Gå til innhold

Skal på ferie og vil ikke trene i det heletatt - dårlig idé?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er en 26 år gammel mann som har trent styrke 3-6 ganger i uka i snart 2 år. I tillegg går/sykler jeg 1 time per dag.

Nå skal på en 2 ukers ferie i utlandet i begynnelsen av august, og har virkelig lyst til å ta en liten pause ved å kose meg med god mat og drikke og ikke tenke på hverken trening eller kosthold.

Har noen andre gjort noe lignende, er dette en veldig dårlig idé?

Anonymkode: 36d0e...505

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør du som du vil med! 

AnonymBruker
Skrevet

Det går sikkert fint å la være å trene i et par uker. Selv har jeg ikke trent siden siste fysisk på rekruttskolen, og det er 35 år siden. Har gått fint det Jeg har det bra og er ved god helse.

Anonymkode: 3c222...a60

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En to ukers ferie fra så mye trening er bare kjempebra for kroppen! Jeg trener også mye, og kroppen har veldig godt av å få slike pauser som du beskriver. Erfaringsmessig får jeg enda bedre resultater av treningen når jeg gir kroppen en skikkelig pause iblant. Kjør på og kos deg :D 

Anonymkode: a5717...f88

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er skadeforebyggende med en to ukers treningspause.

Da vil du også merke om retninga har blitt en besettelse eller om du kan slappe av uten.

Anonymkode: c6e57...c6f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig ide i forhold til hva? 

Anonymkode: 39a55...fb6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei,

Jeg er en 26 år gammel mann som har trent styrke 3-6 ganger i uka i snart 2 år. I tillegg går/sykler jeg 1 time per dag.

Nå skal på en 2 ukers ferie i utlandet i begynnelsen av august, og har virkelig lyst til å ta en liten pause ved å kose meg med god mat og drikke og ikke tenke på hverken trening eller kosthold.

Hvorfor ikke trene? 

Ferie er for meg en tid der vi har mye tid, så trener mer i ferien en til vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Det høres for meg ut som en god ide. Det er jo anbefalt å ta pauser fra trening.

Jeg har gjort mine beste prestasjoner etter en pause.

Anonymkode: db4ce...400

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en god ide!

brått kan du få en skikkelig progresjon når du tar opp treningen igjen etter ferien. Man har godt av en pause!!!

Anonymkode: 01f2b...5c0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare godt for kroppen med en lang treningspause! Men jeg ville vært litt forsiktig med kosthold og alkohol i de 2 ukene. Mye sukker, junkfood og alkohol kan herje med kroppen, spesielt om du lever sunt til vanlig og du vil nok ikke få den gode restitusjonen du kanskje ønsker. Kan også føre til mye vann i kroppen og stor vektoppgang på kort tid. Jeg personlig føler meg litt forgiftet og uggen i kroppen om jeg skal «kose» meg med usunn mat. 

Spis godt, men fornuftig. Litt kos selvfølgelig. Og tenk over alkohol- og væskeinntak. 

Ellers god tur😄

Anonymkode: 9a46d...578

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei,

Med et såpass «manisk» forhold til trening og kosthold har du nok veldig godt av en slik ferie, kos deg!

og det er ikke «manisk» fordi du trener mye, men fordi du bekymrer deg over 14 dager uten, det er irrasjonelt. 

Anonymkode: 1119a...28d

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...