AnonymBruker Skrevet 8. juli #1 Skrevet 8. juli Dette er mitt tredje forsøk og det virker som at det er vanskelig å forstå hvor tøft det faktisk er å komme seg bort fra slike forhold. Jeg velger nå å ikke ringe venner eller å treffe venner fordi enkelte prater veldig ned til meg rundt dette. Det har også vært noe fysisk vold. Periodene med brudd tidligere har vært grove trusler, forfølgelse, fysisk vold, har opplevd å bli stengt inne av han, han har forsøkt å true til seg sex. Han har klart å manipulere venner av meg en gang, alle gikk i mot meg. Han har meldt meg til bv, han har i perioder nektet samvær for at jeg ikke skulle få et sosialt liv. Jeg har da resignert for å slippe mer konflikt. Helt til siste runda da han ble ennå verre. Nå er jeg ganske ødelagt og blitt nesten som en følsesløs person. Jeg har blitt nervøs sosialt, mistet glede for ting, men følger opp barna godt. Og jeg har blitt invitert på date i løpet av dette året, men jeg tør ikke møte en gang. Samtidig sitter enkelte venner å snakker ganske ufint. Hun ene mener at det var typisk meg å bare finne meg en lignende fyr, så jeg burde bare holde meg til eksen. Hun mener at jeg er svak og lett å manipulere. Prøver i blant å få råd rundt samarbeid eller bare lette på trykket og får "jaja, men dette visste du jo at kom til å skje." Jeg kan tildels forstå, men jeg hater meg selv såpass nå at jeg trenger ikke mer kritikk andre steder. Og de gangene jeg må møte eksen er det nok av kritikk der og. De gangene jeg nå er helt på felgen så gråter jeg alene fremfor å snakke med noen. Samtidig som jeg mentalt banker meg selv og mener at jeg må tåle det. Noen råd..? Anonymkode: ca981...054 2
BobbySocks Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli Bytt venner. De det er ikke noe å samle på. Ellers, skaff den en samtalepartner? En psykolog, en sykepleier eller en hjelpetelefon? Helt alene bør man ikke være. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #3 Skrevet 8. juli Kontakt krisesenter. De kan hjelpe deg. Og hold deg unna giftige «venner», de trenger du ikke. Barn merker mye mer enn vi tror, så er det barn inne i bildet, er det ekstra viktig at du oppsøker hjelp. Anonymkode: 2a9cd...c51
AnonymBruker Skrevet 8. juli #4 Skrevet 8. juli BobbySocks skrev (1 minutt siden): Bytt venner. De det er ikke noe å samle på. Ellers, skaff den en samtalepartner? En psykolog, en sykepleier eller en hjelpetelefon? Helt alene bør man ikke være. Vurderer psykolog, men må ha tid til det. Lite samvær gjør at jeg ikke har tid til andre ting enn jobb og barna. Anonymkode: ca981...054
AnonymBruker Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli Du bør få en time hos psykolog for å rydde opp i hodet ditt samt å bearbeide den volden du har opplevd. Jeg gjorde dessverre ikke det og sliter fortsatt etter over 10 år. Eksen er blokkert overalt og jeg unngår steder jeg vet han er. Anonymkode: f18ac...d3f
BobbySocks Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli Du kan få fri fra jobb til å gå til psykolog, hvertfall om denne er i spesialisthelsetjenesten.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #7 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kontakt krisesenter. De kan hjelpe deg. Og hold deg unna giftige «venner», de trenger du ikke. Barn merker mye mer enn vi tror, så er det barn inne i bildet, er det ekstra viktig at du oppsøker hjelp. Anonymkode: 2a9cd...c51 Har vært åpen med lege og helsestasjonen, barna har det godt. De merker nok at mamma er sliten i perioder, da har jeg et par foreldre som barna kan reise til. Helsesøster syns at jeg er flink til å skjerme barna Anonymkode: ca981...054
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har vært åpen med lege og helsestasjonen, barna har det godt. De merker nok at mamma er sliten i perioder, da har jeg et par foreldre som barna kan reise til. Helsesøster syns at jeg er flink til å skjerme barna Anonymkode: ca981...054 Men alle disse du nevner har jo meldeplikt til barnevern ved vold i hjemmet. Har ingen av dem tatt det videre og tatt initiativet til å hjelpe deg vekk? Anonymkode: 2a9cd...c51
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men alle disse du nevner har jo meldeplikt til barnevern ved vold i hjemmet. Har ingen av dem tatt det videre og tatt initiativet til å hjelpe deg vekk? Anonymkode: 2a9cd...c51 Så lenge jeg har flyttet ut og har barna så er det ikke noe å melde. Jeg har kun snakket med de etter jeg dro. Anonymkode: ca981...054
AnonymBruker Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli Hva hadde dere tenkt om meg om jeg var deres venninne? Anonymkode: ca981...054
AnonymBruker Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli Slutt å date, Slutt å snakke om å date eller i det hele tatt å date. Få orden på livet ditt Anonymkode: 16a88...399 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #12 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så lenge jeg har flyttet ut og har barna så er det ikke noe å melde. Jeg har kun snakket med de etter jeg dro. Anonymkode: ca981...054 Så du bor ikke med han lenger? Det er bra. Da anbefaler jeg fortsatt krisesenter, men også politi. Alternativ til vold har også et tilbud noen steder. Anonymkode: 2a9cd...c51
AnonymBruker Skrevet 8. juli #13 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Slutt å date, Slutt å snakke om å date eller i det hele tatt å date. Få orden på livet ditt Anonymkode: 16a88...399 Jeg har jo ikke vært på noe date, jeg fikk et spørsmål tilfeldig. Ble faktisk veldig overrasket av det Anonymkode: ca981...054 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #14 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du bor ikke med han lenger? Det er bra. Da anbefaler jeg fortsatt krisesenter, men også politi. Alternativ til vold har også et tilbud noen steder. Anonymkode: 2a9cd...c51 Jeg dro for 1 år siden. Anonymkode: ca981...054
AnonymBruker Skrevet 8. juli #15 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva hadde dere tenkt om meg om jeg var deres venninne? Anonymkode: ca981...054 Jeg hadde tenkt at du var skikkelig tøff og glad i deg selv som klarte å gå. Hadde vært veldig, veldig stolt av deg, og strukket meg langt for å hjelpe og støtte deg. ❤️ Anonymkode: 7568d...abc 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå