Gå til innhold

Klarer ikke kjøre på motorveien uten angst - andre som har opplevd bedring på det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Under oppkjøring hadde jeg en nesten-ulykke på motorveien.

Jeg har nå hatt lappen i 1 år og kjører hele tiden, men aldri på motorveien.

Bare jeg passerer motorveien så begynner jeg å svette, pulsen går opp og jeg klamrer hendene til ratter.

Har noen få ganger tvunget meg selv ut på motorveien, men jeg har angst og er redd hele veien jeg er på veien. 

Det er INGEN problem å kjøre i 80 på landeveier, så det er ikke farten som er skummel, men rett og slett minnet om nesten-ulykken.

Dere som hadde problemer med motorvei, fikk dere orden på angsten det etterhvert? Eller har dere bare måtte leve med være redd?

Jeg vet det er bare mengdetrening som sikkert skal til, men jeg håper jo å klare å kjøre på motorveien uten denne angsten - prøver å kjøre søndager/kvelder når det er lite trafikk, men fortsatt like mye angst.

Anonymkode: e8884...0ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjørte på motorvei de 10 første årene, men så etter hvert ble jeg bare mer og mer svett i hendene og ble helt svimmel. Nå unngår jeg alt av slike veier. Jeg burde nok også gjort som deg med mengdetrening, men jeg tør liksom ikke nå. Har det samme med lange tunneler. 

Anonymkode: b999c...400

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, da er vi flere.

Jeg unngår motorveier hvis jeg kan. Jeg har angst for høyder og dermed også broer - å kjøre over… Denne angsten har i de senere årene også utvidet seg til å gjelde motorvei. Merker at jeg føler meg veldig låst på en slik vei. På landevei har du  mulighet til å kjøre av, ta en pause etc (Selv om jeg aldri trenger å gjøre det når jeg kjører på landevei) På motorvei kan du liksom «risikere» å måtte kjøre i flere kilometer før du kan kjøre av. Du er liksom stuck med hva enn som måtte møte deg…

Jeg kjører kun på motorveien i nærheten av her jeg bor - på vante strekninger. Skal jeg lenger, kjører jeg omveier - eller sitter på med andre.

…og jeg som egentlig elsker å kjøre bil…  

Anonymkode: a8907...e41

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det motsatt, det er for meg mer anstrengende å kjøre på vanlig vei eller i by der det må tenkes fort. På motorvei kan jeg holde mitt eget tempo, de andre kan kjøre forbi, ingen som ligger og presser bak. Og mye tryggere pga midtdeler.

Anonymkode: b77da...dfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...