AnonymBruker Skrevet 8. juli #1 Skrevet 8. juli For mange betyr sexen no langt mer en bare det å ha sex. Kanskje blir sexen brukt som en anerkjennelse, verdisettelse overfor noen ein er blitt ordentlig glad. Under sexen gi en noe av seg selv som ein ikkje gir til alle og enhver, og det er bare spesielt utvalgte son får tilgang til dine edle deler. Hva er betyr mest av den psykiske / fysiske delen under sexen ? Er det beste med sexen å imøtkome partner sitt behov for sex, og nerhet. ? Eller er det beste med sexen at dere begge føler at den seksuelle kjemien stemmer, og sexen er limet i forholdet. ? Bli sexen noen ganger brukt som pressmiddel ? Anonymkode: 92737...a4d
Resignert Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli Bekreftelse, dvs at dama kommer. Først da kan jeg tillate meg selv å komme, og samtidig beholde selvrespekten. Da sier det seg selv at skikkelig tungpulte damer blir en utfordring . 1
Abra Skrevet 8. juli #3 Skrevet 8. juli Sex for meg, som en aseksuell autist, er ikke annet enn en god følelse. Det er ikke noe jeg trenger i livet mitt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #4 Skrevet 8. juli Hva er betyr mest av den psykiske / fysiske delen under sexen ? Fysiske delen. Jeg liker anerkjennelsen, men liker enda mer det fysiske velbehaget. Jeg hadde ikke godtatt sex som ikke hadde gitt meg fysisk velbehag, selv om jeg hadde visst at partneren min var veldig glad i meg / "psykisk dyp" sex. Jeg hadde derimot akseptert det motsatte, men det beste er jo en blanding. Er det beste med sexen å imøtekomme partner sitt behov for sex, og nærhet? Nei. Det beste med sex er at det imøtekommer mitt behov for sex og nærhet. At han nyter er selvsagt viktig, men jeg prioriterer ikke hans nytelse over min. Det hadde bare blitt usunt. Eller er det beste med sexen at dere begge føler at den seksuelle kjemien stemmer, og sexen er limet i forholdet? Sex er nok en viktig faktor i mitt nåværende forhold. Vi hadde nok ikke holdt sammen lenge hvis sexlivet døde helt, men så er ikke dette mitt "ride or die" forhold heller. Mer ff. Bli sexen noen ganger brukt som pressmiddel ? Det kommer litt an på hva du legger i ordet. Jeg har ikke bare sex uten videre, jeg må føle meg elsket og bortskjemt utenfor soverommet. En stor del av nytelsen for min del er følelsen av å bli tatt vare på, så hvis den følelsen ikke er tilfredsstilt tenner jeg heller ikke og da blir det ingen sex. Anser ikke det som å bruke sex som "pressmiddel", men jeg tror nok det er en motivator til at min nåværende type passer på å bidra hjemme! Anonymkode: 9af31...e53
Irak Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): For mange betyr sexen no langt mer en bare det å ha sex. Kanskje blir sexen brukt som en anerkjennelse, verdisettelse overfor noen ein er blitt ordentlig glad. Under sexen gi en noe av seg selv som ein ikkje gir til alle og enhver, og det er bare spesielt utvalgte son får tilgang til dine edle deler. Hva er betyr mest av den psykiske / fysiske delen under sexen ? Er det beste med sexen å imøtkome partner sitt behov for sex, og nerhet. ? Eller er det beste med sexen at dere begge føler at den seksuelle kjemien stemmer, og sexen er limet i forholdet. ? Bli sexen noen ganger brukt som pressmiddel ? Anonymkode: 92737...a4d Den seksuelle kjemien må stemme for min del. Det er viktig i forhold til hvem jeg opplever at jeg er. Ser på meg selv som en veldig sensuell dame. Sex + intimitet = nærhet (tilstedeværelse) Jeg har ikke sex uten at jeg har lyst til å ha det. Det er veldig viktig for meg. Sex kan være en forsterkning i forhold til verdi og anerkjennelse. Man kan ikke basere det på sex alene. Det går ikke. Jeg er veldig selektiv i forhold til hvem jeg velger å gi meg hen til. Jeg trenger å føle meg trygg og verdsatt for den jeg er.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli Det beste med sex er nytelse og tilfredsstillelse. Sex er nærmest meningsløst uten det, iallefall i lengden. Jeg har aldri vært vedvarende så glad i en mann at det har vært greit å ha sex bare han får tilfredsstillelse av. Om det kun var tilfredsstillelse av partners behov ville jeg kjapt ha gått fryktelig lei sex. Hvilket jeg dessverre har erfaring med, til jeg lærte å styre unna menn som gir uttrykk for at menn liksom har seksuelle behov vi kvinner ikke har. Jeg fant meg en mann som virkelig skjønner at kvinner også er seksuelle, og da er sex alt fra å vise hverandre kjærlighet og ømhet til nytelse og tilfredsstillelse for tilfredsstillelsens del. Noen ganger elsker vi, og noen ganger knuller vi. Begge to får selvfølgelig for oss begge utbytte av sex, og begge må ønske sex for at det blir sex. Å være kåt og måtte vente en dag eller flere tåler vi begge, for ingen av oss vil ha egosex. Kanskje selvfølgelig da at sex aldri brukes som pressmiddel. Det er fullstendig fjernt for oss begge. Jeg tror ikke noen av oss har tenkt tanken engang. Ved slikt fokus på gjensidighet og at begge to skal ønske sex, nyte sex og oppnå tilfredsstillelse har vårt sexliv vedvart til glede for begge to i et etterhvert langt ekteskap, mens menn som trodde det holdt at de fikk tilfredsstillelse mistet jeg lyst på etter betydelig kortere tid. Hekt ærlig, menn som ikke skjønner at kvinner også er seksuell og trenger tilfredsstillelse de fortjener ikke annet enn et sexliv som går dunken. Man kan ikke tråkke på det man ønsker sterkt og fint. Sørgelig mange menn gjør det, i tro på at deres seksualitet er viktigere enn kvinnenes. At en kaktus ofte er mer hardfør enn en rose betyr ikke at man bør behandle rosen dårligere, men man må behandle den bedre. Klokt! Det lønner seg. (For ja, kvinners seksualitet er nok mer tander, og påvirkelig av dårlige forhold, dårlig pleie, og at kvinner opplever fysiske påkjenninger menn ikke opplever angående mens, fødsler, amming, med mer. Hvilket ikke er en unnskyldning for å behandle kvinners seksualitet dårligere, men gjør det viktigere å behandle den bra.) Anonymkode: e4fe9...67e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #7 Skrevet 8. juli For meg så er sex mest av alt noe godt og morsomt. Ligger ikke stort mer i det en som så. Ja. Sex kan være en koselig manifestasjon av kjærlighet med en man er glad i. Men sex kan også utelukkende handle om noe godt og gøy man har med en man er tiltrukket av…punktum. Har ingen psykiske eller mentale bindinger til sex egentlig, utover de tilfellene sex er en del av et kjærlighetsuttrykk med en kjæreste f.eks. Har ingen erfaring med at sex har vært kilde til noe kjipt, stressende, negativt, frustrasjon, diskusjon etc. Anonymkode: 61347...b58 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli En helt unik nærhet. Få og gi bekreftelse som er helt spesiell. Og såklart er det digg. Anonymkode: 07f69...f35 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli Det beste med sexen er den intense nærheten man får med den man elsker når han endelig trenger inn i deg. Det er en så sinnsykt ekstem nærhet når man har vært veldig kåt og man elsker personen. Ingenting kan måle seg med den følelsen . Anonymkode: cce73...ab0 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva er betyr mest av den psykiske / fysiske delen under sexen ? Fysiske delen. Jeg liker anerkjennelsen, men liker enda mer det fysiske velbehaget. Jeg hadde ikke godtatt sex som ikke hadde gitt meg fysisk velbehag, selv om jeg hadde visst at partneren min var veldig glad i meg / "psykisk dyp" sex. Jeg hadde derimot akseptert det motsatte, men det beste er jo en blanding. Er det beste med sexen å imøtekomme partner sitt behov for sex, og nærhet? Nei. Det beste med sex er at det imøtekommer mitt behov for sex og nærhet. At han nyter er selvsagt viktig, men jeg prioriterer ikke hans nytelse over min. Det hadde bare blitt usunt. Eller er det beste med sexen at dere begge føler at den seksuelle kjemien stemmer, og sexen er limet i forholdet? Sex er nok en viktig faktor i mitt nåværende forhold. Vi hadde nok ikke holdt sammen lenge hvis sexlivet døde helt, men så er ikke dette mitt "ride or die" forhold heller. Mer ff. Bli sexen noen ganger brukt som pressmiddel ? Det kommer litt an på hva du legger i ordet. Jeg har ikke bare sex uten videre, jeg må føle meg elsket og bortskjemt utenfor soverommet. En stor del av nytelsen for min del er følelsen av å bli tatt vare på, så hvis den følelsen ikke er tilfredsstilt tenner jeg heller ikke og da blir det ingen sex. Anser ikke det som å bruke sex som "pressmiddel", men jeg tror nok det er en motivator til at min nåværende type passer på å bidra hjemme! Anonymkode: 9af31...e53 Det blir hevdet at det avgjørende for at en mann skal få sex er ikkje avgjørende for hvordan han oppfører seg denne ene timen under hyrdestunden. Nei, det som er avgjørende er hvordan han oppfører seg dei øvrige 23 timene i døgnet overfor partneren. Sex er noe ein ikkje noe ein tar, men noe ein gir. Ein gir idag utrykk for sine følelser igjennom ord, holdninger, handlinger, og økonomi. Etter 2 verdenskrig tok slutt 1945 spredde optimimsen seg i befolkningen, og det utløste m.a eit seksuelt gledesutbrudd i befolkningen. Det førte til eit kraftig oppsving i fødselstallene som fekk navnet "babyboomen" . Det var nok aldri snakk om fokus på ansvarsfordeling verken innenfor eller utenfor hjemmet som lå til grunn for "babybomen". Det er grunn til å tru det psykiske hadde utvilsamt vel så stor innflytelse på seksualutbruddet etter 2 verdenskrig tok slutt som det fysiske. Dei fleste viste at landet stor overfor en krisehåndtering med "mange tunge tak" og en oppryddingen som tok mange 10 år. Idag handler sex om selvkjensler, frihet , arbeidsfordeling, og økonomisk handlefrihet. Anonymkode: 92737...a4d
AnonymBruker Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli Det beste med sex er at det føles fysisk godt. Har man sex med en fysisk attraktiv jente i tillegg er det også mentalt tilfredsstillende. Anonymkode: 26428...980
AnonymBruker Skrevet 8. juli #12 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det blir hevdet at det avgjørende for at en mann skal få sex er ikkje avgjørende for hvordan han oppfører seg denne ene timen under hyrdestunden. Nei, det som er avgjørende er hvordan han oppfører seg dei øvrige 23 timene i døgnet overfor partneren. Sex er noe ein ikkje noe ein tar, men noe ein gir. Ein gir idag utrykk for sine følelser igjennom ord, holdninger, handlinger, og økonomi. Etter 2 verdenskrig tok slutt 1945 spredde optimimsen seg i befolkningen, og det utløste m.a eit seksuelt gledesutbrudd i befolkningen. Det førte til eit kraftig oppsving i fødselstallene som fekk navnet "babyboomen" . Det var nok aldri snakk om fokus på ansvarsfordeling verken innenfor eller utenfor hjemmet som lå til grunn for "babybomen". Det er grunn til å tru det psykiske hadde utvilsamt vel så stor innflytelse på seksualutbruddet etter 2 verdenskrig tok slutt som det fysiske. Dei fleste viste at landet stor overfor en krisehåndtering med "mange tunge tak" og en oppryddingen som tok mange 10 år. Idag handler sex om selvkjensler, frihet , arbeidsfordeling, og økonomisk handlefrihet. Anonymkode: 92737...a4d Du har misforstått, sex er noe man har sammen, det er verken noe man tar eller noe ene gir og andre mottar. Vil man ha et vedvarende godt sexliv må begges glede av sex opprettholdes. Å ha det bra påvirker ofte sexlyst positivt, noe det å være ferdig med krig selvfølgelig påvirket veldig. Mange hadde også vært mye fra hverandre i lang tid, så ikke særlig rart at de da hadde sex. En sørgelig ting er også at voldtekt i ekteskapet ikke ble straffet før på 70- tallet. Inntil det ble det avvist som privat anliggende. Nå i 2025 burde alle vite at sex skal være ønsket og til glede og nytelse for begge parter. Noe man har sammen, til begges tilfredsstillelse. Anonymkode: e4fe9...67e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå