Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Menn her inne lager også utrolig mye drama, spesielt angående alle mulige årsaker til at de ikke får ligget og hvordan de skal få ligget. 

Anonymkode: f653f...45b

Dopaminjunkies 😂

Anonymkode: 625ae...590

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Fordi kvinner er det intelligente kjønn. Når man er intelligent så reflekterer og problematiserer man mye mer enn om man ikke er intelligent. 

Anonymkode: 439f1...0b0

Intelligens er individuelt betinget og har ikke noe med kjønn å gjøre.

Anonymkode: bdfcb...f2d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Fordi kvinner er det intelligente kjønn. Når man er intelligent så reflekterer og problematiserer man mye mer enn om man ikke er intelligent. 

Uten den fantastiske mannehjernen hadde vi vert i steinalderen enda.

Hvorfor vinner ikke damer i sjakk da mot magnus carlsen?

Hvorfor vinner ikke damer nm og vm i kokk?? Kokkelering er multitasking på svært høyt nivå og da treng kloke kjappe hjerner og derfor vinnes kokke mesterskap hovedsakelig av menn

AnonymBruker
Skrevet
Vibelator skrev (4 timer siden):

Hvorfor vinner ikke damer nm og vm i kokk?? Kokkelering er multitasking på svært høyt nivå og da treng kloke kjappe hjerner og derfor vinnes kokke mesterskap hovedsakelig av menn

Menn har i gjennomsnitt IQ på 4 mer enn kvinner, og har større hjerne.

Anonymkode: 057f4...f0d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De har ikke målt meg enda. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De har ikke målt meg enda. 

Kanskje du sprenger skalaen?

AnonymBruker
Skrevet

Det er slik de er skrudd sammen, de fleste av de 

Anonymkode: 625af...bf1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er slik de er skrudd sammen, de fleste av de 

Anonymkode: 625af...bf1

Dessverre... 

Anonymkode: a2183...1ba

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor KVINNER lager så mye drama?

Ser man på verdenshistorien, så er det jo for faen MENN som har skapt "drama" ut av alt mulig, det er menn som har skapt hver eneste krig i historien og som har slaktet ned tusenvis og millioner av andre menn. Det er hva man kan kalle drama, det!

Og så skylder de på kvinner for å lage "drama".... Hva med å se seg i speilet, menn?

Anonymkode: ad646...7c6

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ser man på verdenshistorien, så er det jo for faen MENN som har skapt "drama" ut av alt mulig, det er menn som har skapt hver eneste krig i historien og som har slaktet ned tusenvis og millioner av andre menn. Det er hva man kan kalle drama, det!

Og så skylder de på kvinner for å lage "drama".... Hva med å se seg i speilet, menn?

Putin og Netanyahu er jo to kjente dramakvinner, og et ypperlig eksempel på at kvinner elsker drama, mens menn er avslappa folk. 

Anonymkode: 94e08...398

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Min erfaring er at menn lager mye mer drama. Er sure og sutrer og klager i det uendelige.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn eier ikke selvinnsikt. Det er problemet. Nok en gang klager de på kvinner. Er drittlei av menn.

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 19.17):

Som kvinne med selvinnsikt har jeg svaret: vi overtenker rett og slett. Fordi samfunnet legger så mye stress og press på oss så går hjernen i spinn. Vi har kontrollbehov og kronisk stress. 

Anonymkode: 91948...0a2

Dette passer perfekt med hvordan min kone forklarer det.

Hun er selværklert perfeksjonist, og kan ikke bare la ting ligge. Hun overanalyserer alle småting som skjer iløpet av dagen.

Når hun spør meg om noe, så har hun gjerne sittet å tenkt på det i timesvis allerede, og spørsmålet kommer helt ut av kontekst. Jeg skjønner selvsagt ikke hva det blir spurt om, og hun blir irritert på meg fordi jeg ikke har fulgt med på tankene hennes.

Det som er mest irriterende er når hun overanalyserer og misforstår hva jeg personlig sier til henne. Jeg er en veldig bokstavelig person, og sier ting uten noe som helst baktanker. Hun leter febrilsk etter baktanker. I hennes hodet er det ALLTID noe mellom linjene i det som blir sagt. Et godt eksempel fra forrige uke: vi står i Tax Free på Gardermoen og ser på parfymer. Så sier jeg "jeg er sulten". Hun svarer irritert "Jada, jeg skal skynde meg!". Hun tolket det som at jeg maser på henne at hun må bli ferdig fordi det er kjedelig å se på parfymer, men det eneste jeg faktisk mente var "Jeg er sulten".

Eller en gang vi gikk en tur sammen og hun spør meg helt ut av det blå: "hvorfor er du sur?", jeg svarer "jeg er ikke sur?", hun sier "jo, du er sur!" og setter opp farten for å gå fra meg. Altså, hallo?!

Det er helt sikkert verst for overtenkeren, men det er ganske så irriterende å leve med dem.

Anonymkode: 2c82c...335

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Vibelator skrev (17 timer siden):

Er ikke sjakk oppdelt i kvinner og menn ?

Endret av Memorangen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Memorangen skrev (5 minutter siden):

Er ikke sjakk oppdelt i kvinner og menn ?

Sjakk har som oftest to kategorier: en åpen gruppe for hvem som helst, og en lukket gruppe kun for kvinner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette passer perfekt med hvordan min kone forklarer det.

Hun er selværklert perfeksjonist, og kan ikke bare la ting ligge. Hun overanalyserer alle småting som skjer iløpet av dagen.

Når hun spør meg om noe, så har hun gjerne sittet å tenkt på det i timesvis allerede, og spørsmålet kommer helt ut av kontekst. Jeg skjønner selvsagt ikke hva det blir spurt om, og hun blir irritert på meg fordi jeg ikke har fulgt med på tankene hennes.

Det som er mest irriterende er når hun overanalyserer og misforstår hva jeg personlig sier til henne. Jeg er en veldig bokstavelig person, og sier ting uten noe som helst baktanker. Hun leter febrilsk etter baktanker. I hennes hodet er det ALLTID noe mellom linjene i det som blir sagt. Et godt eksempel fra forrige uke: vi står i Tax Free på Gardermoen og ser på parfymer. Så sier jeg "jeg er sulten". Hun svarer irritert "Jada, jeg skal skynde meg!". Hun tolket det som at jeg maser på henne at hun må bli ferdig fordi det er kjedelig å se på parfymer, men det eneste jeg faktisk mente var "Jeg er sulten".

Eller en gang vi gikk en tur sammen og hun spør meg helt ut av det blå: "hvorfor er du sur?", jeg svarer "jeg er ikke sur?", hun sier "jo, du er sur!" og setter opp farten for å gå fra meg. Altså, hallo?!

Det er helt sikkert verst for overtenkeren, men det er ganske så irriterende å leve med dem.

Det er så typisk kvinnfolk! Det er kvinnfolk som ikke eier selvinnsikt. Det er fortsatt ingen her som innrømmer det, eller klarer å forklare hvorfor de er sånn. Er jo helt latterlig oppførsel av din kone. Er tragikomisk😄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tipper det er en litt mer kompleks forklaring enn dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 18.30):

Ting som i utgangspunktet ikke er et problem. 

Kvinner klarer på merkelig vis å lage det meste om til et problem. Og så lage drama. 

To eksempler herfra. 

1. En tør ikke si at hun og mannen ikke eier, men leier leilighet. Hva er problemet med det egentlig. Mange gjør jo det. Altså et ikke-problem. 

2. Denne tar kaka. En her på KG var på date med en hyggelig og vanlig fyr som det ikke var noe i veien med i det hele tatt. Han spurte henne om hun ville bli med ham hjem å ta en kopp kaffe eller te, noe hun takket nei til. Ok, det er greit. Men så har hun overtenkt. Hun lurte på om han prøvde å lure henne hjem for å ligge med henne, og lurte på om det var lurt å møte han igjen. Altså hun laget et lite dramastykke oppi hodet sitt, og delte det her. Han var bare høflig og grei. 

Hva feiler det egentlig dere damer? Hvor er så mange av dere sånn? Hva er grunnen til at dere må lage drama ut av ingenting? 

Den første der kan jo være at hun er veldig redd for hvordan andre oppfatter henne, redd for å bli sett på som fattig, eller andre ting. Umulig å svare på. Høres ikke ut som noe klassisk dame-eksempel. Det andre eksempelet skjønner jeg ikke hva som er så spesielt med. Tror de fleste damer hadde tenkt det samme. Det er jo absolutt ikke umulig at han ville ha henne hjem for å ligge med henne. 

Jeg analyserer det meste oppi hodet mitt til enhver tid. Samtaler, blikk, ting som skjer. Veldig var for stemningsendringer. Leser mellom linjene. Er veldig var på hvordan andre oppfatter meg. Analyserer ting jeg selv har sagt, ting som skjedde for 10 år siden, ting som skjedde igår. Tenker og grubler hele tiden. Man kan kanskje også kalle det refleksjon. Det er aldri stille oppi der for å si det sånn. Usikker på om dette er en kvinne-ting eller om det er fordi jeg har adhd. Men jeg får stadig høre fra andre at jeg virker så reflektert.  Jeg vil også tørre å påstå at jeg er emosjonelt intelligent. Det betyr på ingen måte at jeg lager noe drama av ting. Det meste foregår i hodet.

Jeg reagerer mer på folk som ikke er sånn. Og her synes jeg det virker som menn er veldig overrepresentert. Sånn på generell basis. Litt det med å mangle en slags selvinnsikt. Ha sosiale antenner. Reflektere litt over hvordan du oppfører deg. Mulig jeg tar feil, men det er inntrykket mitt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir dere aldri lei av å konkurrere om hvilket kjønn som er best eller verst? 🙃

Anonymkode: ec9c7...e62

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 18.30):

Ting som i utgangspunktet ikke er et problem. 

Kvinner klarer på merkelig vis å lage det meste om til et problem. Og så lage drama. 

To eksempler herfra. 

1. En tør ikke si at hun og mannen ikke eier, men leier leilighet. Hva er problemet med det egentlig. Mange gjør jo det. Altså et ikke-problem. 

2. Denne tar kaka. En her på KG var på date med en hyggelig og vanlig fyr som det ikke var noe i veien med i det hele tatt. Han spurte henne om hun ville bli med ham hjem å ta en kopp kaffe eller te, noe hun takket nei til. Ok, det er greit. Men så har hun overtenkt. Hun lurte på om han prøvde å lure henne hjem for å ligge med henne, og lurte på om det var lurt å møte han igjen. Altså hun laget et lite dramastykke oppi hodet sitt, og delte det her. Han var bare høflig og grei. 

Hva feiler det egentlig dere damer? Hvor er så mange av dere sånn? Hva er grunnen til at dere må lage drama ut av ingenting? 

Det er jo også mange kvinner som frivillig blir med hjem for å presentere musa etter første date, så dette blir generalisering.

Det er bare når de treffer menn de ikke har kjemi med at de tror at han prøver å lure dem og er farlig 

Ellers er vel kvinner født uten sjel, og derfor trenger noe å fylle tomrommet med, så da liker de å fylle det med drama og narsissisme.

Anonymkode: ef498...01e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...