AnonymBruker Skrevet 8. juli #1 Skrevet 8. juli Mine to barn har nå fått nok. De vil kutte all kontakt med far fordi de ikke orker å være hos han mer. Barnas far har siden det ble slutt oppført seg veldig dårlig, fått seg ny samboer. Livet handler egentlig bare om nye samboeren. Tviholdt på barna 50/50, hovedsakelig fordi han vil slippe barnebidrag. Hver gang barns hva hos han, og det er jo 50% av tiden. Har han og samboer bevisst spist billigere, og droppet all hygge. Med en gang ungene er hos meg har de dratt på restaurant, reist og «levd livet». Deres ord. Barna går for lut og kaldtvann der, det er så ille at de merker det selv. Alle ferier har far og samboeren reist vekk når de ikke er der. Når barna er hos far er de hjemme. Så fort eldste ble gammel nok, var det uaktuelt å dra til far. Begge to vil ikke ha noe med far og gjøre. Ikke en gang annenhver helg er de interessert i. Nå har de endelig blitt hørt. Jeg har tidligere prøvd å snakke med FVK. Men far har fått medhold hver gang. På en side er jeg glad for at barna er hos meg på heltid nå og vil få det bedre. Men jeg føler også en slags sorg over at de «mister» faren sin helt. Det er så trist at det ikke er noen god farsfigur i livet deres. Jeg har prøvd å megle mellom barna og far mange gavner, men det er nytteløst så lenge far ikke bryr seg. Innerst inne håper jeg enda på at han skal skjerpe seg og se barna sine. Som faktisk elsker han og vil ha han i livet sitt. Uff, synes det er veldig vanskelig og trist Anonymkode: 3e18f...5ec 14
Jegkjedermeg Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli 7 minutter siden, AnonymBruker said: Mine to barn har nå fått nok. De vil kutte all kontakt med far fordi de ikke orker å være hos han mer. Barnas far har siden det ble slutt oppført seg veldig dårlig, fått seg ny samboer. Livet handler egentlig bare om nye samboeren. Tviholdt på barna 50/50, hovedsakelig fordi han vil slippe barnebidrag. Hver gang barns hva hos han, og det er jo 50% av tiden. Har han og samboer bevisst spist billigere, og droppet all hygge. Med en gang ungene er hos meg har de dratt på restaurant, reist og «levd livet». Deres ord. Barna går for lut og kaldtvann der, det er så ille at de merker det selv. Alle ferier har far og samboeren reist vekk når de ikke er der. Når barna er hos far er de hjemme. Så fort eldste ble gammel nok, var det uaktuelt å dra til far. Begge to vil ikke ha noe med far og gjøre. Ikke en gang annenhver helg er de interessert i. Nå har de endelig blitt hørt. Jeg har tidligere prøvd å snakke med FVK. Men far har fått medhold hver gang. På en side er jeg glad for at barna er hos meg på heltid nå og vil få det bedre. Men jeg føler også en slags sorg over at de «mister» faren sin helt. Det er så trist at det ikke er noen god farsfigur i livet deres. Jeg har prøvd å megle mellom barna og far mange gavner, men det er nytteløst så lenge far ikke bryr seg. Innerst inne håper jeg enda på at han skal skjerpe seg og se barna sine. Som faktisk elsker han og vil ha han i livet sitt. Uff, synes det er veldig vanskelig og trist Anonymkode: 3e18f...5ec Så utrolig leit å kjenne på slik😢 Jeg forstår godt å ønske at far tok ansvar. Det er det som er standard, og sett på som "ideelt". Noen ganger kan det være vanskelig for en foreldre å innse hvor kritisk ansvaret og kjærlighet er. Barn er spesielt sensitive til endringer, så jeg skjønner godt at de reagerer. Jeg håper det kan trøste å påminne deg om at når barna selv sier de ønsker å forbli hos deg heltid, så tenker jeg at du har gjort en fantastisk jobb. Du gjorde det du kunne for barna dine, og det setter dem nok enorm pris på. Til og med da det var vanskelig å få fullt ansvar, betyr det utrolig mye mer enn du tror at du sto opp for dem da trengte det aller mest. Husk å ta god tid til å kjenne på det, sitte litt med følelsene. Det er noe vi ikke kan kontrollere og det er greit, også noe fullstending normalt for en mor som virkelig bryr seg❤️ 4
Brunello Skrevet 8. juli #3 Skrevet 8. juli Hver gang jeg leser slike historier tenker jeg: Har ikke disse mennene kompiser? For hadde en av mine kamerater oppført seg slik, hadde vi andre fortalt at det ikke går an og forlangt endret oppførsel. Så mitt råd er å fordele kompisene hans hva som skjer. Mulig de er like udugelige, men det er i alle fall verdt å prøve. 12 3
KaffekoppQueen Skrevet 8. juli #4 Skrevet 8. juli Det er trist og en vond sorg. Kjenner på det jeg og, min eksmann har knapt ungene sine og finner på minimalt med den. Bruker derimot godt med penger på seg selv da…. De savner også en farsfigur, og merker de er ekstremt knyttet til meg. Og så fort de har en mann i livet sitt med på noe, så ser jeg hva de mangler. Her feks onkler, besteforeldre osv. Er virkelig en annen sorg enn man kan forestille seg 😕 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli Spist billigere du, er dette enda en first price tråd? hadde lett kjøpt first prise karbonader om jeg hadde kresne unger i hus, kjempegøy å kaste masse mat når man lager av rene råvarer bare for at barn i Norge er snart like kresne som britiske. Som i Nanny at de hater kyllingfilet og spiser bare kyllingnugget Anonymkode: d8756...600 1
Jegkjedermeg Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli 5 minutter siden, AnonymBruker said: Spist billigere du, er dette enda en first price tråd? hadde lett kjøpt first prise karbonader om jeg hadde kresne unger i hus, kjempegøy å kaste masse mat når man lager av rene råvarer bare for at barn i Norge er snart like kresne som britiske. Som i Nanny at de hater kyllingfilet og spiser bare kyllingnugget Anonymkode: d8756...600 Har du vurdert at dette ikke gjelder deg? Gjerne litt vanskelig å innse om du sliter med litt for mye hat i viljen, men du kjenner jo ikke til denne situasjonen. Du vet heller ikke hvem hennes barn er, og hvorfor preferansen er slik den er. 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli #7 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Mine to barn har nå fått nok. De vil kutte all kontakt med far fordi de ikke orker å være hos han mer. Barnas far har siden det ble slutt oppført seg veldig dårlig, fått seg ny samboer. Livet handler egentlig bare om nye samboeren. Tviholdt på barna 50/50, hovedsakelig fordi han vil slippe barnebidrag. Hver gang barns hva hos han, og det er jo 50% av tiden. Har han og samboer bevisst spist billigere, og droppet all hygge. Med en gang ungene er hos meg har de dratt på restaurant, reist og «levd livet». Deres ord. Barna går for lut og kaldtvann der, det er så ille at de merker det selv. Alle ferier har far og samboeren reist vekk når de ikke er der. Når barna er hos far er de hjemme. Så fort eldste ble gammel nok, var det uaktuelt å dra til far. Begge to vil ikke ha noe med far og gjøre. Ikke en gang annenhver helg er de interessert i. Nå har de endelig blitt hørt. Jeg har tidligere prøvd å snakke med FVK. Men far har fått medhold hver gang. På en side er jeg glad for at barna er hos meg på heltid nå og vil få det bedre. Men jeg føler også en slags sorg over at de «mister» faren sin helt. Det er så trist at det ikke er noen god farsfigur i livet deres. Jeg har prøvd å megle mellom barna og far mange gavner, men det er nytteløst så lenge far ikke bryr seg. Innerst inne håper jeg enda på at han skal skjerpe seg og se barna sine. Som faktisk elsker han og vil ha han i livet sitt. Uff, synes det er veldig vanskelig og trist Anonymkode: 3e18f...5ec Hva har faren egentlig gjort galt? Det er jo ikke tvil om at det er dine holdninger til hva som er bra nok som gjennomsyrer innlegget og helt sikkert har påvirket barna. Anonymkode: c2b52...afe 10
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli Min sønn på 21 vil ikke være hos meg fordi min bitre x kone nekter han det og truer han med å bryte kontakt. Så jeg har ikke sett han på flere år, og han svarer ikke på tlf og meldinger. Hun har nå klart det hun ville oppnå, å få meg oppgitt, lei meg og forbannet. Måtte de begge brenne i helv... Anonymkode: d0ba4...741 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli Jegkjedermeg skrev (2 minutter siden): Har du vurdert at dette ikke gjelder deg? Gjerne litt vanskelig å innse om du sliter med litt for mye hat i viljen, men du kjenner jo ikke til denne situasjonen. Du vet heller ikke hvem hennes barn er, og hvorfor preferansen er slik den er. Gud bedre.... "hat i viljen" til og med... Anonymkode: c2b52...afe
Jegkjedermeg Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli 3 minutter siden, AnonymBruker said: Gud bedre.... "hat i viljen" til og med... Anonymkode: c2b52...afe Ja hva skal mann ellers kalle det? Tenk å skifte fra et sårt tema slik at du kan snakke om hva du tenker angående first price og deg selv😅 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min sønn på 21 vil ikke være hos meg fordi min bitre x kone nekter han det og truer han med å bryte kontakt. Så jeg har ikke sett han på flere år, og han svarer ikke på tlf og meldinger. Hun har nå klart det hun ville oppnå, å få meg oppgitt, lei meg og forbannet. Måtte de begge brenne i helv... Anonymkode: d0ba4...741 Høres ut som en grunn til at han ikke vil ha kontakt med deg. Man sier ikke sånn om barnet sitt, selv om han er voksen. Anonymkode: bfb93...deb 12 11
AnonymBruker Skrevet 8. juli #12 Skrevet 8. juli Jegkjedermeg skrev (9 minutter siden): Ja hva skal mann ellers kalle det? Tenk å skifte fra et sårt tema slik at du kan snakke om hva du tenker angående first price og deg selv😅 Det var ikke jeg som skrev det, jeg kommenterte bare ditt smålige angrep på den andre debattanten. Anonymkode: c2b52...afe 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #13 Skrevet 8. juli Brunello skrev (1 time siden): Hver gang jeg leser slike historier tenker jeg: Har ikke disse mennene kompiser? For hadde en av mine kamerater oppført seg slik, hadde vi andre fortalt at det ikke går an og forlangt endret oppførsel. Så mitt råd er å fordele kompisene hans hva som skjer. Mulig de er like udugelige, men det er i alle fall verdt å prøve. Det kan jo være en helt annen historie kompisene får. Om den fæle mora som har satt ungene opp mot ham etc. Eller kanskje de ikke snakker om unger, ikke alle menn gjør det med kompisene sine. TS, ikke mye du kan gjøre. Vær en god mor for ungene dine, ikke snakk dritt om far, selv om det er fristende. Og for all del - krev ham for barnebidrag! Ta det via NAV. Ikke hør på sutter om at han har «lite penger». Anonymkode: 4b677...6e8 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli #14 Skrevet 8. juli Jegkjedermeg skrev (39 minutter siden): Ja hva skal mann ellers kalle det? Tenk å skifte fra et sårt tema slik at du kan snakke om hva du tenker angående first price og deg selv😅 Å ja, jeg er problemet 👍 holdninger til first price og billig mat er opplært av foreldre Anonymkode: d8756...600
Jegkjedermeg Skrevet 8. juli #15 Skrevet 8. juli 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å ja, jeg er problemet 👍 holdninger til first price og billig mat er opplært av foreldre Anonymkode: d8756...600 Ja, det er absolutt din feil. Håper dette hjalp. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #16 Skrevet 8. juli Jegkjedermeg skrev (1 minutt siden): Ja, det er absolutt din feil. Håper dette hjalp. Du er gøyal. hvor gamle er barna ts? De har jo rett til å blir hørt når de er eldre Anonymkode: d8756...600
AnonymBruker Skrevet 8. juli #17 Skrevet 8. juli Jeg skjønner ikke hvofor folk snakker om first price/ billig mat? Anonymkode: 28d7e...db6 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #18 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvofor folk snakker om first price/ billig mat? Anonymkode: 28d7e...db6 Ts sier barna er sure for de spiser billigere mat når de er der og så når de er vekk så reiser far, og går ut å spiser Anonymkode: d8756...600
AnonymBruker Skrevet 9. juli #19 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Spist billigere du, er dette enda en first price tråd? hadde lett kjøpt first prise karbonader om jeg hadde kresne unger i hus, kjempegøy å kaste masse mat når man lager av rene råvarer bare for at barn i Norge er snart like kresne som britiske. Som i Nanny at de hater kyllingfilet og spiser bare kyllingnugget Anonymkode: d8756...600 Hvor nevner jeg first price? Kan folk slutte å snu på tråder og få de til å handle om seg selv?! Det er tragisk! Hvor står det at barna er kresne? Vær så snill, hvis du ikke har noe relevant å så hold deg unna denne tråden. Det er et åpent forum, lag din egen tråd om det du vil diskutere! Anonymkode: 3e18f...5ec 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #20 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skjønner ikke hvofor folk snakker om first price/ billig mat? Anonymkode: 28d7e...db6 Ikke jeg heller. Det er ikke det tråden handler om. Anonymkode: 3e18f...5ec 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå