Gå til innhold

Hvorfor må alle i samfunnet bøye seg etter "psykisk syke" mennesker som sliter med det meste i livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må alle i samfunnet bøye seg etter "psykisk syke" mennesker som sliter med det meste i livet?

Det er så jævlig slitsomt å må ta hensyn til alle andre som ikke takler hverdagslige ting som å gå på jobb. Enten du har er venn, slektning, kolleger you name it. 

Jorda kretser ikke rundt dere. 

Anonymkode: 2658c...b9f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Alaenera
Skrevet

Man må jo naturligvis ikke, for å bruke dine ord, "bøye seg etter" psykisk syke, men det går jo an å være et bra medmenneske, da.

AnonymBruker
Skrevet
Alaenera skrev (1 minutt siden):

Man må jo naturligvis ikke, for å bruke dine ord, "bøye seg etter" psykisk syke, men det går jo an å være et bra medmenneske, da.

Jo, men de psykisk syke som kanskje ikke er det. Men bare tror at alt skal handle om dem. De tror de er psykisk syke. Blir helt kvalm. Koster samfunnet og skattebetalere for utnytting.

Åså må jeg ta hensyn til det.. kiss my ass

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg har en eneste slik person som krever den typen oppførsel fra meg. 

Anonymkode: b0755...e0b

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er så jævlig slitsomt å må ta hensyn til alle andre som ikke takler hverdagslige ting som å gå på jobb. Enten du har er venn, slektning, kolleger you name it. 

Hva mener du? 

Anonymkode: 3d02f...e4c

• Liker 1
  • Nyttig 4
Gjest Alaenera
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, men de psykisk syke som kanskje ikke er det. Men bare tror at alt skal handle om dem. De tror de er psykisk syke. Blir helt kvalm. Koster samfunnet og skattebetalere for utnytting.

Igjen - du  strengt tatt ikke ta hensyn til noe som helst, men det koster svært lite å være et bra medmenneske. Personlig pleier ikke jeg å si til folk som har f.eks. migrene at jeg tviler på at de er syke, men det er slik jeg forstår det greit å trekke psykisk sykdom i tvil? Interessant. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hehe så bra! Fortsett med å jobbe, hvordan skal nav ellers betale oss 😎😎

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Samme med de ensomme. Er ikke det på tide og ansvarliggjøre dem? Hvorfor er det alltid andre som skal inkludere dem? Uten at de skal legge inn en innsats selv? 

Anonymkode: 3f3f5...9fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvordan da "bøye" seg etter? Hva betyr det rent praktisk?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal si du var hyggelig. En dag er det du selv som opplever at du får en belastning. Før du vet ordet av det kan du få en diagnose der du må tåle å få psykoser, hallusinasjoner eller lignende.

Karma is a bitch.

Personer som har psykiske utfordringer trenger hjelp fra de med mer kapasitet for å få sin hverdag til å gå rundt. Litt medlidenhet skader ikke.

Anonymkode: 55aa6...f2c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
Alaenera skrev (21 minutter siden):

Igjen - du  strengt tatt ikke ta hensyn til noe som helst, men det koster svært lite å være et bra medmenneske. Personlig pleier ikke jeg å si til folk som har f.eks. migrene at jeg tviler på at de er syke, men det er slik jeg forstår det greit å trekke psykisk sykdom i tvil? Interessant. 

Migrene er fysisk sykdom.

• Nyttig 2
Gjest Alaenera
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Migrene er fysisk sykdom.

Takk for opplysningen.

Det jeg mente var å påpeke forskjellen mellom psykisk og fysisk sykdom. Migrene er jo en "usynlig" sykdom sånn sett, men personlig, så pleier jeg ikke å trekke det i tvil - til tross for at jeg har flere kollegaer som sliter med migrene. Synes derfor det er rart at det tilsynelatende er fritt fram for å trekke psykisk sykdom i tvil.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ingen som må det, men du kan velge å gjøre det 

Anonymkode: f9597...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på hvordan det er du må bøye deg?

Anonymkode: b5191...2df

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er ikke psykisk syk. Men jeg er autist. Og får med det, ledsagerbevis, og ‘vis hensyn’ bånd på de fleste parker. Jeg godter meg hver gang jeg går forbi en grinebiter som deg i køen. Dine blikk gir meg glede. 

Endret av Abra
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør jo akkurat som du vil?

Anonymkode: 534fe...fe3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har du noen konkrete eksempler? Føler aldri at jeg blir bedt om å ta så mye hensyn, jeg.

Anonymkode: 69d42...20d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Samme med de ensomme. Er ikke det på tide og ansvarliggjøre dem? Hvorfor er det alltid andre som skal inkludere dem? Uten at de skal legge inn en innsats selv? 

Anonymkode: 3f3f5...9fd

Hvem sier at DU må inkludere "dem"?

Anonymkode: 69d42...20d

AnonymBruker
Skrevet

Forklar litt nærmere det å "bøye seg etter". Du mener sikkert tilpasse seg etter? Forklar nærmere hvilke praktiske konsekvenser disse menneskene har for deg! Ble selv ufør for noen år siden i en alder av noen og femti. Ikke fullt ufør men foretrekker å bruke de siste få prosentene av arbeidsevnen på hjem og familie ubetalt. Vil heller si at vi uføre er flinke til å gjøre oss unnværlige, så skjønner ikke helt. Det virker nesten som om du egentlig er misunnelig. Dersom noen blir syke eller uføre så ansetter jo bedriften en ny person eller burde i alle fall gjøre det så det ikke blir uforholdsmessig mye å gjøre for andre.

Anonymkode: 00a26...462

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dakar ❤️ du må ha det tøft 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...