AnonymBruker Skrevet 8. juli #21 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke vri det om nå. Det et dere vi prater om her. Ts Anonymkode: a2183...1ba det er jo du som lager drama nå. ikke noe av det du nevner er drama Anonymkode: efed7...b0e 3 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli #22 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): det er jo du som lager drama nå. ikke noe av det du nevner er drama Anonymkode: efed7...b0e TS hadde håpet kvinnene hisset seg opp, for å bevise at de er drama, mens han som lager drama bare er… dramadronningen? Anonymkode: 94e08...398 4 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli #23 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): det er jo du som lager drama nå. ikke noe av det du nevner er drama Anonymkode: efed7...b0e Han prøver bare å få kvinnfolk til å skrike og rope sånn at han liksom har et godt poeng🤭 Anonymkode: ec9c7...e62 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli #24 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS hadde håpet kvinnene hisset seg opp, for å bevise at de er drama, mens han som lager drama bare er… dramadronningen? Anonymkode: 94e08...398 Beat me to it🏆 Anonymkode: ec9c7...e62
AnonymBruker Skrevet 8. juli #25 Skrevet 8. juli Som kvinne med selvinnsikt har jeg svaret: vi overtenker rett og slett. Fordi samfunnet legger så mye stress og press på oss så går hjernen i spinn. Vi har kontrollbehov og kronisk stress. Anonymkode: 91948...0a2 2
Ava+, Skrevet 8. juli #26 Skrevet 8. juli Var dette de beste eksemplene du kom på, TS?🤣 Tror du projiserer din egen dramatiske væremåte over på et helt kjønn🤭 10 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #27 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som kvinne med selvinnsikt har jeg svaret: vi overtenker rett og slett. Fordi samfunnet legger så mye stress og press på oss så går hjernen i spinn. Vi har kontrollbehov og kronisk stress. Anonymkode: 91948...0a2 Hmmm... hvordan kan vi vite at hjernen din ikke gikk i spinn mens du skrev dette? Er det troverdig? 😉 Anonymkode: 057f4...f0d
AnonymBruker Skrevet 8. juli #28 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som kvinne med selvinnsikt har jeg svaret: vi overtenker rett og slett. Fordi samfunnet legger så mye stress og press på oss så går hjernen i spinn. Vi har kontrollbehov og kronisk stress. Anonymkode: 91948...0a2 Kvinne med kollektiv identitet, tenker jeg vi sier 🤭 Anonymkode: 5f044...1f3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #29 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hva er grunnen til at dere må lage drama ut av ingenting? Ligger i (mange)kvinners natur, enkelt og greit. Anonymkode: 0b922...dca
AnonymBruker Skrevet 9. juli #30 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, det gjelder absolutt alt. De evner å lage et problem ut av det meste. Ts Anonymkode: a2183...1ba Vel, det er jo fordi det er kvinnene som ofte blir sittende igjen med konsekvensene, så..... Anonymkode: 09ef6...e7b 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli #31 Skrevet 9. juli Vi har tydeligvis veldig forskjellig forståelse av ordet drama @TS... Anonymkode: 94359...36f 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli #32 Skrevet 9. juli Menn er fra Mars, kvinner er fra Venus. Burde vært lært fra barnehagealder. Anonymkode: 9cabe...01d
AnonymBruker Skrevet 9. juli #33 Skrevet 9. juli 1. Ikke representativt for de fleste kvinner. 2. Klokt av henne å tenke slik. Ble hun med hjem og ble voldtatt er det henne det går utover, og hun pålegges også skyld for å sette seg i slik situasjon. Dramaet her i huset er det mannen som står for. Selv vår sønn påpeker det, og jeg håper at det betyr at jeg har lært ham å takle ting mer rasjonelt enn sin far. Mye tyder på det heldigvis. At jeg er den stabile er ungene veldig bevisst på. Derfor er det bestandig meg de vender seg til når noe gikk galt, eller de trenger kloke råd. Far lytter ikke skikkelig før han reagerer på følelser. Jeg har faktisk aldri forstått at menn liksom skal være det rasjonelle kjønnet. Det har ikke vært min erfaring i noen forhold. Eneste følelser menn ikke hopper på er de gode og kloke. Å gi omtanke, medfølelse, forståelse og å gi uttrykk for kjærlighet er hva menn strever med ofte, mens surher, misnøye, sinne, furting, aggressivitet og slikt skaper mest drama, og det er hva menn ikke nøler med å gi uttrykk for. Ofte for fort og uten å ha lyttet skikkelig. Det er IKKE rasjonelt, og skaper mye styr, uhygge og drama. At menn (også for fort) kaller det drama når de ikke får viljen sin er heller ikke rasjonelt. Det er selvsentrert og umodent. Det er ikke kvinnen som lager drama når hun påpeker at han ikke oppfører seg ok, det er det han som gjør ved å ikke oppføre seg ok, og så reagere som en femårig når hun ønsker en samtale om det. Tar menn da bare en konstruktiv samtale om det er dramaet avblåst, istedenfor skapt. Av mannen. Heldigvis finnes kloke menn, men jeg har en far som er en av de beste menn, og drama skaper han likevel, ved å hoppe til for kjappe konklusjoner, og reagere på følelser. Han er likevel blant de beste fordi han egentlig er klok og evner å ta seg i det, revurdere sin første reaksjon, og si unnskyld når han har manne- feilet. Min far har vært sjef i stort firma, og var kjent som veldig klok, men på hjemmebane, ovenfor dem han elsker, er han likevel mann som overreagerer først, og tenker seg bedre om etterpå. Anonymkode: 9b44f...91a 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli #34 Skrevet 9. juli Nå har jo gjerne 1 ut av 5 kvinner en eller annen form for mentale problemer som dem enten får terapi for, eller blir medisinert for. Det er sikkert en del som skulle ha vært i terapi eller blitt medisinert oppå der igjen. Så det er jo en minoritet som lager drama. Bare synd at dem er så høylytte. Og en del folk blir eksponert for dem siden dem gjerne tar plass, og gjerne er på datingsider og det som er, relativt jevnlig. Anonymkode: a5557...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #35 Skrevet 9. juli Menn her inne lager også utrolig mye drama, spesielt angående alle mulige årsaker til at de ikke får ligget og hvordan de skal få ligget. Anonymkode: f653f...45b 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli #36 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Menn her inne lager også utrolig mye drama, spesielt angående alle mulige årsaker til at de ikke får ligget og hvordan de skal få ligget. Anonymkode: f653f...45b Ja, og så er det mannehat med en gang kvinner gir uttrykk for noen erfaringer med menn som ikke var bra, selv når det kommer tydelig frem at det hun forteller er personlige erfaringer med bestemte menn, og ikke en påstand om alle menn. Til og med godt og lykkelig gifte kvinner, gjerne med sønner de elsker, blir altfor fort kalt mannehatere, fordi menn tenderer til å ta personlig ting som overhodet ikke handler om dem, men om DE menn som oppfører seg dårlig. Det auler av nannehat her inne påstas jevnlig, men skal de vise til mannehat viser de ikke til mannehat, men til erfaringer vi kvinner har hatt med en/noen få menn, og ikke mener at alle menn er slik. Dette er slitsomt som kvinne, rett og slett. Anonymkode: 9b44f...91a 3
Evot_i_skogen Skrevet 9. juli #37 Skrevet 9. juli Noen ganger så lurer jeg på om de som skriver her inne i det hele tatt omgås mennesker av begge kjønn ute i virkeligheten? Ja, kvinner skaper drama. Og menn skaper drama. Dette ligger mest i personligheten og absolutt ikke bare i kjønnet. Ja, det er forskjell på menn og kvinner generelt, men forskjellene mellom individene i kjønnet er større en forskjellen mellom selve kjønnet. Det er gjort og gjøres mye forskning på dette, og som oftest ender det med at de finner ingen eller veldig små tydelige forskjeller. Fant denne som var litt interresant: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5937254/#S12 Her fant de konkrete forskjeller ved hjerneskanning som viser at forskjellene er små men at menn kanskje er flinkere til å regulere følelsene sine. Men det kan ikke brukes som en generisk ting, siden det er flest menn der ute som sliter med å regulere følelser (flest menn som utøver og opplever vold, flest menn som er utagerende som barn, flest menn som begår selvmord, flest menn som sitter i fengsel). Forskjeller blandt individer kan ikke brukes til generalisering. Jeg har levd såpass lenge og kjent såpass mange mennesker at jeg ville aldri påstått at det bare er kvinner som skaper drama. Mennesker som skaper drama gjør det gjerne fordi de liker det. Kan like gjerne være en mann som hyler fordi han rakk ikke frem til den enkleste parkeringsplassen som var ledig, som det kan være en kvinne som hyler om at huset må vaskes. Generelt så er vi mennesker glad i drama, både å skape det og være i det. Er jo en grunn til at realityserier (egentlig alt av underholdning) er full av drama av alle typer 🤭 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #38 Skrevet 9. juli Høres veldig rart ut å generalisere alle kvinner, ut fra 2 tilfeller på nett. Hva med kvinner du kjenner? For jeg er kvinne, lager aldri drama, liker ikke drama. Og sånn er alle kvinner i mitt liv. Anonymkode: 558a3...fd7 5
Vibelator Skrevet 9. juli #39 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Fordi kvinner er det intelligente kjønn. Når man er intelligent så reflekterer og problematiserer man mye mer enn om man ikke er intelligent. Anonymkode: 439f1...0b0 Dagens vits.ha ha ha damer intelligente.........saue hjerner som verken kan bygge hus eller restaurere biler. Til med noe så enkelt som bakkestart og luke parkering av eldre biler sliter di med 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #40 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Som kvinne med selvinnsikt har jeg svaret: vi overtenker rett og slett. Fordi samfunnet legger så mye stress og press på oss så går hjernen i spinn. Vi har kontrollbehov og kronisk stress. Anonymkode: 91948...0a2 Menn gjør også dette. Tror de bare kamuflerer det litt bedre. Jeg har møtt mange høyt maskerende mennesker. Tror ikke det er så bra. Anonymkode: 625ae...590
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå