «er du sikkert på at du vil ha på deg den jakka til den buksa?» «eller motgang som barn kunne hun si «hadde du bare hørt på mora di, hadde ikke dette skjedd» . Sistnevnte var vondt 

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er få ting her i verden man blir "for gammel" til, å perle er en form for å lage kunst. Synes moren din virker som den barnslige her som har slikt syn.

Anonymkode: eb4f9...67b

• Liker 8
Skrevet

Perling er ikke rart eller forbudt over en viss alder! Jeg synes det er mye rarere at et voksent menneske blander seg opp i hvilken hobby et annet voksent menneske koser seg med. Fortell din mor at hobbypolitiet ikke finnes. Opplys henne også om at det er mye bedre at du får roet ned systemet med en hobby du liker, enn at hun skal stresse deg opp med å klage. Dps vil garantert støtte deg i dette. 

Kos deg med perling og ikke gjør som mora di sier ❤️

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Rart? Nei absolutt ikke. Koselig med hobby/håndarbeid. Noen strikker, noen driver med treskjæring, noen fargelegger, noen perler. Selvfølgelig gjør du det som passer best for deg. Så fint at det både er noe du kan gjøre sammen med barna og som gir deg ro i tanker og sjel. ❤️
Sjekk #pappasparlor på Instagram. Han er kul og dyktig! 

Anonymkode: 1ad0f...c7e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei syns ikke det er rart.

jeg forstår derimot at en oppvekst med din mor har ført til mange utfordringer, la dette bli din siste ferie med henne 🥰

Anonymkode: f6760...0c8

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tviler på om moren din hadde blitt så veldig positiv om du hadde gamet eller puslet heller. Bare smil tilbake når hun styrer sånn, og si at det er veldig mange ting som i hennes barndom ble sett på som barneaktiviteter men som det nå er vanlig å gjøre mer avanserte versjoner av. Hun trenger ikke å forstå interessen, men du er voksen nå og du trenger ikke at hun henger seg opp i hva du liker :)

forresten er min 75 år gamle mor hekta på fargeleggingsbøker for voksne, mens naboen vår som er omtrent jevngammel spilte pokemon go med sine voksne barn i åresvis

Anonymkode: 5dc47...e23

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt idioti når hankjønn bruker perler. Kvalmeste jeg ser

Anonymkode: 830ea...8a6

AnonymBruker
Skrevet

Kan det tenkes at hennes kommentarer og meninger er mye av grunnen til ditt selvhat, redsel, tankekverning og uro? Hennes mening om det er jo ikke så viktig, men det er ikke rart du begynner å tvile på deg selv hvis du har vokst opp med sånne nedlatende stikkende spørsmål. Les om let them-teorien (eller hør siste episode av Linnea Myhre sin podcast Lev vel). Hva moren din mener om perling er revnende likegyldig. Kos deg med det, og kos deg enda mer med at hennes mening ikke lenger skal få bestemme hva du skal gjøre og ikke.

Anonymkode: fd39f...3e9

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det er helt idioti når hankjønn bruker perler. Kvalmeste jeg ser

Anonymkode: 830ea...8a6

Veldig merkelig.

Anonymkode: fd39f...3e9

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville du syns det var rart om en voksen person perlet?  Det synes nemmelig min mor..

Barna mine ble gamle nok til å perle og jeg perler med dem, og fant ut at dette likte jeg samtidig som jeg stresset ned. Har slitt med mye selvhat, redsel, tankekvering og uro (mye mulig udiagnosert adhd i følge dps) Etter jeg begynte med perler som hobby har det hjulpet VELDIG. mye med ro i kaoset i hodet . Jeg perler ikke Peppa gris liksom, men store kunsteristiske bilder etter oppskrifter fra pintest. Jeg koser meg

Nå har vi dratt på ferie med foreldrene mine. Jeg tok med perler både for min skyld og ungene . Og nå er mamma dødsflau av meg. Hun kommer stormende «du kan jo ikke gjøre dette, perling er for småbarn» «dette må du fortelle dps om» «jeg skal kjøpe deg strikketøy eller broderi, bare stopp denne galskapen» «tenker du ikke over hva andre tenker om deg»?. Sammenligner det med de som driver med reborn dukker 

da blir jeg jo trist igjen. Tviler på meg selv. Mer tankekverning og usikkerhet om meg selv . Er det virkelig så rart ? Er det så stor forskjell om noen perler et bilde eller brodere et bilde?  Hva tenker dere ? Er perling hos voksne på lik linje som reborn dukker eller utrolig rart? Noen her som liker perler? 

min mor er en fasade person kan nevnes. 

Svaret her er - hva tenker du selv? Bare du kan definere hva du mener er "rart". Det hjelper deg, og det sier alt uten et ord. 

Jeg kjenner ikke til moren din, men ikke burde styre deg og hva som hjelper for din helse. Å level i frykt om hva andre personer tenker er oppskriften til et urolig liv. 

Enklere sagt enn gjort, men aldri gi opp noe som betyr mye for deg. Si til de som spør at du bidrar med barna - eller si det rett ut uten skam. Ingen kan si noe som helst i mot det. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du er i hvert fall ikke den eneste voksne som perler, og det er veldig merkelig og dårlig gjort av mammaen din å kommentere det! Selvfølgelig kan du perle hvis du vil det, det er jo ikke noe galt med det!

Jeg perler hver dag selv, det blir vel litt på samme måte som de som liker å pusle puslespill, jeg bare liker å ha perlene og formene på bordet foran meg i hverdagen, så perler jeg litt her og litt der, tømmer det igjen, perler litt igjen... Driver ikke med håndarbeid, men liker å ha noe å holde på med mens jeg ser på TV for eksempel, så da er perler bra, og det er gøy med farger og mønstre :) Og jeg skammer meg ikke over det, det skal ikke du heller! 

Endret av princeofithilien
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Voksne driver da med alle slags aktiviteter som forbindes med barnlig og lekent sinnelag, som f.eks lego eller puslespill som nevnt over her. 

Endret av Sunnfjording
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Perler ikke, men liker å holde på med diamond painting, det er jo i samme gata. Jeg er 37 år og bryr meg ikke om hva folk eventuelt skulle mene om det 😊 så perl i vei, mora di er litt kjip 

Anonymkode: 548eb...fc6

• Liker 7
Skrevet

Det er ingenting i veien med å perle som voksen. Her har din mor helt feil. 

Det er en hobby på lik linje som strikking, fargelegging, pusling, maling osv. Noe å roe ned hodet med, og det r jo bra. Det er jo færre som perler enn strikker f.eks, men det betyr jo ikke at det er en dårligere hobby enn strikking for det om. 

Perl med hodet høyt hevet du! 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...